Multidesk.be » Forums » ASP » Voegt niets toe aan Access Ún geen foutmelding (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp bevindt zich in het archief.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op dinsdag 2 november 2004 om 19:56:00.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hallo allemaal,

Ik heb een ASP.Net webapplicatie met een MS Access databank. Het is de bedoeling dat je je voornaam, achternaam, datum kan toevoegen in deze db. Als ik dit alles test met Visual Studio .Net of in een aparte webbrowser via localhost dan werkt alles perfect.

Maar wanneer ik het hele boeltje online zet (op free webspace + MS Access db) , dan wordt er niets toegevoegd in de databank Ún ik krijg zelfs ook geen foutmelding. Bovendien schrijf ik voor en na het toevoegen een zinnetjes uit , maar online krijg ik geen een van die twee zinnetjes te zien.:\'(

Ik zie wel dat er een extra file gecreert is van de vorm \"databank_naam.ldb\" ? Wat is dat ?

Iemand enige raad ?
^ Reactie #1 geschreven door een gast op dinsdag 2 november 2004 om 21:26:12.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Die .ldb file staat voor "locking database". Die file wordt gecreeerd wanneer de server bezig is met het lezen van/schrijven naar de databank om de databank dus tijdelijk op slot te zetten. Maar normaal moet die tijdelijke file zeer snel terug verdwijnen, namelijk als het leze/schrijven voltooid is. Dat gebeurt ook als ik mijn webapp lokaal test op localhost, maar op de server blijft die file dus staan.

Ik heb nu ook de inhoud van die .ldb file bekeken met een speciale LDB viewer :
CODE
  1. #users = 1
  2. UserName = CRWS30
  3. LoggedOn = NO
  4. Suspect = YES
  5. ComittedTransactions =  0
  6.  
Zoals te zien is ("Comtted Transactions = 0" is de toevoeging (na nota bene een half uur) nog altijd niet gebeurt ! En hij is niet meer ingelogd (LoggedOn = NO). Btw ik geen user of password ingesteld, wat is die "CRWS30" ?

Weet er nu iemand met deze bijkomende informatie meer raad ? Alle hulp is welkom (worship)
^ Reactie #2 geschreven door een gast op woensdag 3 november 2004 om 01:35:50.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Even melden dat ik de oplossing gevonden heb.

Zoals reeds gezegd bleef die .ldb file permanent bestaan, alhoewel dat normaal gezien maar tijdelijk blijft bestaan, namelijk de duur van iets in de databank te schijven of te lezen. En er werd ook niets naar de databank geschreven.

Dit komt omdat er niet de juiste toegangsrechten stonden op de .mdb file, de eigenlijke databank dus. Je moet ervoor zorgen dat niet alleen leesrecht is toegekend, maar ook schrijfrecht, op die .mdb file. Waarom er geen enkele foutmelding komt, dat weet ik ook niet, maar ja, het is en blijft Microsoft Access... :p

Glad to be of service :D
^ Reactie #3 geschreven door Martijn op woensdag 3 november 2004 om 09:14:32.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Een van de redenen waarom ik PHP/MySQL verkies :).

Blij dat het probleem is opgelost, kan deze op (slotje).
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten