Multidesk.be » Forums » ISP's » VDSL of niet

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Cdude op maandag 8 maart 2010 om 18:06:16.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Onderstaand zat in mijn mailbox :

Dixit

U bent momenteel aangesloten op een abonnement met een snelheid van 15 of 20 Mbit/s.
In uw regio kan EDPnet deze snelheden niet meer aanbieden via de ADSL technologie. Via de ADSL technologie zal het enkel nog mogelijk zijn om in uw regio 12 Mbit/s aan te bieden.
EDPnet kan u een abonnement aan een verhoogde snelheid aanbieden via de allernieuwste VDSL2 technologie. In de komende weken zal uw snelheid verlaagd worden naar een maximale snelheid van 12 Mbit/s.
Indien u niet intekent op volgend aanbod voor 14 maart 2010, zal uw snelheid blijvend gelimiteerd worden binnen enkele dagen. Opgelet, zelfs de klanten die intekenen op dit aanbod zullen tijdelijk een lagere surfsnelheid ervaren in afwachting van de omschakeling (u dient rekening te houden met een paar weken). Om deze reden biedt EDPnet u een exclusief voordeel:
Stap over naar VDSL Home VR 14/03/2010 en : - betaal GEEN ACTIVATIEKOSTEN (t.w.v. 50) - krijg een GRATIS VDSL MODEM (t.w.v. €139) - ontvang een GRATIS FULL INSTALLATIE (t.w.v. €149)!

Keuze :

- Trager en onbeperkt en ik kan mijn(= goedkopere) hardware blijven gebruiken.
- Misschien sneller(nog uitvissen) maar dure hardware en 100GB volume.

Wat denken jullie ?

*Edit*
Optie onbeperkt = 5€ (bounce)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #1 geschreven door SMG op maandag 8 maart 2010 om 18:15:57.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Das een moeilijke. Als ik het alleen zou zijn, zou ik het doen. Ik download natuurlijk geen 100GB in de maand. Echter als ik in mijn huidige situatie zit (waar we vorige maand na 3 weken al op smalband zaten omdat we onze 60Gb erdoor hebben gekregen) zou ik het niet doen.
Hangt veel af van wat je eigenlijk download. Ik vind het limiet wat irritanter dan het trager surfen. 12Mbits/s is zeker niet slecht (dat haal ik maar met Telenet).
^ Reactie #2 geschreven door Cdude op maandag 8 maart 2010 om 18:37:40.
Cdude's avatar
Al SMG. Je weet toch dat, bij ADSL de snelheid afhankelijk is van afstand tot...
Ik haal 7 bij speedtest maar na 3km (mijn afstand) is het verschil miniem dus kan goed zijn dat ik maar 0,5 ga vertragen.
Probleem is dat ik m'n hardware niet meer kan gebruiken/zelf kiezen.

BR filmke, spelleke, (paar Linux distro's ;) ik zit snel op 100 hoor.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #3 geschreven door SMG op maandag 8 maart 2010 om 18:40:24.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Als je meer dan 3km woont dan kan je toch geen VDSL hebben:

Dixit

Grootste nadeel van VDSL is dat de afstand tussen aansluiting en centrale maximaal 1200 meter mag zijn, terwijl dit bij ADSL 8 km kan zijn.

Of gaan ze die centrale korter bij jou zetten als je VDSL gaat nemen en verder weg als je het niet neemt?

Vind het hele verhaal eigenlijk maar wat raar. Men moet toch vooruit gaan en niet achteruit? Als ze de ADSL snelheid naar beneden schroeven dan is dat toch achteruit.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 39.18 % door SMG op maandag 8 maart 2010 om 18:42:50.
^ Reactie #4 geschreven door Cdude op maandag 8 maart 2010 om 19:04:17.
Cdude's avatar
Kijk zelf maar waar ik zet. Heb nu 24Mbits ADSL2

http://m.blog.hu/pi/pilu/image/internode-adsl2-distance.jpg

Interessant punt overigens. Morgens eens interpelleren. (whip)
Maar neen, met wil gewoon vermijden dat ADSL 24 gaat concurreren met VDSL.

*Edit*

Ook hier wordt afstand bevestigd dus ik ga ervan uit dat ze een "centrale" gaan bijbouwen en ADSL2 stopzetten.

http://www.howstuffworks.com/vdsl.htm/printable
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 25.69 % door Cdude op maandag 8 maart 2010 om 19:36:30.
^ Reactie #5 geschreven door een gast op dinsdag 9 maart 2010 om 13:21:57.
Belgacom is gewoon het netwerk aan het "upgraden" naar VDSL.
De verbinding is in glasvezel tot de "street cabinet" (grijze kast op het trottoir) vanwaar slechts een kort stukje koperdraad overblijft in VDSL tot bij u thuis.
ADSL is al oud en onvoldoende om niewe diensten (HDTV) aan te bieden.

Vermits andere providers bijna steeds capaciteit bij Belgacom huren, gaan die ook over op VDSL.

Jos
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen