Multidesk.be » Forums » Webdesign & graphics » HTML/Hyperlink

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Cdude op vrijdag 12 maart 2010 om 12:35:21.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Heb hier simpel HTML vraagje.

Je ziet (onderstaande link) een hyperlink in de reactie van "pinkyjohn88"
In mijn (X-man) reactie probeer ik dit na te bootsen maar dat lukt niet.
Begrijp nochtans de code als ik ze analyseer via "view code" in Chrome.

Waarom wordt dit geen hyperlink?

http://forum.zdnet.be/viewtopic.php?f=3&t=22690

Alvast bedankt,
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #1 geschreven door thekid op vrijdag 12 maart 2010 om 12:39:21.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
is het geen BBCode op zdnet?

dus eerder in de vorm van

CODE
  1.  
  2. [URL=linknaarwebsite]titel voor url[/url]
  3.  

zoals hier dus ook gebruikt wordt voor iets mooier weer te geven
zdnet post voorbeeld

*edit*
na het te testen is het idd BBCode :p
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 15.41 % door thekid op vrijdag 12 maart 2010 om 12:42:08.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door Cdude op vrijdag 12 maart 2010 om 12:46:31.
Cdude's avatar
Owkay en bedankt maar ...

waarom zie ik dan "<a href="http://www.exam-builder.com/HP0-J15.htm">HP0-J15</a>" staan als ik de code bekijk in Chrome "view page source"?

*edit*

Ook mijn nu correcte lees ik : "<a href="http://www.dumpert.nl/mediabase/871461/80290270/titties_kitties.html" class="postlink">Feel Good</a>

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 37.37 % door Cdude op vrijdag 12 maart 2010 om 12:52:57.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #3 geschreven door thekid op vrijdag 12 maart 2010 om 12:50:04.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
da wordt vertaald door de bbcode engine die op de website draait, de phpbb denk ik dat het is op zdnet

de wiki link is trouwens een goeie om de syntax te leren kennen ;)

vanaf nu kan je kleuren, fontgroottes, en al van die leuke dingetjes gebruiken op de forums :) je kan nu nog duidelijker overkomen als x-man :p :D

*edit*

'k vind het trouwens ook raar als je de originele reactie citeerd dat je geen url blok tegenkomt, wie weet zit er nog iets speciaals bij de website voor sommige links te vermijden (want je ziet mijn url blok wel staan als je me citeert)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 26.04 % door thekid op vrijdag 12 maart 2010 om 12:52:14.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #4 geschreven door Cdude op vrijdag 12 maart 2010 om 12:59:21.
Cdude's avatar
jouw url blok wel, die van die spammer niet eh ? :s
Daar lees je gewoon
PHP
  1. [quote="pinkyjohn88"]Ik denk dat in de huidige regeling van de telecommunicatie-markt groeit met sprongen en obligaties. HP0-J15[/quote]

(BB kende ik wel hoor ;)
Maar die "bbcode engine" vertaling zal het mysterie zijn voor me.
Ik ken BB wel hoor en kleurtjes zijn echt niet belangrijk (jaja wrijf't er maar in :p ) maar ik wilde gewoon weten waarom.
Het kennen laat ik aan jou over _O_
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.21 % door Cdude op vrijdag 12 maart 2010 om 12:59:38.
^ Reactie #5 geschreven door Simon op zaterdag 13 maart 2010 om 20:33:53.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
Een browser zelf kan in feite enkel HTML en CSS code omzetten in iets zichtbaars voor de gebruiker. BB-code is uitgevonden om de gebruiker op een website toe te laten om gemakkelijk opmaak aan zijn reacties te geven (dus zonder gebruik van HTML). De browser kan die BB echter niet lezen en dus moet deze door de webserver (via een server side taal zoals php, asp, ...) omgezet worden in HTML. die "bb engine" is de gewoon de php-code achter de website.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen