Multidesk.be » Forums » Netwerken » automatisch computers zoeken in het netwerk (vista)

• Pagina
  • 1 van 1
1 gast leest dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door icola007 op woensdag 10 maart 2010 om 17:46:02.
icola007's avatar
Multiviteit: 244
Beste,
Hoe kan ik computers uit het netwerk automatisch zoeken.
mvg
Thibault Seyaneve

Ik kan wel zoeken via netwerk en dan draadloze apparaten zoeken, maar werkt dit ook voor computers met xp en Windows 7 en oe komt het dan dat ik somige computers niet kan zien?

Opmerking van de crew

Ik heb je beide berichten even samengevoegd, dit bevordert de overzichtelijkheid.
Je kan je bericht zelf tot 1 uur na het plaatsen ervan bewerken; bijvoorbeeld indien je nog zaken wenst toe te voegen ;).
Wheeldigger
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 50.28 % door Wheeldigger op woensdag 10 maart 2010 om 18:28:07.
wie een kuil graaft voor een ander............ is in iedergeval geen egoist :d***
tuurlijk, waar een wil is is een weg.....helaas zijn er op de mijne wegwerkzaamheden
Aan alle studenten: wordt bokser, meer kans op slagen! **
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op woensdag 10 maart 2010 om 18:28:01.
Cdude's avatar
Multiviteit: 4056
Eat my shorts :)
Zitten ze wel in hetzelfde netwerk/werkgroep? (mijn PC, eigenschappen)

Randinformatie

Je kan je eigen berichten editen tot 1hr na plaatsing
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 32.37 % door Cdude op woensdag 10 maart 2010 om 18:28:40.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door SMG op woensdag 10 maart 2010 om 18:31:53.
SMG's avatar
Multiviteit: 10732
Moderator
Hoe zit het met de firewall? De computer is niet zichtbaar als je het delen van mappen niet inschakelt in de firewall.
^ Reactie #3 geschreven door icola007 op woensdag 10 maart 2010 om 18:34:04.
icola007's avatar
is ingeschakeld, elke pc met Vista of Windows 7 zie ik maar xp blijft problemen geven.
wie een kuil graaft voor een ander............ is in iedergeval geen egoist :d***
tuurlijk, waar een wil is is een weg.....helaas zijn er op de mijne wegwerkzaamheden
^ Reactie #4 geschreven door SMG op woensdag 10 maart 2010 om 20:15:05.
SMG's avatar
Moderator
Kan je er wel verbinding mee maken? Dus Windowsteken + R -> \\ip_adres_xp_pc
^ Reactie #5 geschreven door icola007 op zaterdag 13 maart 2010 om 12:58:20.
icola007's avatar
Hij kan hem maar niet vinden.
Hoe kan ik dan inloggen in een computer als die computer geen wachtwoord heeft.
^ Reactie #6 geschreven door SMG op zaterdag 13 maart 2010 om 13:14:14.
SMG's avatar
Moderator
Dan gaan we best alles even overlopen om niets over te slagen. Van alles waar een vraagteken achter staat wordt een antwoord verwacht.

Kan je met de XP machine naar de Vista en Win7 (dus via start -> uitvoeren -> \\ip_adres -> vergeet de \\ niet want die zijn belangrijk)?
Indien nee -> ping er dan naar: start -> uitvoeren -> cmd -> ping ip_adres Wat is het antwoord?

Zet de firewall van de XP machine af en ping met de Vista/7 machine naar de XP machine. Wat is het antwoord?
Indien positief -> deel een willekeurige map (eentje op het bureaublad bijvoorbeeld). Als je een wizard krijgt met delen neem je de optie: just enable file sharing (in het Nederlands zal dit ook zoiets zijn) en probeer op de Vista/7 machine die gedeelde map te raadplegen.

Indien negatief: geef alle IP configuraties van alle computers: http://www.multidesk.be/artikels/artikel/252/Hoe-maak-ik-een-log-van-mijn-netwerkinstellingen-zoals-IP-gateway....html
^ Reactie #7 geschreven door icola007 op zondag 14 maart 2010 om 09:14:42.
icola007's avatar
Ik heb eens mijn ip adres vernieuwd en nu werkt het wel.
Toch bedankt!!!
O ja, bijna vergeten!
Ik kan nu verbinding maken met de Vista computer naar de XP computer.
Maar hoe kan ik dan verbinding maken met de xpp computer naar de Vista computer.
Dit lukt me namelijk niet op dezelfde manier.
Mijn computer is echter wel beveiligd.
Via xp krijg ik de melding dat ik de juiste machtigingen niet heb.
Moet ik hiervoor dan mijn wachtwoord uitschakelen of is er een andere manier?
Mijn firewall is uitgeschakeld op beide computers (beide hebben Eset Smart Security en ook hier heb ik het netwerkverkeer toegestaan.)

Bijlage: a7b0bd5a7da550e388c161de7f69eb9f.jpg

Bijlage: 142054c70dc2ab76cfe1a77be17c510e.bmp
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 8.66 % door icola007 op zondag 14 maart 2010 om 09:51:36.
^ Reactie #8 geschreven door icola007 op zondag 14 maart 2010 om 13:13:50.
icola007's avatar
Nog een vraagje,als ik een bestand op een andere computer wil zetten, geeft hij weer dat ik de juiste machtigiingen niet heb.
Hoe zorg ik ervoor dat ik wel bestanden kan overzetten?
^ Reactie #9 geschreven door SMG op zondag 14 maart 2010 om 15:25:31.
SMG's avatar
Moderator
Bestanden overzetten vraagt speciale machtigingen, nl de schrijfrechten. Op de computer waar de map gedeeld is moet je de machtiging geven dat men ook de mappen mag wijzigen. Dat doe je op dezelfde plaats als waar je de mappen deelt (dit is een extra optie die standaard niet aan staat).

Dat de XP machine niet aan de Vista machine kan ligt meer dan waarschijnlijk aan beveiligingssoftware en ligt niet aan de IP instellingen). Kan je met de Win7 machine wel op de Vista? Kan je met de XP machine op de Win7?
Indien niet durf denken is het netwerk type. In Vista kan je instellingen of je een publiek, werk of privaat gebruikt. Bij publiek laat het delen van bestand niet toe.

Zorg er ook even voor dat de XP machine de laatste nieuwe updates heeft (dus zeker service pack 3!)
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen