Multidesk.be » Forums » .Net » cosmos os

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door DTC op dinsdag 2 maart 2010 om 18:08:50.
DTC's avatar
Multiviteit: 87
Ik had al een tijd geleden eens gevraagt of het mogelijk is om een os te maken met c#. Nu botste ik onverwachts op deze site:http://www.codeplex.com/Cosmos
Nu vroeg ik me af of er iemand al wat ervaring heeft met dit programma en of je daar echt een os mee kunt maken dat werkt zonder Windows, Linux, Apple, ...

Groeten
^ Reactie #1 geschreven door SMG op dinsdag 2 maart 2010 om 22:15:16.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Cosmos is al een OS, dus het is al eentje dat werkt zonder Windows, Linux, Apple,...
Maar aangezien het volledig openbron is kan je je altijd opgeven om er mee aan te werken ;) Je kan natuurlijk zelf die broncode nemen en er verder op bouwen.

Ervaring? Ik alvast niet :D Weet wel dat het op de huidige release geen GUI heeft.

Maar als je echt wilt programmeren dan kan ik je als tip dit meegeven: laat dat OS gedoe varen. Leer programmeren voor Symbian, Android, WinMobile, Apple, RIM of Palm (of Java aan aangezien dat op bijna alle toestellen aanwezig is) en verkoop die programma's in de App stores.
Tegen de tijd dat je goed met de mobiele java kan werken zal de applicatie winkel van Java open zijn in Europa en heb je een zeer breed publiek (nl alle java toestellen: Symbian, BlackBerry,...).
Je kan natuurlijk voor een specifiek toestel gaan of verder je OS plannen verder zetten. Echter om de wereld te veroveren moet je al serieus wat moeite doen ;)
^ Reactie #2 geschreven door DTC op woensdag 3 maart 2010 om 13:25:18.
DTC's avatar
Multiviteit: 87
Bedankt! Nog een vraagje: een os gemaakt met cosmos mag dat worden verkocht of is dat meer zoals linux? Ik zou het liefst een os voor een computer schrijven omdat ik graag bezig ben met complexe programma's :D en ook omdat ik het best met .net overweg kan vooral vb en c#.
^ Reactie #3 geschreven door SMG op woensdag 3 maart 2010 om 14:43:14.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Moet je de licentievoorwaarden over lezen ;)
Bij Linux mag je het nadien verkopen, maar je moet de code die je hebt gebruikt van Linux terug onder dezelfde licentie openbaar maken.
^ Reactie #4 geschreven door NightCreature op vrijdag 5 maart 2010 om 02:16:33.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
CODEPLEX code is open source software en ik geloof dat ze een zelfde soort licentie als GPL hanteren. Deze is echter anders omdat het niet OSF is die codeplex steunt maar MS.
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen