Multidesk.be » Forums » Processor, moederbord en geheugen » Welke hardware voor verwerking avchd bestanden

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door PeterR op maandag 12 juli 2010 om 21:23:50.
PeterR heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 26
Hallo,

Ik heb recent een sony videocamera aangekocht die fantastische beelden in hd schiet. Ik lees op diverse internetfora dat voor de bewerking hiervan, een performante pc nodig is. En laat het bewerken hiervan, nu net de bedoeling zijn ...

Ik ben hier niet zo in thuis, maar dacht in eerste instantie aan de aankoop van een imac.

Zijn hier toevallig mensen die een goede ervaring hebben met het bewerken van avchd-bestanden en welke hardware (tips inzake software ook welkom)gebruiken zij?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Peter
^ Reactie #1 geschreven door SMG op maandag 12 juli 2010 om 22:30:49.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Voor video bewerking is inderdaad een krachtige PC nodig. Niet zozeer voor het bewerken zelf (hoewel je daar ook niet met een pentium 3 voor moet gaan gebruiken) maar vooral voor het coderen achteraf (dus als je klaar bent met wijzigen, het in een formaat zetten dat je kan afspelen op dvd ofzo).

Voordeel (en meteen ook een nadeel) van een Mac is dat die nieuw niet goedkoop zijn te vinden. Je hebt daar geen budget in dus is meteen wat je koopt ook relatief krachtig en meestal wel voldoende (zeker voor een amateur). Zelfs het kleine broertje de mac mini (die brooddoos) zal wel soepele met video editing werken. De grotere (dat scherm met ge´ntegreerde computer) zal er zeker geen problemen mee hebben.
Helaas natuurlijk voor armere mensen die geen €800 willen uitgeven aan een Mac, want daar krijg je niets voor.

Ik heb wel geen enkele ervaring met een Mac, maar dat is zo een beetje het idee van Apple. Als je een Apple koopt dan heb je meteen iets krachtig en modern van deze tijd die natuurlijk wel wat video bewerking zal aankunnen. Een PC kan je al vinden voor <€300 en dan spreekt het voor zich dat je daar geen gekke dingen mee moet gaan doen.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen