Multidesk.be » Forums » Audio & video » Uitbreiden ID3-tag support in windows media player?

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door steven4ever op maandag 19 april 2010 om 19:32:01.
steven4ever heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 206
Hallo :)

Deze is gericht aan alle WMP fanaten: standaard is de ondersteuning voor muziek met ID3-tags niet zo bijzonder goed in Windows 7. Geen support voor ID3v2.4 en in WMP12 is zelfs de Advanced Tag Editor verdwenen?!! Wat mij voornamelijk ergert is dat de CD # eigenschap genegeerd wordt voor albums met meerdere discs. Dit resulteert dan in een lijst die gaat als volgt:

Album naam

• CD 1 Track 1
  • CD 2 Track 1
  • CD 1 Track 2
  • CD 2 Track 2
  • CD 1 Track 3
  • CD 2 Track 3
  • enzoverder

Dit is erg vervelend aangezien ik geen disc nummer in de titel van het album wil zetten (dit maakt dubbele album entries op mijn iPod, gsm enz.) en toch op album wil kunnen sorteren!

Google leverde tot nu toe niets op in verband met dit onderwerp en het lijkt erop dat Microsoft niet van plan is om hier zelf iets aan te doen. Bestaat er misschien een plugin (of dergelijke) die het lezen van CD #'s mogelijk maakt??

Alvast bedankt :)
Steven
^ Reactie #1 geschreven door een gast op maandag 23 december 2013 om 10:40:54.
beste steven4ever,

ook al is deze topic oud. je zit waarschijnlijk nog steeds met onbeantwoorde vragen aangezien microsoft niet graag antwoord geeft over dit onderwerp.

WMP is nauwelijks verandert sinds de tijd van Windows XP. het niet kunnen lezen van ID3v2.4 door WMP en windows explorer zelf komt vooral door nalatigheid van microsoft zelf.

er zijn overigens meerdere redenen om af te stappen van WMP. zoals het er nu op lijkt is het een slechte port die nauwelijks nog word onderhouden, zelfs nu op windows 8.1 is er niets verbeterd.

vooral de stabiliteit van de library is belachelijk. wanneer je meer muziek hebt dan menig tiener (meer dan 10.000 songs), word de library corrupt en kan niet meer gerepareerd worden (behalve door te verwijderen en opnieuw te laten bouwen).
Ik raad je aan om andere software te gebruiken voor het afspelen en beheren van je muziek.

gebruik mp3tag om je id3tags te beheren en te editen en bijvoorbeeld iTunes of foobar om je muziek te ordenen.

persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar iTunes (ondanks dat het bloatware is aangezien ik verder geen apple producten bezit), iTunes heeft namelijk "Genius", zodat je een soort radio zender kan maken van je eigen muziek verzameling. en kan iTunes wel albums sorteren en disc nummers intact houden.

ik hoop je voldoende te hebben ge´nformeerd. (iets wat andere al veel eerder hadden moeten doen!).

groetjes Mike

• Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen