Multidesk.be » Forums » Webdesign & graphics » Gelijkaardige font (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door LockerzLover op maandag 15 februari 2010 om 21:01:47.
LockerzLover heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 260
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hoi ik wil graag een gelijkaardige font zoals de Swenson Regular.
Weet iemand een goede?

De reden hiervoor is dat de "I" van de Swenson Regular op een "J" lijkt en dat wil ik niet.
Graag een snel antwoord :)
^ Reactie #1 geschreven door SMG op maandag 15 februari 2010 om 22:29:32.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Dat is dus volgende font: http://www.abstractfonts.com/font/6195

Als je een website maakt dan zou ik geen rare fonts gebruiken zoals die. De kans dat je bezoekers die fonts hebben is bijzonder klein* en dan gaat de browser gewoon een standaard font gebruiken (iets wat je dus niet onder controle hebt).
Verder zijn teksten met krullige fonts voor sommige mensen moeilijk leesbaar (zeker bij lange paragrafen, want daar krijg ik bv al koppijn van :p). Je houdt het best op de meest gebruikte font familie Verdana, Arial en Helvetica. Dit kan je door in je CSS volgend te zetten:
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
Die fonts zijn nogal standaard en zijn beschikbaar (of zeer gelijkaardige) op andere besturingssystemen.

* Ieder besturingssysteem (Windows, Linux, Mac, Symbian, Android,...) komt standaard met een aantal fonts vaak gemaakt door de leverancier van het OS (dus onder licentie). De fonts die op Windows standaard staan zijn dus niet altijd terug te vinden op Linux en omgekeerd. Als je programma's installeert (zoals MS Office of OpenOffice) zal die ook andere fonts meer installeren.

Titels kan je wel in een andere font zetten (zoals het maar niet overtollig in gebruik is). Maar zoek dan een degelijke font family ipv maar eentje op te geven.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 6.82 % door SMG op maandag 15 februari 2010 om 22:31:46.
^ Reactie #2 geschreven door LockerzLover op maandag 15 februari 2010 om 22:51:49.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Het is niet voor een website maar ik maak een logo voor een vriend en hij zou graag zo'n lettertype hebben. Ik hou zelf niet van zo'n fonts maar het is zijn beslissing.
Thx voor de link SMG
^ Reactie #3 geschreven door LockerzLover op maandag 15 februari 2010 om 23:21:54.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Het is al opgelost toch bedankt.
Sluiten maar.
^ Reactie #4 geschreven door SMG op dinsdag 16 februari 2010 om 07:14:07.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Als het om een logo gaat is dat geen probleem, maar dan kan je misschien best gewoon een foto nemen van de tekst en dat als logo nemen. Zo ben je zeker dat de 'boodschap' goed is overgebracht ;)
^ Reactie #5 geschreven door LockerzLover op woensdag 24 februari 2010 om 14:36:50.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Sluiten maar.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie