Multidesk.be » Forums » Virussen, adware, spyware, ... » Virusscan kaspersky

• Pagina
  • 1 van 1
1 gast leest dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Here I Am op zondag 31 januari 2010 om 00:55:51.
Here I Am's avatar
Multiviteit: 826
Omdat mijn laptop de laatste tijd zo traag is heb ik eens een virusscan gedaan met mijn virusscanner kaspersky.

Nu heeft die enkele dingen gevonden waar bijstaat zeer gevaarlijk dit is het logje:

Bijlage: b89d865e7149e2317eeead688a3b1f5a.txt

Iemand die dit kan beoordelen en kan zeggen of dit virussen zijn?
^ Reactie #1 geschreven door Wheeldigger op zondag 31 januari 2010 om 01:05:42.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 8232
Moderator
Volg eerst het Stappenplan VOLLEDIG,
zelfs al heb je al scans gedaan.
Hier staan de meest recente producten, en hier werken onze HJT mensen graag mee.
Zorg ervoor dat je logs als bijlage in je post staan!
Problem exist between keyboard and chair :)

Kell Leila Kell
^ Reactie #2 geschreven door Here I Am op zondag 31 januari 2010 om 01:17:58.
Here I Am's avatar
Stappenplan zal ik uitvoeren en mag hierbij toegevoegd worden of liever nieuw topic?

Heb problemen met virussen..
Kind speelt tegenwoordig veel spellen online op deze laptop en zou dus graag weten hoe het nu komt dat de laptop zo traag is.

Kaspersky had ook virussen gevonden, ik heb hiervan een logje geplaatst in topic:
Kasperskyscan

Bijlage: 30f6ecc82ef8346f07983bd1b56628d4.txt

De HJT krijg in niet in een logfile, ik werk met vista mss is het daarom kreeg ook deze foutmelding:

Bijlage: 95d3569d98908addf12caa53ff51a2b9.png

Indien ik nu toch nog zo logje kan maken, dan zal ik het in de post hierna het erbij zetten..

Opmerking van de crew

Ik heb het even bij elkaar gezet, om het overzicht te behouden :)

Wheeldigger
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 83.5 % door Wheeldigger op zondag 31 januari 2010 om 10:25:36.
^ Reactie #3 geschreven door Xeno op zondag 31 januari 2010 om 14:11:48.
Xeno's avatar
Multiviteit: 1932
Hoi Here I Am,

Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware) via hier of hier.

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.
    [*] Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op “Voltooien”.
    [*] Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.
    [*] Indien je MalwareBytes al eerder hebt gebruikt, klik de update tab om die eerst te laten updaten. - Belangrijke stap!
    [*] Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : “Snelle Scan”, daarna klik op Scan.
    [*] Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
    [*] Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna “Bekijk Resultaten” om de resultaten te zien.
    [*] Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.
    [*] Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder)
    [*] De log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de “Logs” tab te klikken in MBAM.
    [*] Kopieer en plak de inhoud van het logje in je volgend antwoord, samen met een nieuw HijackThis log.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de Computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Start hijackthis opnieuw en maak een nieuw HijackThis logje, let wel op want
je moet HijackThis als Administrator uitvoeren (Rechtsklik) en dan de nieuwe log posten.
Indien je het niet als administrator uitvoert, wordt de oude log niet overschreven.

Succes,
Xeno :)
Carpe Diem

^ Reactie #4 geschreven door Here I Am op zondag 31 januari 2010 om 18:05:23.
Here I Am's avatar
Heb een probleem kan HJT niet als administrator runnen, zelfde probleem als hierboven zie er gewoon geen optie bij als ik de snelkoppeling wil uitvoeren (rechtse klik).

Er staan tal van opties wat nu?

edit: blijkbaar moet je dit niet doen bij de snelkoppeling is me nu dus wel gelukt sorry.

Hier zijn beide logjes.

Bijlage: 7aeb6b135490ba644534ccb90f0919b6.txt

Bijlage: 2ba56907b55030ec74fba6af3fad67a2.log

Heb btw dat programma dat virussen gaf weggedaan maar laptop blijft traag.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 54.69 % door Here I Am op zondag 31 januari 2010 om 18:14:42.
^ Reactie #5 geschreven door Xeno op maandag 1 februari 2010 om 10:57:41.
Xeno's avatar
Multiviteit: 1932
Hoi Here_I_Am,

1. Na het downloaden moet je alle programma's (ook je browser) sluiten. Het is ook belangrijk dat je de programma's in dezelfde volgorde uitvoert als ik ze voorschrijf. Dus om deze richtlijnen te kunnen volgen print deze tekst uit.
    Heb je geen printer zet dan deze tekst in een tekstbestand, bijvoorbeeld op je bureaublad.

2. Klik met de rechtermuis op het programma Hijackthis.exe en kies voor Uitvoeren als Administrator.
    Kies voor Do a system scan only.
    Vink alléén de items aan die hieronder zijn vermeld:

- O9 - Extra button: eBay.be - {0B65DCC9-1740-43dc-B19C-4F309FB6A6CA} - http://rover.ebay.com/rover/1/1553-72747-17534-1/4 (file missing)
    - O9 - Extra 'Tools' menuitem: eBay.be - {0B65DCC9-1740-43dc-B19C-4F309FB6A6CA} - http://rover.ebay.com/rover/1/1553-72747-17534-1/4 (file missing)
    - O9 - Extra button: eBay.be - {0B65DCC9-1740-43dc-B19C-4F309FB6A6CA} - http://rover.ebay.com/rover/1/1553-72747-17534-1/4 (file missing) (HKCU)
    - O9 - Extra 'Tools' menuitem: eBay.be - {0B65DCC9-1740-43dc-B19C-4F309FB6A6CA} - http://rover.ebay.com/rover/1/1553-72747-17534-1/4 (file missing) (HKCU)

Klik nu op Fix Checked en bevestig het door in het volgende scherm op Ja te klikken en sluit HijackThis af.

3. Download GV_Temps.exe naar je bureaublad en run het. Klik op de toets Start Cleaning om de tijdelijke bestanden van alle gebruikers van je pc te verwijderen.

4. Download CCleaner Slim en installeer het.Start CCleaner op.
    Klik in de linkse kolom op Cleaner.
    Klik achtereenvolgens op Analyseren en Opschonen..
    Klik vervolgens in de linkse kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
    Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
    Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
    Sluit hierna CCleaner terug af.

5. Zorg dat je Windows in normale modus draait en scan dan opnieuw met HijackThis, hang aan je volgende bericht een BIJLAGE met de nieuwe HijackThis log ter controle.

6. Ik verwacht dus een bijlage van volgende programma's:
    - HijackThis
    Vertel ook even hoe het met je problemen gesteld is.

Succes,
Xeno. :)
Carpe Diem

^ Reactie #6 geschreven door Here I Am op vrijdag 5 februari 2010 om 21:01:56.
Here I Am's avatar
Eerst en vooral bedankt voor de hulp al, het loopt hier sneller maar sommigen dingen lopen vast.

Stap 3 Download GV_Temps.exe naar je bureaublad en run het. Klik op de toets Start Cleaning om de tijdelijke bestanden van alle gebruikers van je pc te verwijderen.

Kan ik niet uitvoeren, als ik dit run loopt dit na 10 sec al vast (kan ik dit eens prooberen in veilige modus?)

Hier is de HJT log:

Bijlage: 65c775704fa20ada4fd625c08986cc00.log
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.09 % door Here I Am op vrijdag 5 februari 2010 om 21:02:10.
^ Reactie #7 geschreven door joke op vrijdag 5 februari 2010 om 22:17:32.
joke's avatar
Multiviteit: 1405
Morgen wordt het beter.

Dixit

Dixit Here I Am op 05/02/2010 21:01:56:
Stap 3 Download GV_Temps.exe naar je bureaublad en run het. Klik op de toets Start Cleaning om de tijdelijke bestanden van alle gebruikers van je pc te verwijderen.

Kan ik niet uitvoeren, als ik dit run loopt dit na 10 sec al vast (kan ik dit eens prooberen in veilige modus?)

Om GV_Temps te gebruiken moet je administrator rechten hebben en om het te runnen rechts klikken en kiezen voor Uitvoeren als Administrator.

Als je een foutmelding krijgt dan graag een printscreen daar van.

Joke
^ Reactie #8 geschreven door Here I Am op zaterdag 6 februari 2010 om 12:31:51.
Here I Am's avatar
Kan de file openen maar dan komt erop (reageert niet) en dan loopt het dus vast..

Heb als administrator uitgevoerd.

Is het HJT logje voor de rest clean?
^ Reactie #9 geschreven door joke op zaterdag 6 februari 2010 om 19:15:42.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
En een printscreen maken is dat ook niet mogelijk?

Joke
^ Reactie #10 geschreven door Here I Am op maandag 8 februari 2010 om 00:40:17.
Here I Am's avatar
Veel zal je er niet uit kunnen opmaken maar dit is de screen:

Bijlage: e913708ba4635c49a6213f35154eaea3.png
^ Reactie #11 geschreven door joke op maandag 8 februari 2010 om 19:29:20.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.

Dixit

Dixit Here I Am op 08/02/2010 00:40:17:Veel zal je er niet uit kunnen opmaken maar dit is de screen:

Veel is niet nodig:D maar nu zie ik juist waar die stilvalt. Als ik terug thuis ben zal ik er eens naar kijken.

Joke

Edit: Ik heb het juist ook eens gestart op een Vista SP2. Bij het verwijderen van de Temp-files kreeg ik ook de melding "Reageert niet". Maar met gewoon even wachten liep het toch verder zonder ik iets moest doen. Ik veronderstel dat dit kwam omdat de Temp-map tamelijk groot was.

Ik stel voor om het ook even te proberen.

Joke
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 34.07 % door joke op maandag 8 februari 2010 om 20:26:50.
^ Reactie #12 geschreven door Here I Am op zondag 14 februari 2010 om 20:16:53.
Here I Am's avatar
Het is gelukt, krijg er wel geen logje van maar is normaal zeker.

Moet ik die file nu elke dag runnen of is het genoeg gewoon ATF cleaner te runnen en Ccleaner (doe ik al elke dag sinds ik laptop heb..)
^ Reactie #13 geschreven door joke op zondag 14 februari 2010 om 21:31:13.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
Hoi Here I Am,

Goed dat het uiteindelijk dan toch gelukt is. Ik heb GV_Temps.exe al op meerdere pc's gebruikt en het loopt altijd zonder problemen. Ook met verschillende Windows versies.
GV_Temps is speciaal gemaakt op "met één toets" alle overbodige bestanden van alle accounts op te ruimen. De meeste programma's doen dat alleen voor de actuele account en zeker in het kader van spyware is het handig om alle overbodige bestanden te verwijderen.

Nadeel is dan wel dat bijvoorbeeld de cookies die wachtwoorden bevatten ook weg zijn. Dus voor gewoon dagelijks cleanen kan je beter Ccleaner gebruiken en dat instellen dat die dat automatisch doet telkens de pc opstart, je kan het dan ook instellen dat Ccleaner afsluit na de schoonmaak. Op deze manier heb je van wachttijden bij het cleanen geen last.

Je kan natuurlijk ook de ATF-cleaner gebruiken maar Ccleaner heeft mijn voorkeur.

Joke
^ Reactie #14 geschreven door Wheeldigger op zondag 14 februari 2010 om 22:14:04.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 8232
Moderator

Randinformatie

Bij Ccleaner uitvinken dat die cookies moet verwijderen ;)
http://www.multidesk.be/artikels/artikel/237/Wat-kan-CCleaner-voor-mij-betekenen.html
Overigens elke dag Ccleaner laten lopen lijkt mij overdreven, tenzij je per dag behoorlijk loopt te rommelen dat het noodzaak wordt.
Problem exist between keyboard and chair :)

Kell Leila Kell
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen