Multidesk.be » Forums » Beveiliging » Welke virusscanner is het meest geschikst?

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door navavista op maandag 4 oktober 2010 om 18:50:25.
navavista heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 522
Hoi allemaal,

Ik ga het meest via internet via de virtualbox. Mijn vraag is of iemand mij kan helpen aan een gratis virusscanner die zeer weinig ruimte inneemt, maar wel zeer effectief is. Ik had een eset virusscanner (jammer genoeg een betaalde versie) Maar hij neemt teveel ruimte in en is niet meer zo nodig sinds ik via ubuntu op het net ga.
^ Reactie #1 geschreven door SMG op maandag 4 oktober 2010 om 19:57:34.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Wat bedoeld je met ruimte? Harde schijf ruimte of gewoon systeemeisen?
Eset is al een zeer lichte en efficiŽnte antivirus. Als je al vindt dat die te hoge systeemeisen heeft dan zijn er maar weinig opties voor je over.

Avast en AVG hebben beide relatief lage systeemeisen. Nu welke de beste van de 2 is, is een eeuwige discussie. Ik ben eerder voor de eenvoudigheid van Avast, maar AVG is een even goed alternatief.
^ Reactie #2 geschreven door navavista op dinsdag 5 oktober 2010 om 15:10:57.
navavista heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 522
Thanks daar had ik zelf eigenlijk niet zo bij stil gestaan. Is er misschien een gratis virusscanner die ik kan nemen. Ik weet dat je Bitdefender hebt en Kaspersky, want ik had wat problemen met mijn virusscanner die een bepaalde virus niet weg kon halen, omdat hij zat bij explorer.exe. Ik heb nu een scan gedaan met bitdefender, alleen weet ik niet of hij ze ook heeft gewist.

P.s. Hier is voor de zekerheid een logje. Ik maak nu toch een beetje zorgen dat er ergens een beveiligingslek zit bij mijn pc. Want dit is nu al de derde keer in zeer korte tijd. En ik kom bijna nooit op het internet via die computer. :( Maar ja wat kun je er aan doen hŤ. Op 1 of andere manier laat mijn virusscanner ze er toch door heen. Volgende keer neem ik toch liever een gratisscanner.

Kun je mij misschien een link opsturen van zo'n goede gratis virusscanner. Het liefst 1 die ook virussen verwijdert.

Bijlage: fc88670ea63c1df2d7c7a51887cf76c0.txt
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 6.12 % door navavista op dinsdag 5 oktober 2010 om 15:12:36.
^ Reactie #3 geschreven door Dreams op dinsdag 5 oktober 2010 om 15:55:24.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...
Ik verkies Avira of Avast. De reden dat ik Avira verkies is dat die me destijds heel veel heeft geholpen en vaak ook de beste uitkwam van de meeste tests. Een klein nadeel; Er komt steeds een pop-up bij een update van Avira zelf. Maar deze kan je in je register uitschakelen.

Wat betreft avast: De engine van Avast wordt gebruikt in Gdata, wat toch wel vaak als winnaar uitkomt van de nieuwste tests. En avast heeft een leuke functie dat ik nog niet bij andere virusscanners ben tegengekomen; Je kan je pc laten scannen zonder in je explorer te zijn. Dus bij het volgende opstart - gelijk bij Drive scan - zal Avast eerst een scan doen vooraleer je in je explorer binnen kan geraken.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen