Multidesk.be » Forums » Sitechecks » Sitecheck Mijn Schotland

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door michelscot op dinsdag 8 juni 2010 om 09:18:57.
michelscot's avatar
Multiviteit: 32
Heb mijn site een nieuwe layout gegeven en had graag jullie mening.

Mijn Schotland www.michelscot.be

Groetjes michelscot (thumbsup)
^ Reactie #1 geschreven door SMG op dinsdag 8 juni 2010 om 11:53:40.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Mijn complimenten! Op vlak van HTML code ziet dat er zeer goed uit. Er zijn veel studenten informatica dat het slechter doen op dat vlak.

Je bent er in geslaagd je menu te laten werken zonder gebruik te maken van javascript door goed gebruik te maken van CSS en hebt geen grove HTML misbruiken gedaan (frames, geen misbruik van tabellen,...).

Je site heeft echter wat problemen. De schermresolutie die de gebruik best heeft om je site te bezoeken is 1280x720. Dit is relatief hoog als je algemene statistieken neemt. Daar heb je nog steeds 21% van de gebruikers die lager hebben. Je layout zal dan wat vreemde wendingen doen.
Ook in IE6 zit je met problemen. Het is positief dat je het menu zonder Javascript hebt gemaakt, maar IE6 is geen beest wat betreft CSS. Daar zullen de drop down menu's niet in verschijnen wat dus maakt dat die gebruiker (en dat zijn ook een tiental procenten). Nu op zich is dat niet zo erg, maar bij jou zijn de hoofd menu items niet aanklikbaar wat ze leiden naar gewoon naar bv vision_scotland.html#nogo22 Het bezoeken van die sub items is voor IE6 gebruikers dus onmogelijk.
^ Reactie #2 geschreven door michelscot op woensdag 9 juni 2010 om 09:16:20.
michelscot's avatar
Hallo

Bedankt voor je reactie, dus als ik het goed begrijp zal ik op de menu-items
Reizen, Regios, Varia, Plaatsen, Routes en Film-clips moeten linken aan een pagina

groetjes michelscot (thumbsup)
^ Reactie #3 geschreven door SMG op woensdag 9 juni 2010 om 09:18:57.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Liefst dan naar een pagina die een index weergeeft van de subitems van dat menu.
^ Reactie #4 geschreven door michelscot op woensdag 9 juni 2010 om 10:14:40.
michelscot's avatar
Bedankt voor je antwoord.
groetjes michelscot (thumbsup)
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen