Multidesk.be » Forums » Webdesign & graphics » Randen met afbeeldingen

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door k_a_lf op maandag 1 februari 2010 om 17:25:01.
k_a_lf's avatar
Multiviteit: 2650
INFØMAN
k_a_lf says BWAAAAAP!
Ik ga de site van een scoutsgroep vernieuwen en vind het originele idee (*LINK*) wel iets hebben, alleen de uitwerking trekt dan weer nergens op. De huidige site is in grote lijnen opgebouwd uit 3 afbeeldingen: eentje voor het bovenste deel, een voor het middelste en dan nog eentje voor de onderkant.

Nu vroeg ik me af of het niet mogelijk is om voor de randen van je div's afbeeldingen te gebruiken door gebruik van CSS. Na wat zoeken kwam ik op border image, wat me op zich een goede oplossing leek: voor elke hoek een afbeelding en dan voor de zij-, onder- en bovenkant een kleine afbeelding die gewoon herhaald wordt. Maar ik krijg dit niet bepaald werkend met de info die ik vind.

Het idee is om bovenaan een blok te maken met daar een afbeelding in (met random header script) en dan een blok daaronder waar de nodige tekst e.d. in zou komen en daarrond uiteraard wat spatie. Dit op zich kan ik wel, maar als dan die border image erbij komt opeens niet meer... Iemand enig idee of dit wel degelijk op een propere manier op te lossen is, of moet ik ook gewoon terugvallen op een aantal brede afbeeldingen als achtergrond?
Er zijn heel wat mensen, die veel weten en weinig begrijpen.
^ Reactie #1 geschreven door Kilian op maandag 1 februari 2010 om 23:17:18.
Kilian heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1629

Randinformatie

Kapellen? Das mijn werkgebied he! (lol)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 7.22 % door Kilian op maandag 1 februari 2010 om 23:17:51.
^ Reactie #2 geschreven door k_a_lf op dinsdag 2 februari 2010 om 13:40:05.
k_a_lf's avatar
Multiviteit: 2650
INFØMAN
k_a_lf says BWAAAAAP!

Randinformatie

En mijn scoutsgebied:P.

Na een beetje onderzoek is border image absoluut geen optie, andere voorstellen zijn nog wel steeds welkom.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 63.01 % door k_a_lf op dinsdag 2 februari 2010 om 13:40:55.
Er zijn heel wat mensen, die veel weten en weinig begrijpen.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen