Multidesk.be » Forums » Processor, moederbord en geheugen » PC start 1 seconde op en stopt dan!

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Siedjeey op donderdag 2 september 2010 om 14:12:51.
Siedjeey heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 202
Hallo

Ik heb een vervelend probleem. Als ik op de powerbutton van mijn PC duw dan start hij 1 seconde op en dan doet hij niets meer.
Mijn fans lichten op en doen een halve omwenteling en daarna niets meer...

Ik heb dit probleem in het verleden al gehad, maar na een aantal keer proberen startte hij wel weer op. Soms kreeg ik die vervelende Case Intrusion Detection boodschap telkens, maar dat is ondertussen dus ook opgelost.

Ik heb al men kabels al gecontroleerd, heb men CPU fan even gedemonteerd om stof eruit te halen, RAM eruit gehaald, CMOS gecleared maar niets mag baten...

Het lichtje van men moederbord brandt dus men powersupply is niet kapot (denk ik).

Dit is men PC:
ASUS P5W DH Deluxe Mobo
Intel Core 2 Duo E6600 2.4Ghz
Nvidia Geforce 9600GT
Antec Smartpower 500 W
Corsair 4GB RAM
Antec 900 Gamercase
^ Reactie #1 geschreven door SMG op donderdag 2 september 2010 om 14:32:22.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Lijkt op het eerste zicht een probleem aan de basis (zoals RAM niet goed gedetecteer, cpu probleem,...).
Begin wat te prutsen bij de basis dingen zoals RAM latjes een voor een testen (eentje erin laten en PC starten,...), GPU (en andere insteekkaarten) eruit halen en terug instoppen (zelfde met stroomkabels).
^ Reactie #2 geschreven door Dreams op donderdag 2 september 2010 om 16:51:50.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...
Probeer het volgende eens: Trek je voedingskabel eruit, druk een paar keren op de power knop, laat het een minuutje rusten. Stop de voedingskabel erin en zie eens wat het resultaat is.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #3 geschreven door Siedjeey op vrijdag 3 september 2010 om 14:43:30.
Siedjeey heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 202
Ok, na heeeeeel veel gepruts heb ik het terug aan de praat gekregen. Ik zou niet weten wat het probleem verholpen heeft maar ik heb zowat heel men pc terug uit elkaar gehaald en nadien deed hij het terug...

MAAR nu zit ik plots met een probleem dat ik voorheen nooit had: Als ik men computer uitschakel dan start deze automatisch terug op na 2 seconden... Is wel redelijk irritant want dan moet ik hem telkens snel uitschakelen door de powerbutton ingedrukt te houden en dat kan niet erg gezond zijn.
^ Reactie #4 geschreven door k_a_lf op vrijdag 3 september 2010 om 16:59:02.
k_a_lf's avatar
Multiviteit: 2650
INFØMAN
k_a_lf says BWAAAAAP!
Dat wil negen kansen op tien zeggen dat wat er fout liep tijdens het opstarten nu fout loopt tijdens het afsluiten en hij daardoor reboot. Denk dat je best echt onderdeel per onderdeel probeert te testen.
Er zijn heel wat mensen, die veel weten en weinig begrijpen.
^ Reactie #5 geschreven door Dreams op vrijdag 3 september 2010 om 17:43:44.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...

Dixit

Dixit Siedjeey op 03/09/2010 14:43:30:

Ok, na heeeeeel veel gepruts heb ik het terug aan de praat gekregen. Ik zou niet weten wat het probleem verholpen heeft maar ik heb zowat heel men pc terug uit elkaar gehaald en nadien deed hij het terug...

MAAR nu zit ik plots met een probleem dat ik voorheen nooit had: Als ik men computer uitschakel dan start deze automatisch terug op na 2 seconden... Is wel redelijk irritant want dan moet ik hem telkens snel uitschakelen door de powerbutton ingedrukt te houden en dat kan niet erg gezond zijn.

Het had dus inderdaad met je voeding te maken. Wat betreft je volgende probleem... Ik had ook zo'n probleem en ik moest dan continue manueel via de power button uitschakelen. Ik kan me eigenlijk niet meer herinneren hoe ik het had geregeld, maar ik denk dat het via de bios had geregeld.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.21 % door Dreams op vrijdag 3 september 2010 om 17:43:55.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen