Multidesk.be » Forums » Webdesign & graphics » Welke font is het beste om je website omhoog te krikken bij de zoekmachines?

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Dreams op maandag 8 maart 2010 om 16:31:32.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...
Hallo,

Er werd me gevraagd of dat ik kon onderzoeken of dat het uitmaakt welke font dat je gebruikt in je website, om de zoekmachines te vergemakkelijken en zo jouw website van boven laat ziet, plaats van ergens van onder.

Dus; stel dat je Times new roman gebruikt, dan zal bv. je website bij google ergens van onder staan, maar als je Verdana gebruikt, zal die dan ergens van boven staan. Kan dit? Of heeft je lettertype er eigenlijk niet zoveel mee te maken?

Alvast bedankt.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
^ Reactie #1 geschreven door Kilian op maandag 8 maart 2010 om 16:38:23.
Kilian heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1629
Volgens mij heeft lettertype niet zo veel effect. Inde broncode, wat zoekmachines lezen, staat alles toch in plain text.

Zeker de gangbare lettertypen zoals een Arial, TNR, ... zouden mijn inziens de website niet beter of slechter maken in de zoekmachines.
Misschien dat onleesbare fonts eruit worden gefilterd?

Ik ben zelf geen SEO expert. Ik vermoed dat op het forum er wel mensen zitten die hier meer over weten?
^ Reactie #2 geschreven door Simon op maandag 8 maart 2010 om 19:21:26.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
Inderdaad, wat de zoekmachine bekijkt is enkel de broncode van je pagina (html dus).
De spiders zullen zeker rekening houden met het feit of je html-code geen fouten bevat. Een valid code heeft dus zeker invloed. Voorts kan je ook zelf zorgen dat je lijsten gebruikt voor je menu's en het summary-attribuut bij je tables. Dat kan allemaal helpen om hoger in de resultaten te komen.

Het belangrijkste is echter het aantal links vanuit jouw website naar andere websites en de links die naar jouw website lopen. Dat is één van de belangrijkste parameters voor het bepalen van de pagerank.
^ Reactie #3 geschreven door Dreams op maandag 8 maart 2010 om 19:51:25.
Dreams' avatar
Multiviteit: 3479
In Search of Sunrise...
Ok bedankt!
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen