Multidesk.be » Forums » Processor, moederbord en geheugen » Vraag over geheugenlatjes Corsair

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Sporzafanaat op donderdag 5 augustus 2010 om 18:33:26.
Sporzafanaat's avatar
Multiviteit: 725
Bij Forcom heb ik 2 geheugenlatjes gespot van Corsair (allebei DDR2 en 2GB) maar ik vraag me af waarom het latje in link 2 duurder is dan link 1. Het heeft geen passieve koeling erop en ook de kloksnelheid is lager (800 t.o.v. 400).

Kan iemand dit verduidelijken?

Link 1: http://www.forcom.be/?product=303031

Link 2: http://www.forcom.be/?product=306284
Visit: www.anderlecht-online.be
Games, news, forums and much more!

^ Reactie #1 geschreven door SMG op donderdag 5 augustus 2010 om 18:45:05.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Er wordt wat belangrijke tegenstrijdig informatie gegeven.

Als je het product (met de informatie) bekijkt:
Corsair DDR2 2GB 800MHz XMS2-6400 CL5-5-5-18 (is die goedkopere)
Kloksnelheid bus 800
CAS latency 5
Hiertoe geen probleem, maar als je de andere bekijkt:
Corsair DDR2 800MHz 2GB 240pin DIMM
Kloksnelheid bus 400
CAS latency 5-5-5-18
De extra informatie van het product zegt dat de kloksnelheid 400MHz is terwijl de naam van het product het op 800MHz zet. Het is meer waarschijnlijk dat de naam van het product wel correct is (omdat dit vaak gewoon copy paste werk is maar de omschrijving manueel ingevoerd moet worden).

Beide zijn dus identiek (aantal GB, aantal MHz, timings,...) aan elkaar met uitzondering dus van de headsinks erop. Als je nu zou vragen wat het verschil dan is in prijs zou ik zeggen geen flauw idee ;) Misschien dat die duurdere wat minder warmte produceren.
^ Reactie #2 geschreven door Sporzafanaat op donderdag 5 augustus 2010 om 22:35:41.
Sporzafanaat's avatar
Multiviteit: 725
ah ok bedankt voor de uitleg, had het zelf nog niet opgemerkt van die twee verschillende kloksnelheden. :)
Visit: www.anderlecht-online.be
Games, news, forums and much more!

• Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen