Multidesk.be » Forums » Webdesign & graphics » makkelijkste/mooiste manier om afbeeldingen te tonen

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Pascal op woensdag 28 juli 2010 om 15:33:54.
Pascal's avatar
Multiviteit: 214
Hallo allemaal

Ik ben al een tijdje een 'verzamelaars' website aan het bouwen rond een bepaalde muziekgroep. Voor elke uitgegeven CD of vinylplaat, heb ik een aparte pagina!
Omdat sommige uitgaven nogal sterk verschillen zou ik per album enkele (4/5-tal) foto's willen laten zien.

Kan iemand mij zeggen hoe ik dat makkelijk en visueel aantrekkelijk kan doen?
Nu wou ik onderaan op de pagina 4 kleine icoontje (uitsnede uit grote foto) laten zien die door er op te klikken de grote foto in een apart venster laten zien. Maar dit zou me veel tijd kosten ivm uitsnijden etc...

Er zouden bepaalde plugin zijn die relatief makkelijk te integreren zijn in een website...kan iemand mij op weg helpen?

Bedankt!
^ Reactie #1 geschreven door SMG op woensdag 28 juli 2010 om 16:15:08.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Waarom geen webalbum (bv Jalbum) gebruiken, of iets in de aard van Lightbox of Highslide. Die laatste is enkel voor niet commercieel gebruik gratis.
Volstaat dan om thumbnails te maken van de foto's (kan je gemakkelijk met MD Quick Resize).
^ Reactie #2 geschreven door Pascal op woensdag 28 juli 2010 om 16:37:29.
Pascal's avatar
Lightbox en highslide zijn perfect wat ik in gedachte had.

En van die twee lijkt mij Lightbox de meest gelikte! Iemand ff een voorzet hoe ik zoiets in mijn bestaande pagina integreer of wijst het zich vanzelf uit?

grtn en alvast bedankt voor de tip!
^ Reactie #3 geschreven door SMG op woensdag 28 juli 2010 om 16:53:21.
SMG's avatar
Moderator
Op de pagina daar staat How to use it. Ik heb al vele mensen (waaronder beginnelingen) gezien die ermee werken en ik denk niet dat er veel zijn die er echt veel moeite mee hebben. Ik zou dus zeggen probeer het eens, als je problemen hebt weet je ons te vinden ;)
^ Reactie #4 geschreven door Pascal op donderdag 29 juli 2010 om 10:56:27.
Pascal's avatar
Ik heb het script aan het werken gekregen. Alleen ontbreken er twee knoppen volgens mij. Nl. de 'Closelabel.gif' en de 'loading.gif'. Loading weet ik niet wat dat doet, maar de 'close' knop is in ieder geval weg.

Ik kan het jscript openen in dreamweaver en ik denk dat ik de locatie van die twee gifs moet opgeven.
momenteel staat er:

LightboxOptions = Object.extend({
fileLoadingImage: 'images/loading.gif',
fileBottomNavCloseImage: 'images/closelabel.gif',

Kan iemand mij uitleggen hoe ik die locatie wijzig?

^ Reactie #5 geschreven door SMG op donderdag 29 juli 2010 om 11:12:34.
SMG's avatar
Moderator
loading.gif is de afbeelding die getoond wordt wanneer een bezoeker op een thumbnail drukt maar moet wachten totdat de uiteindelijke afbeelding (dus de grote versie van de thumbnail) geladen is. Is meestal gewoon een ronddraaiend icoontje.

Kan je voor het oplossen van dat probleem wel even de gehele website online zetten. Dan zal ik zeggen welke afbeelding je in welke folder moet zetten. Is veel gemakkelijker op die manier ;)
^ Reactie #6 geschreven door Pascal op donderdag 29 juli 2010 om 11:25:16.
Pascal's avatar
Ik heb nog geen webruimte...die wou ik bij ONE aankopen zodra de site min of meer klaar is...

Ik heb momenteel nog alles op een mem.stick staan omdat het nogal rustig is op werk en ik er dan aan kan werken (niet verder vertellen! :) )

Kan er geen uitleg gegeven worden dat ik het zelf kan fixen?

gr
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.16 % door Pascal op donderdag 29 juli 2010 om 11:25:37.
^ Reactie #7 geschreven door Pascal op donderdag 29 juli 2010 om 11:34:07.
Pascal's avatar
Never mind!
Ik heb het gevonden!

Alleen het loading icoon wordt niet getoond, maar dat komt miss omdat er niets te loaden valt (kleine foto's, snelle pc...?)

Bedankt voor tips!
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 6.4 % door Pascal op donderdag 29 juli 2010 om 11:34:27.
^ Reactie #8 geschreven door SMG op donderdag 29 juli 2010 om 11:45:14.
SMG's avatar
Moderator
Als je de server lokaal aan het draaien bent is dat maar normaal dat je dat niet ziet. Als je vanaf het internet de afbeeldingen gaat laden zal dat wat trager gaan en zal dat icoontje wel nuttig zijn ;)
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen