Multidesk.be » Forums » Video- en 3D-kaarten » Nieuwe videokaart in conflict met ethernet?

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op zaterdag 9 oktober 2010 om 19:39:55.
Hoi iedereen,

Mijn oude videokaart had het begeven en dus heb ik een nieuwe aangeschaft. Mijn oude was 64 mb, deze is 256 mb.
De kaart aangesloten en beeld werkte weer tot het "windows starten" scherm (windows 7), dan liep hij elke keer vast voordat ie compleet opgestart was, telkens opnieuw opstarten en hetzelfde gebeurde. Ten einde raad windows opnieuw geinstalleerd (windows vista), toen deed hij het maar de ethernet controller was opeens niet meer werkende. Het is een onboard card. Ik kan dus niet op internet, telkens als ik de stuurprogramma's hiervan wil bijwerken loopt de pc vast tijdens het bijwerken.
Dus als de ethernet controller werkt loopt de pc vast door de videokaart en als de videokaart werkt en de pc niet vastloopt kan ik niks met de ethernet controller.

Iemand weet raad hiermee???
^ Reactie #1 geschreven door Fred31 op zaterdag 9 oktober 2010 om 19:47:09.
Fred31's avatar
Multiviteit: 2519
dus heb ik een nieuwe aangeschaft

"Het is een onboard card"

Wat is het nu?? die nieuwe graka of die onboard graka??
Wat voor ene is het, een AGP of PCI.
Het is best mogelijk dat bij een nieuwe Win installatie dat je uw driver voor die ethernet controller nodig hebt ;-)
Is daar soms geen driver (stuurprogramma) op die cd van Win Vista?

Mvg
Fred
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
Win10 64bit pro. Laptop TOSHIBA Satellite L775-1
^ Reactie #2 geschreven door een gast op zaterdag 9 oktober 2010 om 20:53:10.
Hai Fred,

De ethernet-card is onboard, de kabel van het internet sluit ik aan in een aansluiting die vast zit aan het moederbord.
De nieuwe videokaart is een ATI Radeon 4550 - 512 mb -

Voor ik internet installeerde liep de pc ook telkens vast met de nieuwe kaart. Ik heb geprobeert met de win dvd een stuurprogramma te vinden, maar dat werkt helaas niet :(
^ Reactie #3 geschreven door Fred31 op zaterdag 9 oktober 2010 om 21:34:22.
Fred31's avatar
Hey,

Kan u eens het type van uw moederbord geven aub? BV Asus, Abit ....

Heeft u de mogelijkheid om via iemand anders zijn pc/laptop te gebruiken? zoja, dan kan u daar de nodige drivers downloaden om daarna via usbstick over te kopieren.

Mvg
Fred

PS, dus de nieuwe videokaart zit erin? + de nodige drivers en software?
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 12.78 % door Fred31 op zaterdag 9 oktober 2010 om 21:35:45.
Thermaltake Armor Silver(Big Tower), Power Supply-Antec Earthwatts 650 W, Mobo ASUSMaximus HERO VII 16GB DDR3 ram, Intel i7 QUAD-CPU 4,6GHz overcl , Gigabyte HD6950-2GB GDDR5,Watercooling RESERATOR 1,
^ Reactie #4 geschreven door een gast op zaterdag 9 oktober 2010 om 22:09:18.
Het type van het moederbord is een ASUS , de computer is een fujitsu siemens.

Ik kan eventueel drivers downloaden met mijn laptop en overzetten met een usb-stick, heb al de drivers geprobeerd voor de ethernet-controller, maar dan loopt de pc weer vast tijdens het installen :(

De nieuwe videokaart zit er nu in met de drivers en software, hij geeft em aan als juist geinstalleerd.
Het lijkt erop dat ik of de ethernet-controller werkende heb of de videokaart..
^ Reactie #5 geschreven door Fred31 op zaterdag 9 oktober 2010 om 22:17:43.
Fred31's avatar
Er moet ergens een conflict zijn met die controller, al eens geprobeerd om die driver voor ethernet te verwijderen en dan je pc herstarten.

Maar gebruik eerst eens CCLEANER ( klik op de link, download begint direkt ;-) )
Dat zal eerst alle nodige rommel verwijderen,waarbij ook de nodige conflicten kan wegnemen.

Mvg
Fred
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 5.96 % door Fred31 op zaterdag 9 oktober 2010 om 22:18:50.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen