Multidesk.be » Forums » Feedback » profiel (verplaatst)

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door jaspers op zondag 15 augustus 2010 om 23:02:53.
jaspers heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 3
herwig
hoe kan ik mijn profiel verwijderen als je mijn naam intoest op google komt alles inclusief mijn email te voorschijn ik wil alles hier verwijderen maar weet niet hoe

Opmerking van de crew

Ik heb je bericht even in de correcte categorie geplaatst.
Wheeldigger
jamaica
^ Reactie #1 geschreven door SMG op zondag 15 augustus 2010 om 23:09:27.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Welk account? Welk profiel?
Tja, zoiets is zeer gevaarlijk natuurlijk en kan je relatief weinig aan doen. Hier op Multidesk.be proberen we dit tegen te gaan door het te verbieden om je email adres in de fora te plaatsen. Als je op internet ergens je email adres achterlaat dan gaat elke zoekrobot dat eens indexeren en sta je erin. Om je daaruit te verwijderen moet je de bron verwijderen (dus de pagina waar Google je naartoe leidt als hij jou adres als resultaat geeft). Uiteindelijk zal een zoekrobot de wijziging in de pagina zien en je email adres uit die index gooien. Hoe snel dat gebeurt hangt af van de populariteit van de website waar je adres stond. Is de site niet populaire kan dit lang duren.

Nadeel is natuurlijk wel dat dit geen invloed heeft op de cache van Google. Google gaat automatisch websites bewaren die het heeft ge´ndexeerd om een soort van geschiedenis bij te houden voor moest de website plots offline vallen. Om je uit die cache te verwijderen zal je Google persoonlijk moeten gaan vragen, maar ik vrees ervoor dat ze je daarmee zullen helpen.
Die cache gaat uiteindelijk ook wel weg hoor, maar dat vergt nog wat meer tijd.
Gouden boodschap blijft nog steeds: laat je email adres niet achter. Als je niet anders kan, maak dan een email adres om je online activiteiten mee af te handelen of maskeert het dan door typische tekens te vervangen bv: email [atty] gmail [dotty] com (is natuurlijk geen waterdichte oplossing, maar voorkomt alvast de meeste spam bots)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.43 % door SMG op zondag 15 augustus 2010 om 23:16:49.
^ Reactie #2 geschreven door jaspers op zondag 15 augustus 2010 om 23:17:21.
jaspers heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 3
herwig
ik wil me graag van deze site verwijderen maar er staat nergens hoe dat kan en als ik op google me naam intyp komen al mijn gegevens via deze site eruit ik zie nergens waar ik mezelf kan verwijderen als lid van deze site bvd groetjes jamaica
jamaica
^ Reactie #3 geschreven door SMG op zondag 15 augustus 2010 om 23:20:00.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Je kan je profiel zo aanpassen dat je geen persoonlijke informatie meer laat tonen (zoals email adres verbergen, MSN account verwijderen,...).
Je account verwijderen zelf gaat niet, wil je dat echt zal je even een persoonlijk bericht moeten sturen naar Martijn
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen