Multidesk.be » Forums » Audio & video » Geen cover-art in flac-bestanden op Xtreamer

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Pierken op donderdag 7 oktober 2010 om 19:56:04.
Pierken heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 94
Hallo.

Alhoewel het geen echte computerproblemen zijn maar er indirect mee te maken hebben, stel ik mijn vraag hier op het forum.

Via een bedraad netwerk en een multimediatoestel (Xtreamer) stream ik mijn media naar een hd-tv en hi-fi-installatie. Alles werkt vlekkeloos, behalve dat ik geen cover-art zie voor mijn +/- 5500 flac-muziekbestanden. Bij mp3-bestanden toont de Xtreamer wl cover-art. Ik dacht eerst dat de Xtreamer geen cover-art voor flac-bestanden ondersteunde, maar toen ik een paar weken geleden van een vriend een cd kreeg met een aantal (illegaal gedownloade!) flac-bestanden en ik wl cover-art zag, bleek mijn stelling niet te kloppen.

Ik heb mij op het internet al het pleuris gezocht naar wat de mogelijke oorzaak kon zijn, maar geen oplossing gevonden. Daarbij worden soms extreme tips (!) gegeven, zoals daar zijn: geen speciale tekens gebruiken in bestandsnamen, in iedere map mag slechts n beeldbestand aanwezig zijn, Folder.jpg wijzigen in folder.jpg of Folder.jpg wijzigen in cover.jpg. Enfin, ik weet het niet meer.

Als mij iemand ook maar een (zinnige) tip kan geven om dit probleem (!) op te lossen zou ik hem/haar zeer dankbaar zijn.

Ik werk met Windows 7 Home Premium. CD-rippers zijn (naar gelang het jaartal) Winamp, EAC, dBpoweramp en taggers zijn MP3-tag en Tag&Rename.

Groetjes.
^ Reactie #1 geschreven door SMG op donderdag 7 oktober 2010 om 22:32:13.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Je kan via MP3 tag kijken of er wel een cover art in die fac bestanden zit. MP3 heeft alvast ruimte vrij voor het bewaren van een cover art zo heb je geen apart foto bestand bij je MP3. Het kan dus goed zijn dat je maat zijn illegaal bestand wel zo'n cover art ingebakken en de jouwe gewoon niet.
^ Reactie #2 geschreven door Pierken op maandag 18 oktober 2010 om 22:07:31.
Hallo MDers, Pierken hier nog eens.

Sorry voor mijn nogal laattijdige reactie.

Het is mij nu opgevallen dat ik niet alleen geen cover-art heb op de Xtreamer, maar in het geheel geen tags heb (dus geen artiest, titel, enz.). Althans niet van de misschien foutief? getagde bestanden.

Ik heb in bijlage een screenshot gevoegd. Links (respectievelijk gemaakt in MediaInfo en Tag&Rename) de gegevens van de correct getoonde tags, rechts die van de foutief getoonde tags.

Zie ik iets over het hoofd? Ik kan zo direct geen verschil zien. Rara!

Wil je zo vriendelijk zijn dit eens na te kijken?

Groetjes, Pierken.

Bijlage: 20006ab1e1dc40c32a95547d619bde2c.jpg
^ Reactie #3 geschreven door Pierken op zondag 24 oktober 2010 om 14:05:56.
Hallo forumleden.

In mijn zoektocht op het net en op het forum van Xtreamer heb ik gelezen dat er nog gebruikers zijn die problemen hebben met tags in flac-bestanden. Er is vooralsnog geen oplossing voor, tenzij je ze verkeerd tagd met ID3v2-tags. De Xtreamer leest verkeerdelijk die tags. Als je, zoals ik en vele anderen, de meest aanbevolen programma's gebruikt voor flac-bestanden (EAC, dBpoweramp, MP3tag, foobar, etc.), is het vooralsnog niet mogelijk correcte tags te krijgen op de Xtreamer. Spijtig! Misschien brengt een volgende firmware-update daar verandering in.

Dat wilde ik jullie laten weten en voor mij mag dit onderwerp afgesloten. Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes, Pierken.
^ Reactie #4 geschreven door SMG op zondag 24 oktober 2010 om 14:24:36.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Waarom niet gewoon je bestanden converteren naar een gangbaar formaat zoals MP3?
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen