Multidesk.be » Forums » Unix/Linux » Ubuntu verwijderen en Grub herstellen (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Pierken op woensdag 1 september 2010 om 22:12:24.
Pierken heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 94
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hallo iedereen.

Omdat ik momenteel andere dingen aan mijn hoofd heb en niet meer de tijd heb om mij te verdiepen in Ubuntu, wil ik het besturingssysteem van mijn pc verwijderen. Trouwens, ik kan de harde schijfruimte goed gebruiken.

Ubuntu is ge´nstalleerd op de harde schijf, op een aparte partitie. Ik meen te weten dat ook de GRUB moet hersteld worden en dat het iets heeft te maken met FixBoot en FixMbr. Maar hoe en in welke volgorde, is mij een raadsel.

Kan er mij iemand op weg helpen?

Besturingssysteem is Windows 7 Home Premium. Is een upgrade van Windows Vista (i.v.m. de cd).

Groetjes en dank bij voorbaat.
^ Reactie #1 geschreven door SMG op donderdag 2 september 2010 om 12:51:23.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Grub houden terwijl je enkel Windows blijft gebruiken is moeilijk (denk zelfs dat dit niet gaat). Je kan veel simpeler Ubuntu en grup verwijderen en die van Windows terugzetten. Als je terug tijd hebt kan je dan simpel Ubuntu terug installeren en grup er op gooien.

Op volgende link kan je vinden hoe je die MBR van Windows terug moet zetten: http://support.microsoft.com/kb/927392
Het artikel heeft het over Vista maar werkt ook op 7. Als je iets niet snapt, vraag maar ;)
^ Reactie #2 geschreven door Pierken op donderdag 2 september 2010 om 21:38:35.
Pierken heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 94
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hallo forumleden.

Eerst en vooral nen dikken merci aan SMG (en eventueel alle andere leden) nadat ik succesvol Ubuntu kon de-installeren en Windows 7 gewoon kon laten opstarten. Zelfs het vervelende verschijnsel, dat nadat ofwel Ubuntu ofwel Windows was opgestart ik steeds de NumLock moest indrukken, is van de baan.

Hopelijk heb ik in de toekomst meer tijd om Ubuntu alsnog beter te leren kennen. Mijn eerste weken ermee stemmen me hoopvol.

Nogmaals dank en voor mijn part mag dit afgesloten worden.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten