Multidesk.be » Forums » Debatten en discussies » NTFS, self healing, checkdisk

• Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door SMG op zondag 13 juni 2010 om 21:14:01.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Nee. Die gaat echt meer de basics doen. Ntldr is iets later in het boot proces.
Het valt mij op dat Windows computers dat nu en dan eens hebben een fout in de ntldr, heb het ook al een aantal keer voorgehad. Weet zelf ook nooit echt waaraan dit ligt. Aangezien het op de harde schijf staat kan het misschien liggen aan data corruptie, fout in de NTFS,...

Opmerking van de crew

Ik heb je bericht in een nieuw onderwerp geplaatst zodoende alles overzichtelijk te houden. Het originele onderwerp kan je hier terugvinden.
SMG
^ Reactie #1 geschreven door Dreams op zondag 13 juni 2010 om 21:26:28.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Jah, dat heb ik in de verleden veel te vaak gehad. Wat ook wel een oplossing was (als ik het me goe herinner) de hdd in een ander pc zetten en dan het volume checken op fouten.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #2 geschreven door SMG op zondag 13 juni 2010 om 21:31:23.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Waarschijnlijk dus gewoon fout in NTFS dan :p Ik had altijd wel een diskette met die bestanden op. Kon ik altijd opstarten vanaf diskette.

Probleem met XP is natuurlijk dat checkdisk niet automatisch wordt uitgevoerd. Die fouten blijven zich constant maar opstapelen en maar weinig mensen voert echt zo'n check uit (zou eigenlijk zeker maandelijks eens moeten gebeuren). Gelukkig met Vista en 7 dat dit verleden tijd is. Sinds Vista is er self healing NTFS die detecteert die fouten en herstelt ze meteen. Normaal zou checkdisk dus nooit een fout mogen vinden in Vista of hoger.
^ Reactie #3 geschreven door Dreams op zondag 13 juni 2010 om 22:36:53.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hmmm... Toch wel hoor. Daar moet je zeker niet op vertrouwen. Ik heb heel vaak met vista een check moeten doen en toch wel wat fouten gevonden.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #4 geschreven door SMG op zondag 13 juni 2010 om 22:51:42.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Zou dan eigenlijk niet mogen maar kan natuurlijk altijd :p (Microsoft doet niet alles goed vanaf de eerste keer xD)
Bij mijn Win7 heb ik alvast nog geen fouten gemerkt.

Dixit

Self-Healing In NTFS
What?
Think Chkdsk on the fly
Detection and repair file system corruptionsnon-intrusive and non-disruptive to the userin most cases
Why?
Increase file system availability
Improvements
Dedicated Self-healing worker thread triggeredby detection of corruption
Only Corrupted files/folder inaccessible during repairsunlike lock of the entire volume
Allow authorized users to administer and monitor repair operations. Initiating on-disk verification, waitingon completion of repair and receiving progress status
http://download.microsoft.com/download/5/b/9/5b97017b-e28a-4bae-ba48-174cf47d23cd/STO123_WH06.ppt

Maar goed we zijn serieus aan het afdwalen :D
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 7.21 % door SMG op zondag 13 juni 2010 om 22:54:04.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten