Multidesk.be » Forums » Video- en 3D-kaarten » Vertex en Pixel Shader?

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Flyingant op vrijdag 9 april 2010 om 21:42:28.
Flyingant's avatar
Multiviteit: 124
Hey

Ik heb voor veel spelletjes een pixel en een vertex shader nodig.

Maar die heb ik niet op mijn videokaart.:D(nogal een oude videokaart).

Dus vroeg ik me af of ze ECHT nodig zijn.

Of zou ik de spelletjes dan nog kunnen spelen zonder de shaders maar dan op mindere kwaliteit.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Bedankt
^ Reactie #1 geschreven door SMG op vrijdag 9 april 2010 om 22:46:56.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Ik heb niet zoveel kennis van die dingen maar ik vrees er toch voor. Normaal gezien zou je bij een spel de minimale eisen moeten bekijken. Daar staat een DirectX versie bij en je grafische kaart zou ook gemaakt zijn voor een bepaalde versie (dat zegt dat die grafische kaart alle functie van die DirectX versie aan kan). Kan je grafische kaart die DirectX versie niet aan dan heb je pech.
Pixel Shaders zagen het levenslicht in DirectX 8

Maar nogmaals mijn kennis daarover is zeer beperkt :p NightCreature weet hier ongetwijfeld meer over.
^ Reactie #2 geschreven door NightCreature op zaterdag 10 april 2010 om 15:16:21.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
Nee als shaders vereist worden kun je er meestal niet zonder spelen, shaders zijn kleine programmas die de GPU aansturen. Shaders in DX8 kan je niet meer vergelijken met de shaders die nu worden gebruikt, Shader Model 2 en 3 zijn behoorlijk anders dan wat in DX8 werd geintroduceerd.

Zoals SMG al zei moet je naar de minimale eisen kijken en kijken of je Video kaart er bij staat.
Als het spel redelijk nieuw is kun je er al vanuit gaan dat er geen mogelijkheid is om geen shaders te gebruiken.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 8.62 % door NightCreature op zaterdag 10 april 2010 om 15:17:00.
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen