Multidesk.be » Forums » PDA » iPod Touch + GSM vs iPhone ?

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Siedjeey op dinsdag 5 januari 2010 om 12:10:35.
Siedjeey heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 202
Hey

Ik zit met een klein dilemma, zal het even toelichten:
Ik heb dringend een nieuwe GSM nodig en overwoog de iPhone. Ik heb al wa ligge prullen met een iPhone en dat bevalt me wel enorm.
Om het Apple systeem toch grondig te testen heb ik de iPod Touch van een vriend geleend voor een paar weken. Dit biedt quasi dezelfde mogelijkheden als de iPhone, met uitzondering van camera en de GSM functionaliteiten.

Het gebruiksgemak spreekt me enorm aan. Vooral het feit dat ik overal video kan bekijken en surfen waar WLAN is, zijn enorm makkelijk. Ik gebruik de iPod Touch dan ook alleen voor video/muziek/surfen. Enkel het hele iTunes gedoe ben ik minder voor te vinden. Het converteren van video's is ook steeds een lastige/langdurige zaak.

Ik ben dus volledig verkocht zei het niet dat ik het prijsverschil enorm belachelijk vindt tussen een iPod Touch en de iPhone:
iPod Touch 32GB 279€
iPhone 3GS 32 GB 675€
Langs de andere kant is het wel makkelijk als je niet 2 toestellen moet meezeulen in je zak, maar 1 toestel dat alles kan. Maar is dit het prijsverschil waard?

Zijn er eventueel nog andere toestellen die ongeveer hetzelfde te bieden hebben, met een even groot gebruiksgemak maar aan een lagere prijs?
Ik ben helemaal niet thuis in die zaken, dus elke mening/raad/hulp is welkom :-)

Grtz!
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op dinsdag 5 januari 2010 om 12:22:06.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Iphone is geen GSM maar een smartphone(met beperkingen).

CT magazine van deze maand heeft een uitgebreide test van de meest courante smartphones.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door SMG op dinsdag 5 januari 2010 om 12:33:25.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Ik zeg al meteen: ik ben geen iPhone fan ;)
De iPhone heeft een hoog prijskaartje en je geeft veel geld uit aan het imago van Apple. Dit terwijl er Smartphones zijn met identiek dezelfde functies voor letterlijk €400 minder! Een Nokia ExpressMusic 5800 kost iets van een €240 (zelfs minder als de iPod Touch) en kan evenveel als de geliefde iPhone. Het heeft een SD kaart van (ik dacht 16GB waar je al wat muziek op kwijt raakt), GPS, Wifi, 3G, agenda, muziekspeler (het is dan ook een muziek telefoon ;)), radio, touchscreen en alle andere dingen die je verwacht van een smartphone. Je kan natuurlijk ook synchroniseren met Office Outlook ;) (via het fancy Ovi Suite)

Het touchscreen is inderdaad minder verbluffend als dat van de iPhone (geen multitouch) en het kinetisch scrollen mankeert ook. De browser zelf is ook wat minder, hoewel je vrij staat om pakweg Opera Mini (dat overigens een pracht van een browser in Beta heeft voor de smartphone) te gebruiken.

Daarbij heeft Nokia geen beperkingen opgelegd. Zo kan je alle programma's dat je maar wilt installeren (dus bv een andere browser want Apple blokkeert dat voor de iPhone).
Op YouTube staan 100'den filmpjes van deze smartphone (gewoon op zoeken en je hebt wel prijs). Je hebt ook nog tientallen andere alternatieven voor de iPhone, maar ik vind dat de 5800 wellicht kwa functies er zeer goed tegenaan leunt.
^ Reactie #3 geschreven door Siedjeey op woensdag 6 januari 2010 om 15:48:31.
Hmm, ik ga die Nokia dan zeker is checken.
Bedankt!

@Cdude wat is CT magazine? Kan je da gewoon in de krantenwinkel kope?
^ Reactie #4 geschreven door Cdude op woensdag 6 januari 2010 om 16:12:12.
Cdude's avatar
Little actions , great deeds maar geen Google? :s

http://www.fnl.nl/ct/
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #5 geschreven door Siedjeey op woensdag 6 januari 2010 om 16:44:54.
Internet block opt werk.
Kan bijna nergens op, gelukkig wel op deze site :-)

Thx vr de link, maar gezien ik zie dat het een hollands magazine is veronderstel ik dat het niet beschikbaar is in de krantenwinkel op den hoek?
^ Reactie #6 geschreven door Cdude op woensdag 6 januari 2010 om 17:11:31.
Cdude's avatar
Ik woon in Antwarepeu en ze verkopen het zelfs in den Delhaize Express :p

Ze hebben het overal. Tis een van de betere zo niet het beste IT-magazine
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 34.53 % door Cdude op woensdag 6 januari 2010 om 17:12:33.
^ Reactie #7 geschreven door Siedjeey op donderdag 7 januari 2010 om 16:42:46.
Ok, dit weekend eens gaan zien in de winkel dan.
Thx!
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen