Multidesk.be » Forums » Webdesign & graphics » website met CSS: meerdere pagina's of linken in box?

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Pascal op maandag 17 mei 2010 om 20:15:49.
Pascal's avatar
Multiviteit: 214
Ik denk dat ik een redelijk basic (en misschien domme) vraag ga stellen, maar eeniewee, hier ga ik.
Op de hogeschool heb ik nog geleerd om een website in elkaar te boxen met dreamweaver. Daar moesten we werken met Frames...

Onlangs wou ik terug een kleine website maken, maar het verhaal van de frames blijkt volledig achterhaald. Na Dreamweaver voor dummies vlug te hebben doorbladerd, ben ik ongeveer achter het hele CSS verhaal. Het is nog wat zoeken en prullen, maar het lukt aardig.

Alleen vraag ik mij nu af hoe ik moet linken?
Kan ik bijvoorbeeld linken naar mijn centrale 'info' box/container of moet ik toch een hele nieuwe pagina maken met idem header, idem navigatiebalk maar andere centrale info...?

hopelijk snapt iemand de vraag...

Bedankt!
^ Reactie #1 geschreven door Simon op dinsdag 18 mei 2010 om 00:21:19.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
Nee, dat is niet mogelijk. Je zal inderdaad een nieuwe pagina moeten maken waarin de header, navigatie, ... terugkomt.
Nu zal je misschien denken: "Dan zijn frames toch gemakkelijker?". Maar ze hebben meer nadelen dan voordelen.
Door CSS te gebruiken heb je alle opmaak in één bestand gecentreerd.

Wat je kan doen is, je header en menu in aparte bestandjes plaatsen en deze via een serverside-taal includen. Zo heb je het gemak van CSS en de layout in div's en je hoeft je menu slechts één keer te wijzigen als je iets wil veranderen. Kijk daarvoor wel even na of je webhost PHP of ASP of dergelijke serversidetaal ondersteunt.
^ Reactie #2 geschreven door Pascal op dinsdag 18 mei 2010 om 21:40:43.
Pascal's avatar
Multiviteit: 214
Bedankt voor de info!

Maar PHP of ASP zijn dan weer dingen die ik totaal niet ken. Ik was al fier de basics van CSS onder de knie te hebben!

maar dan weet ik voorlopig alvast voldoende!

Bedankt!
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen