Multidesk.be » Forums » Sitechecks » Sitecheck www.imoon.be

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Monotome op zaterdag 15 mei 2010 om 10:36:56.
Monotome's avatar
Multiviteit: 352
Hey

Graag had ik jullie mening gevraagd over de volgende website: www.imoon.be
Dit is een basis die ik heb, nadien komt er nog meer vulling op de site ( meer filmpjes, afbeeldingen, ... ).

het is ook niet de bedoeling van een ingewikkelde, geavanceerde website te maken, gewoon iets simpel informatief.

Ik ben zelf nog niet tevreden over de taalkeuze pagina. Hier moet ik nog eens goed over nadenken.

Opmerkingen altijd welkom... :)

thxImoon.be
^ Reactie #1 geschreven door Wheeldigger op zaterdag 15 mei 2010 om 11:01:39.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
"Choose you're language" :)
You're is kort voor "you are", probeer eens "choose your language".

Maak zinnen af met een punt op het einde.

Ik heb enkel de Nederlandse pagina's bekeken, Frans is niet aan mij besteed.
Zal later ook de Engelse versie eens zien.

Verder leuke pagina's, zeker als je van honden houdt.
^ Reactie #2 geschreven door een gast op zaterdag 15 mei 2010 om 11:11:27.
"He has a very good respiration" me too :D

Ik weet niet of "born at the breed" correct Engels is.
^ Reactie #3 geschreven door SMG op zaterdag 15 mei 2010 om 14:38:13.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Gezien de doelgroep zal ik de meer technische aspecten achterwege laten ;)
  • Al gezegd: Choose you're language
  • Je kiest je taal en dan nog steeds staat er op de homepagina alles in de 3 talen. Dit verwacht je eigenlijk niet
  • Alles is een afbeelding? Ook je tekst. Dit maakt veel tekst soms moeilijk leesbaar en maakt je site volledig nutteloos bij mensen met een handicap (blinde/slechtziende mensen). Ook maakt het je website onnodig zwaar (een afbeelding is altijd veel grote dan de gewone tekst). Ook een zoekrobot kan geen afbeeldingen indexeerden op basis van wat er als tekst op staat
  • Je afbeeldingen hebben bestandsnamen als wp6847c7c5.png, wpdcd3e6f9.png. Best dat je die namen wijzigt naar iets zinnigs zodat (alweer) de zoekrobot er iets van kan maken.
  • Zoek naar het beste formaat voor je afbeeldingen. Vele van de afbeeldingen kunnen omgezet worden naar JPG en zijn zo 4 x kleiner dan hun PNG variant. Scheelt serieus wat in de snelheid van het laden en je bandbreedte.
  • Je maakt gebruik van frames (sp). Is wel een meer technisch aspect, is het wel iets dat helemaal niet meer van deze tijd is. Frames zijn slecht bij zoekrobots (want als je website zal geindexeerd worden dan zal de link van pakweg Google de pagina in de frame als resultaat geven zonder de menu's).
  • De pijl links onderaan de pagina zal fout geïnterpreteerd worden. Men zou denken dat het is om naar de vorige pagina te gaan (dus waar men vandaan komt) maar eigenlijk gaat het gewoon naar (in het menu) eentje naar links. Dit wordt eigenlijk nooit gedaan op websites.
  • De achtergrond die je gebruikt (deze komt eigenlijk nergens in door (in geen enkele browser). Het is dan nog eens een gigantisch grote afbeelding (500KB) die je perfect zou kunnen verkleinen door een beter en minder groot formaat te kiezen.
  • Wat heeft iedereen toch met een reset knop op een formulier: VERWIJDER DIE. Vb je bent dat formulier aan het invullen en hebt een hele brok tekst getypt en per ongeluk druk je op die f*cking resetknop: lap je mag weeral opnieuw beginnen. Het is niet bepaald dat daar zeer gevoelige info zal staan (zoals bank gegevens) dat je snel zou willen wissen als er iemand voorbij komt => verwijder die knop dus!

Op het vlak van HTML buis ik je :p (Frames, grootte afbeelding, keuze tekst/afbeelding, validatie,...). Maar dat zijn wat meer geavanceerde dingen. Om de boodschap over te brengen is het wel een duidelijke website die goed overkomt in alle browsers (en dat is zeker een pluspunt!). Er zijn wat nadelen aan zoals die afbeeldingen als tekst die echt wel opgelost moeten worden.
^ Reactie #4 geschreven door StefDC op zondag 16 mei 2010 om 22:04:29.
StefDC's avatar
Multiviteit: 200

Dixit

Dixit Wheeldigger op 15/05/2010 11:01:39:

"Choose you're language" :)
You're is kort voor "you are", probeer eens "choose your language".
..................., Frans is niet aan mij besteed.

Op hetzelfde scherm : "ChoiSSiSez votre langue" -> van het werkwoord choiSir dus 'choiSiSSez'.
lol @ Wheeldigger : zal ik het Frans voor mijn rekening nemen ?
^ Reactie #5 geschreven door Wheeldigger op zondag 16 mei 2010 om 22:21:09.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator

Randinformatie

Ik houd niet van frans, en niet van werkwoorden, dat zijn 2 dingen waar ik moe van wordt ;)
^ Reactie #6 geschreven door Simon op maandag 17 mei 2010 om 11:05:02.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
Zoals al gezegd vind ik het ook een beetje vreemd dat, nadat je een taal gekozen hebt, op de homepagina toch nog 3 talen ziet staan.
Ik vind het ook raar dat je verschil maakt tussen Nederland-Vlaanderen en Wallonië-Frankrijk. Als ik het goed gezien heb is er geen verschil tussen de beide Nederlandse versies of beide Franse versies. Het zorgt alleen maar voor meer verwarring.

Spelfoutjes in het Frans:

• Contactez nous is met een streepje (-) ertussen.

• Op de homepagina: "...à la page des video's" Video's wordt in het Frans niet afgekapt.

• Bij liens: "site web de l'élevage..."

• Bij à propos de: Mâle is geschreven met een dakjes, ofwel zet je masculin[\li]
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen