| ^ Reactie #40 geschreven door maxim90 op woensdag 10 februari 2010 om 22:27:13. |
 Multiviteit: 26 | BewerkenCiterenReagerenVerwijderenWaarschuw een crewlid De Nvidia chip mag maximum 105°C worden zie ik op de website. |
|
| ^ Reactie #41 geschreven door Cdude op woensdag 10 februari 2010 om 23:07:48. |
 Multiviteit: 4056 Eat my shorts :) | BewerkenCiterenReagerenVerwijderenWaarschuw een crewlid
Dixit Bij 70°C zou de kaart 10-14jaar meegaan, maar theorie en commerciële praatjes zijn natuurlijk wel te relativeren. Dixit Nu merk ik wel dat de grafische kaart erg warm word, ze bereikt de 70°C en wordt passief gekoeld, Conclusie : probleem is er geen
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth" |
|
| ^ Reactie #42 geschreven door Fred31 op donderdag 11 februari 2010 om 00:04:40. |
 Multiviteit: 1228 li manco cosi tanto,bella io sono profondamente innamorato | BewerkenCiterenReagerenVerwijderenWaarschuw een crewlid bij uw laatste foto staat uw CPU wel op FULL LOAD, dus 100% bezig.
Ik zie 4 fans waar er maar 1 word aangestuurd 
Hebben die fans 3 DRADEN ipv 2? 1 rode,1zwarte en 1 geel?
En nogmaals, GPU KAN meer verdragen dan CPU.
Zoals Cdude zegt, er is eigenlijk geen probleem.
Mvg
FredLove is in the air!!!
|
|
| ^ Reactie #43 geschreven door maxim90 op donderdag 11 februari 2010 om 18:57:47. |
 Multiviteit: 26 | BewerkenCiterenReagerenVerwijderenWaarschuw een crewlid De meeste hangen verbonden rechtstreeks aan de voeding. Enkel CPU zit op moederbord |
|
| ^ Reactie #44 geschreven door StOosh op donderdag 11 februari 2010 om 19:16:15. |
 Multiviteit: 1371 | BewerkenCiterenReagerenVerwijderenWaarschuw een crewlid Dan kan je die dus niet regelen met Speedfan.
Een GPU heeft voor games e.d. al snel een temperatuur van zo'n 80-90°. En gemiddeld ligt de temperatuur van een GPU een stuk boven die van de CPU. |
|
| ^ Reactie #45 geschreven door maxim90 op zaterdag 13 februari 2010 om 19:33:36. |
 Multiviteit: 26 | BewerkenCiterenReagerenVerwijderenWaarschuw een crewlid Je kan dat sowieso niet regelen met speedfan, er komt enkel de snelheid van de fan op, en die klopt dan meestal nog niet
En ik ben geen gamer, mijn pc is 70-80°C idle
Ik laat het doen, en ik hoop stiekem dat de kaart zal kapot gaan van de warmte, ik heb erg veel bewijsmateriaal nu dus. Dan kan ik er een zaak van maken tegen de winkelier, dan eis ik een nieuwe en betere.Opmerking van de crew Ik heb je 3 berichten even samengevoegd, dit bevordert de overzichtelijkheid. Je kan je bericht zelf tot 1 uur na het plaatsen ervan bewerken; bijvoorbeeld indien je nog zaken wenst toe te voegen  . WheeldiggerDeze tekst werd het laatst bewerkt voor 51.81 % door Wheeldigger op zondag 14 februari 2010 om 01:19:40. |
|
| ^ Reactie #46 geschreven door Fred31 op zaterdag 13 februari 2010 om 23:47:15. |
 Multiviteit: 1228 li manco cosi tanto,bella io sono profondamente innamorato | BewerkenCiterenReagerenVerwijderenWaarschuw een crewlid ALS je winkelier een nieuwe geeft !!! Wat voor bewijsmateriaal heb je?
En trouwens Speedfan werkt wel degelijk, ik gebruik het al jaren.
Maar ieder zijn keus.
EN, zoals al VELE keren gezegd >> uw grafische kaart kan veel meer verdragen dan uw CPU !!
Je zal lang mogen wachten eer je graka kapot is 
Mvg
FredLove is in the air!!!
|
|
| ^ Reactie #47 geschreven door Cdude op zondag 14 februari 2010 om 04:29:01. |
 Multiviteit: 4056 Eat my shorts :) | BewerkenCiterenReagerenVerwijderenWaarschuw een crewlid
Dixit er komt enkel de snelheid van de fan op, en die klopt dan meestal nog niet en dat weet jij hoe?
#Wat hebben we geleerd?#
- Er is NIKS mis met je GPU
- Volgende keer passeer je even hier met je onderdelen van je nieuwe PC voor advies, ALVORENS je aankoop Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 3.87 % door Cdude op zondag 14 februari 2010 om 04:29:21. "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth" |
|
| ^ Reactie #48 geschreven door maxim90 op zondag 14 februari 2010 om 12:47:07. |
 Multiviteit: 26 | BewerkenCiterenReagerenVerwijderenWaarschuw een crewlid Heb met een termometer de T van koelelement gemeten en was 30°C, de chip 70°C, klopt niet, dus ik concludeer dat die speedfan niet klopt, of dat er geen koelpasta opzit want de chip wordt warm en de koeling niet.
Maar dat is mijn probleem niet, als de kaart het begeeft zit dat in de garantie, het moest maar werken zoals het hoort. Daar kan ik niets aan doen, das puur een fout aan de fabriek. En ik kan dit dan ook bewijzen dat de fout bij hun lag |
|
| ^ Reactie #49 geschreven door Fred31 op zondag 14 februari 2010 om 13:10:00. |
 Multiviteit: 1228 li manco cosi tanto,bella io sono profondamente innamorato | BewerkenCiterenReagerenVerwijderenWaarschuw een crewlid leg dat hier eens uit hoe je dat gaat bewijzen 
In het hart van de chip is altijd het warmst ja? De koel element is meestal iets lager van warmte dan de chip zelf.
je zegt zelf >>"En ik ben geen gamer, mijn pc is 70-80°C idle" dan moet je eens nagaan in je pc case waar je best nog een fan plaatst om de circulatie te verbeteren.
Er is totaal niks mis met uw GPU, die temps zijn normaal. Indien jij vind van niet moet je dat maar uitvechten met uw winkelier !
De meeste onder ons hier weten wat een GPU kan verdragen en ik zelf ben 5j een gamer geweest en kan u zeggen ,die temps waren tussen 80'C en 90'C soms en werkt nog steeds. Dus what is the problem here?
Mvg
FredDeze tekst werd het laatst bewerkt voor 13.93 % door Fred31 op zondag 14 februari 2010 om 13:13:25. Love is in the air!!!
|
|
| ^ Reactie #50 geschreven door Cdude op zondag 14 februari 2010 om 13:15:04. |
 Multiviteit: 4056 Eat my shorts :) | BewerkenCiterenReagerenVerwijderenWaarschuw een crewlid als iets het b egeeft tijdens garantie zonder dat jij er aan prutst, hoef je niks te bewijzen maar geloof me, IC zonder koeling gaan echt niet lang mee.
The problem, Fred, is Maxim zelf  "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
|
| ^ Reactie #51 geschreven door maxim90 op zondag 14 februari 2010 om 13:41:11. |
 Multiviteit: 26 | BewerkenCiterenReagerenVerwijderenWaarschuw een crewlid
Dixit Dixit Fred31 op 14/02/2010 13:10:00:
leg dat hier eens uit hoe je dat gaat bewijzen 
In het hart van de chip is altijd het warmst ja? De koel element is meestal iets lager van warmte dan de chip zelf.
je zegt zelf >>"En ik ben geen gamer, mijn pc is 70-80°C idle" dan moet je eens nagaan in je pc case waar je best nog een fan plaatst om de circulatie te verbeteren.
Er is totaal niks mis met uw GPU, die temps zijn normaal. Indien jij vind van niet moet je dat maar uitvechten met uw winkelier !
De meeste onder ons hier weten wat een GPU kan verdragen en ik zelf ben 5j een gamer geweest en kan u zeggen ,die temps waren tussen 80'C en 90'C soms  en werkt nog steeds. Dus what is the problem here?
Mvg
Fred
Ik heb al cooling bijgestoken, op eigen kosten, wat eigenlijk door de winkelier moet betaald worden, HIJ MOET TENSLOTTE VOORZIEN DAT ALLES NAAR BEHOREN WERKT!
Maar inderdaad, hoge temperaturen zijn normaal, en vik vond een passieve koeling goed omdat ik niet game en heb geen zware koeling nodig, maar op idle vind ik de temperaturen hoog, en nu is mijn pc lawaaieriger dan met een gekoelde graka, dus.
Conclusie, volgende keer geen nVidia meer, vanaf nu ATI! |
|
| ^ Reactie #52 geschreven door Cdude op zondag 14 februari 2010 om 13:45:44. |
 Multiviteit: 4056 Eat my shorts :) | BewerkenCiterenReagerenVerwijderenWaarschuw een crewlid Want ATI wordt minder warm volgens welke reviews/tests? "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
|
| ^ Reactie #53 geschreven door maxim90 op zondag 14 februari 2010 om 14:00:27. |
 Multiviteit: 26 | BewerkenCiterenReagerenVerwijderenWaarschuw een crewlid Sluit deze topic maar
er is geen probleem meer met de kaart  |
|
| ^ Reactie #54 geschreven door StOosh op zondag 14 februari 2010 om 14:14:58. |
 Multiviteit: 1371 | BewerkenCiterenReagerenVerwijderenWaarschuw een crewlid wtf....  |
|