Multidesk.be » Forums » Java » Java doet pc hangen?

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Benz0r op dinsdag 13 april 2010 om 12:02:17.
Benz0r's avatar
Multiviteit: 321
Hey Multidesk,

Sinds dat de Spyware Analyse zo goed als niets opgelost heeft is mijn probleem dus nog altijd niet verholpen. Daarom wil ik even melden dat als Java gebruikt wordt en dat alles is wat opstaat het tussen de 55 en de 60 CPU verbruikt. Als er dan nog iets kleins openstaat verbruikt het meer dan 90 CPU waardoor mijn pc blijft hangen, denk ik.
Kan hier iets aan gedaan worden?
Ik heb Java al eraf gegooid en opnieuw ge´nstalleerd (de nieuwste update) maar dat maakt geen verschil.

Greetz,
Benz0r
^ Reactie #1 geschreven door SMG op dinsdag 13 april 2010 om 17:23:32.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Ik vind dat toch maar allemaal zeer verdacht. Je zou via proces explorer kunnen achterhalen of er iets meer achter zit, maar dat is nogal wat geavanceerd. Je kan met dat programma uitzoeken wat er precies voor problemen zorgt, maar dat is niet altijd even simpel. Als je dat eens wilt wagen kan je dat eens proberen: http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653.aspx

Anders raad ik je aan om het gewoon eens op het forum van Sun (nu Oracle) te vragen. Zij hebben het immers gemaakt dus ik kan alleen maar aannemen dat zij je verder kunnen helpen.
http://forums.sun.com/forum.jspa?forumID=32
^ Reactie #2 geschreven door Benz0r op dinsdag 13 april 2010 om 20:12:09.
Benz0r's avatar
Ok, dit scherm krijg ik met Process Explorer, is er iets wat ik mag/moet verwijderen?

Bijlage: 2d60f29b12b5288ed79593f17bb2a728.jpg

Greetz,
Benz0r
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 75.95 % door Benz0r op dinsdag 13 april 2010 om 20:26:02.
^ Reactie #3 geschreven door SMG op dinsdag 13 april 2010 om 20:39:17.
SMG's avatar
Moderator
Het idee achter process explorer was eerder om zelf uit te zoeken wat er mis is. Er is zoveel dat dat programma kan. Je kan dat moeilijk tonen met een screenshot. Je moet er eigenlijk mee leren werken om de kracht ervan te kunnen gebruiken. Als helpdesk op afstand is dat zeer moeilijk.

Als je het zelf wilt wagen dan kan je alvast beginnen met de CPU usage, image path en working set (RAM) als kolommen erbij te zetten.
Verder kan je elk proces apart gaan bestuderen, de belasting controleren per proces of de computer, de inhoud van het ram nagaan per proces, netwerk en internet verbinding controleren,... allemaal met 1 doel voor ogen: het probleem vinden ;)

Dit is zo een beetje het Zwitsers zakmes van een Windows systeembeheerder.
Als dit echter Chinees lijkt dan lijkt het mij niet slecht om gewoon je vraag te stellen op het Sun forum.
^ Reactie #4 geschreven door Benz0r op woensdag 14 april 2010 om 13:20:55.
Benz0r's avatar
Nee, ik kan er inderdaad niet aan uit :P
En op de forums van Sun lukt het percies ook niet, ik heb een account aangemaakt en mijn emailadres geverifieerd maar als ik wil inloggen zegt het dat mijn emailadres niet geverifieerd is.

EDIT: Ik heb eens gekeken naar mijn Windows Taakbeheer terwijl mijn pc zo bleef hangen. Op dat moment, en vaker, gebruikt Java "slechts" 50% CPU, (wat nog veel is) maar mijn Anti-virus ESET Smarty Security (ekrn.exe) ook 50% CPU, wat neer komt op 100%. Misschien was het op het moment van een update maar dan nog lijkt 50% mij zeer veel.

En andere keren als pc blijft hangen gebruikt Java 50% en niets anders meer dan 3%. Wat neer komt op een CPU verbruik van ongeveer 58%. Maar het blijft ook zeer fel hangen dan. Terwijl de "normale" CPU verbruik ook rond de 58% schommelt bij mij en soms hoger zonder dat mijn pc hapert.

Nu weet ik echt niet meer aan wat het kan liggen want Java blijft rond de 50% CPU verbruiken, in momenten dat mijn pc hapert en dat hij niet hapert...

* Ik heb ook eens wat opzoek werk verricht op Google en ben neergekomen op een programma dat JavaRa heet. Het verwijdert oudere versies van Java en heeft ook de mogelijkheid om naar nieuwere versies te zoeken.
Dus ik heb geklikt op oudere versies verwijderen en toen kreeg ik een logje. Ik post het hierbij, hopelijk weten jullie er iets van en kunnen jullie mij iets meer zeggen erover.

Bijlage: 5ea47adc089bff2c936c6787a714eaf8.log

Greetz,
Benz0r
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 21.05 % door Benz0r op woensdag 14 april 2010 om 14:06:44.
^ Reactie #5 geschreven door SMG op woensdag 14 april 2010 om 17:09:58.
SMG's avatar
Moderator
Mogelijk een combinatie van beide die voor problemen zorgt. Je kan Eset eens uitschakelen en zien of het probleem zich nog voordoet.
^ Reactie #6 geschreven door Benz0r op donderdag 15 april 2010 om 14:43:55.
Benz0r's avatar
Hey SMG,

Hoe moet ik ESET volledig uitschakelen? Want als ik gewoon "tijdelijk de anti-virus utischakel" verbruikt het nog altijd evenveel CPU.
En als ik die uitschakel kan ik toch niet meer veilig surfen? :p

Greetz,
Benz0r
^ Reactie #7 geschreven door SMG op donderdag 15 april 2010 om 15:05:20.
SMG's avatar
Moderator
Die optie zou normaal gezien voldoende moeten zijn. Maar helaas ben ik mogelijkheden meer. Zulke problemen zijn al zeer moeilijk te achterhalen als je de computer niet zelf kan benaderen.
^ Reactie #8 geschreven door Benz0r op vrijdag 16 april 2010 om 11:43:57.
Benz0r's avatar
Ik heb ESET verwijderd, nu blijft mijn pc iets minder vaak hangen maar er is eigenlijk niet veel vooruitgang. Ik heb nu terug Avast!, die een stuk minder CPU verbruikt maar nogmaals, het blijft nog dikwijls hangen.
Denk je dat als ik een persoonlijke mail zou sturen naar Java Sun bijvoorbeeld, dat ik antwoord zou krijgen?

Greetz,
Benz0r
^ Reactie #9 geschreven door SMG op vrijdag 16 april 2010 om 12:19:02.
SMG's avatar
Moderator
Persoonlijke mail helpt niets. Daar zijn forums voor.
Je kan ook Tweakers.net forum eens proberen, maar daar krijg je niet snel een kant en klaar antwoord.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen