Multidesk.be » Forums » Processor, moederbord en geheugen » Vergelijking Processor

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Benz0r op dinsdag 21 september 2010 om 16:59:17.
Benz0r's avatar
Multiviteit: 321
Hey Multidesk,

Voordat ik besluit welke laptop ik ga halen heb ik nog een vraagje:
Welke van deze twee processors is het beste?
AMD Athlon Dual Core P320 of Intel Core 2 Duo T6600?

En als het niet teveel gevraagd is kan iemand me zeggen welke van deze twee laptops het beste is in het algemeen? Zou erg fijn zijn!
http://bit.ly/aB0STw

OF

http://bit.ly/ctb8iA

Die tweede ziet er interessant uit en kost ook 200 euro minder, maar ik weet niet of hij veel slechter is dan de eerste.
Kan iemand aub eens kijken?

Alvast Bedankt!!
Benz0r

PS: Bij de eerste link ook het niet onderlijnde deel kopiŽren! ;)

Opmerking van de crew

Even je links ingekort zodat ze makkelijk aanklikbaar zijn ;)
SMG
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 18.57 % door SMG op dinsdag 21 september 2010 om 17:14:42.
^ Reactie #1 geschreven door SMG op dinsdag 21 september 2010 om 17:34:54.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
De cpu is typisch een budget cpu. Zeer weinig L2 cache (1MB) tov die Intel met 2MB. L2 cache is het snelste geheugen in de computer, maar meteen ook het duurste geheugen in een computer. Het wordt gebruikt om data snel ter beschikking te stellen voor de cpu dan het terug te moeten opzoeken in het trager RAM geheugen.
Op vlak van GHz lopen beide CPU's wat gelijk (de AMD heeft wat minder). Probleem is dat je AMD en Intel vaak moeilijk kan vergelijken op dat vlak. Uiteindelijk zal toch de Intel beter zijn dan die AMD.

De grafische kaart die met de AMD zit is ook mager. Hier gaat de grafische kaart RAM geheugen afsnoepen om zijn grafische werk af te krijgen. Dit is een vertragende factor en hierdoor heb je zelf minder RAM ter beschikking. Neem daarbij nog eens dat je met die AMD minder RAM geheugen hebt.
Ik klasseer die AMD onder budget laptops. Ideaal voor studenten die weinig eisen hebben. Die laptop zal zeker niet uitblinken in games en zal geen race-eend zijn. Mijn laptop van 4 jaar oud is zelf nog beter dan die AMD.

De Intel is wat krachtiger en wat beter geschikt voor het zwaardere werk (alsook lichte games).

Uitgebreide specificaties Toshiba
http://be.computers.toshiba-europe.com/innovation/nl/product/Satellite-C650D-108/1087399/toshibaShop/false/
^ Reactie #2 geschreven door Benz0r op woensdag 22 september 2010 om 16:08:34.
Benz0r's avatar
Ok bedankt!

Een laatste vergelijking en mijn keuze wordt gemaakt, als het niet te veel gevraagd is ;)

Hoe staat de Intel Core 2 Duo T6600 tegenover de Intel GMA 4500M (GL40/GS40)?

Alvast Bedankt!
Benz0r
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 85.53 % door Benz0r op woensdag 22 september 2010 om 16:13:21.
^ Reactie #3 geschreven door een gast op woensdag 22 september 2010 om 20:54:07.

Dixit

Dixit Benz0r op 22/09/2010 16:08:34:

Ok bedankt!

Een laatste vergelijking en mijn keuze wordt gemaakt, als het niet te veel gevraagd is ;)

Hoe staat de Intel Core 2 Duo T6600 tegenover de Intel GMA 4500M (GL40/GS40)?

Alvast Bedankt!
Benz0r

Hebben NIKS met elkaar te maken (dream)
Ene is een CPU, andere een GPU
^ Reactie #4 geschreven door SMG op donderdag 23 september 2010 om 10:28:43.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
De T6600 is een matige processor. Zeker niet het nieuwste van het nieuwste maar bij de betere betere budgets cpu's. Die Intel GMA (dat zoals in reactie 3 is gezegd) is een grafische kaart. Dit is een budget grafische kaart en zeker niet bedoeld voor zware grafische verwerking.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 8.38 % door SMG op donderdag 23 september 2010 om 10:29:31.
^ Reactie #5 geschreven door Benz0r op donderdag 23 september 2010 om 20:56:21.
Benz0r's avatar
Oei sorry maar zowiezo is die laptop van 200 euro duurder beter dan die andere he?
Dan wordt het de laptop van 700 euro denk ik.
Bedankt voor de hulp!

Greetz
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen