Multidesk.be » Forums » PHP » Menalto Gallery 2.3.1

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Belle op woensdag 3 maart 2010 om 15:50:35.
Belle's avatar
Multiviteit: 53
Jarenlang heb ik gebruik gemaakt van Menalto Gallery voor mijn websites. Aangezien ik enkel vertrouwd ben met html (en Gallery 2 met PHP werkt) heeft iemand dit 4 jaar geleden voor mij opgezet. Nu heb ik deze installatie per ongeluk gewist op mijn webserver (is webserver-based programma) en weet ik dus totaal niet meer hoe ik dat ding aan de praat krijg.

Ik heb gisteren alle files van Gallery 2 op mijn webserver geplaatst (onder de algemene root) en dan zit ik blok. Ik heb het gisteren 4 uren lang zitten uitdokteren maar ben er niet wijzer op geworden (waarschijnlijk door m'n gebrek aan php kennis). Ondertussen probeer ik wat php kennis te vergaren, maar ik wil toch graag dat mijn albums snel online komen. Zou iemand mij wegwijs kunnen maken door de installatieprocedure want het lukt me gewoonweg niet.

Ik heb trouwens de help guide doorgenomen op de site gallery.menalto.com, maar sta dus nog geen stap verder.

Alvast bedankt voor de hulp!

^ Reactie #1 geschreven door SMG op woensdag 3 maart 2010 om 16:04:41.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Wat is de versie die je hebt? 1.5.10, 2.3.1 of de recente 3.0 RC1?
Is handig om te weten omdat er mogelijk wat verschillen in zitten.

Als je niet weet welke dan maakt dat niet uit (laat dat dan weten). Dan kiezen wij er eentje, maar dan moet je daar wel mee verder gaan ;)
^ Reactie #2 geschreven door Belle op woensdag 3 maart 2010 om 16:06:30.
Belle's avatar
Dat ben ik inderdaad vergeten vermelden. Ik heb Gallery 2.3.1 op mijn server gezet omdat de mogelijkheden bij Gallery2 groter zijn.
^ Reactie #3 geschreven door SMG op woensdag 3 maart 2010 om 16:16:45.
SMG's avatar
Moderator
Blijkbaar hebben ze daar ook nog een onderverdeling in:
Typical, Full, minimal, developer of preinstaller?

En eigenlijk heb je dat wel vermeld (blush) Stond in de titel (maar was me blijkbaar niet opgevallen :D)
^ Reactie #4 geschreven door Belle op woensdag 3 maart 2010 om 16:56:20.
Belle's avatar
Ik heb de titel bewerkt dus het stond er eerst niet. :)

En ja, welke versie ik moet hebben...daar ben ik ook niet uit. Alleszins niet de 'developer' want dat is voor de doorwinterde ontwikkelaars en dat ben ik dus helemaal niet. ;)

Ik neig naar de 'full' omdat ik er vanuit ga dat dit veel mogelijkheden aanbiedt. Wat ik vooral belangrijk vind, is dat het gebruiksvriendelijk is.
^ Reactie #5 geschreven door Kilian op woensdag 3 maart 2010 om 17:14:26.
Kilian heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1629
Als je wil dan kan ik je wel helpen met het installeren van Gallery2.

Heb je trouwens toevallig geen Installatron op je server staan? Via dat script kan je Gallery2 heel gemakkelijk installeren.
^ Reactie #6 geschreven door Belle op woensdag 3 maart 2010 om 17:35:26.
Belle's avatar
Bedankt!

Dat vind ik niet terug op mijn server, neen. Zou ik dat er dan niet beter opplaatsen?
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 6.59 % door Belle op woensdag 3 maart 2010 om 17:35:42.
^ Reactie #7 geschreven door Kilian op woensdag 3 maart 2010 om 18:14:12.
Dat zou je kunnen doen ja. Ik vermoed wel dat jij de server niet beheerd en dus daar niets op kan installeren? Installatron is enkel gratis voor 1 domein, dus ik denk niet dat jou host hier happig op zijn zijn.

Je kan het natuurlijk altijd vragen!
^ Reactie #8 geschreven door Belle op woensdag 3 maart 2010 om 22:38:11.
Belle's avatar
Ik krijg Installatron er zelfs niet op. Lees ik zo'n dingen als:

Run these three commands as the root user:

wget http://data1.liquenox.com/installatron/installatron_setup.sh
chmod 755 installatron_setup.sh
./installatron_setup.sh -f

Krijg daar hoofdpijn van. :D Nee, serieus, ik zou echt niet weten waar ik dat zou moeten ingeven. Ben een echte leek op dat vlak. Heb enkel leren html beheren via dreamweaver, dus zo'n dingen zijn mij onbekend.

Vervelende aan al die helpdocuments (ook in Gallery) is dat ze er steeds vanuit gaan dat je meer dan basiskennis hebt. Voor een beginneling is dat allemaal Chinees... Maar ik zou die Gallery zo graag online willen zetten. :)
^ Reactie #9 geschreven door SMG op woensdag 3 maart 2010 om 22:52:32.
SMG's avatar
Moderator
Die dingen moet je ingeven in de command line interface van de server (SSH). Nu dit is volgens mij nog meer chinees :D

We kunnen ook gewoon alles manueel doen ;) Hoe ver ben je geraakt voor je vast liep (ik heb het nu over de album, niet over waar kilian het over had)? Zijn de bestanden van Menalto al online gezet?
Het instellen zelf is niet echt zo moeilijk.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 9.94 % door SMG op woensdag 3 maart 2010 om 22:55:49.
^ Reactie #10 geschreven door Kilian op woensdag 3 maart 2010 om 23:07:13.
Check je PB Belle.

Die Installatron was een beetje naast de kwestie. Als je het gehad zou hebben was het een simpele uitleg maar om het te gaan installeren is het een omweg.

Je bestanden zijn dus via ftp geupload op dit moment? Heb je enige databasestructuur op dit moment?
^ Reactie #11 geschreven door Belle op woensdag 3 maart 2010 om 23:50:50.
Belle's avatar
Dag Kilian,

Ondertussen heb je een PB gekregen. ;)

In plaats van Installatron heb ik blijkbaar 'Fantastico' staan op mijn CPanel die mij door de installatieprocedure gegidst heeft. En ondertussen ben ik blij Gallery te kunnen openen op mijn eigen site.

Alvast bedankt voor de gedane moeite!
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen