Multidesk.be » Forums » Debatten en discussies » TAX OP DATA OPSLAG (met dank aan Quicky) (verplaatst)

• Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Cdude op dinsdag 29 december 2009 om 22:57:51.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
(cry)(whip)(evil)

http://www.vandaag.be/binnenland/23440_kopieertaks-ook-op-usbsticks.html

Opmerking van de crew

Ik heb je bericht even in de correcte categorie geplaatst.
SMG
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #1 geschreven door SMG op woensdag 30 december 2009 om 08:53:53.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Kan hij blijkbaar de prijs van het internet niet verlagen dat hij de mensen moeten kloten op een ander vlak.
€3 op een iPod van €300 is niets. €9 op een externe schijf is bijna 10% van het hele bedrag :(
Mensen dat aan videobewerking doen of veel familiefilms hebben worden dan het zwaarst getroffen.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.83 % door SMG op woensdag 30 december 2009 om 10:33:42.
^ Reactie #2 geschreven door StOosh op woensdag 30 december 2009 om 09:38:44.
StOosh's avatar
Multiviteit: 1526
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Wie zegt dat ik daar muziek van andere artiesten opzet? Ik gebruik een externe harde schijf om een back-up te maken van mijn vakantie foto's, films die ik zelf gemaakt heb en muziek die ik zelf gemaakt heb en mijn muziekbibliotheek waarvan ik de cd's heb gekocht ... Belachelijke regeling als je 't mij vraagt :(
^ Reactie #3 geschreven door Cdude op woensdag 30 december 2009 om 09:50:16.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Langs de andere kant zou je kunnen stellen dat "illegaal" downloaden vanaf 1 feb LEGAAL is aangezien we reeds hebben betaald !!!
En dan te weten dat het meeste van die tax naar "populaire" artiesten gaat zoals Clouseau, Lotti, ...(frusty)

Een opmerkzame ZD-netter plaatste de volgende quiz :

Dixit

Even een kleine quiz, vul de juiste termen in in onderstaande zinnen:
-externe harde schijf
-USB-sleutel

De termen « ............ » slaan op een externe opslageenheid die door middel van een USB-poort kan aangesloten worden en waardoor gegevens van en naar een ander medium een onbeperkt aantal malen kunnen gekopieerd en gelezen worden.

De termen « ............ » slaan op een opslageenheid die zijn eigen omhulsel heeft die door een ander apparaat moet aangestuurd worden. Deze « ............ » laat de gebruiker toe om alle informatie een onbeperkt aantal keer op te slaan en te lezen.
(@SMG :
Thanx, die subcat. niet gezien :) )
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 56.33 % door Cdude op woensdag 30 december 2009 om 09:58:07.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #4 geschreven door SMG op woensdag 30 december 2009 om 10:42:19.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Inderdaad, als ik nu illegaal download dan vind ik dat dit gerechtvaardigd is, je betaalt er immers toch voor.

Ik vind het niet kunnen dat de overheid taxen moet heffen op bepaalde artikelen om een andere industrie te helpen omdat zij hun eigen dingen niet in de gaten kunnen houden.
Daarbij het negatieve ding aan internet is dat er gedownload kan worden (spijtig maar het is zo). Maar het positieve aspect vergeten ze precies. De massa reclame die je gratis kan krijgen op YouTube (ik ken een aantal artiesten die wel stinkend rijk zijn geworden door het internet), het is spotgoedkoop om een liedje op iTunes te zetten en door de volledige wereld te laten downloaden,...
Het enige wat ik erin zie is dat de platenmaatschappijen hun ondergang vrezen omdat die eigenlijk minder en minder nodig zijn. Je neemt beter als artiest een IT'er aan om een website, iTunes, Twitter,... te verzorgen ipv een platenlabel.

Vroeger moesten artiesten letterlijk gewoon op hun gat zitten en het geld stroomde binnen. De oude LP waren belachelijk duur en de trouwen fans kochten die dan nog. Nu moeten de artiesten zelf moeite doen (concerten geven) en dan verdienen ze goed.
Ik weet niet meer wie het gezegd heeft maar een aantal artiesten hebben zelf al eens gezegd dat ze praktisch niets verdienen aan de verkoop van cd's, dat gaat immers toch bijna allemaal naar hun platenlabel. Het enige wat dat platenlabel doet is promotie, maar zoals ik al zei: neem een IT'er aan en laat die het internet volspammen ;)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 24.33 % door SMG op woensdag 30 december 2009 om 10:45:58.
^ Reactie #5 geschreven door Cdude op woensdag 30 december 2009 om 10:45:41.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
"....ik ken een aantal artiesten die wel stinkend rijk zijn geworden door het internet..."

Ik ook. Althans de verdelers, maar ze maken geen muziek, eerder "natuurfilmkes".
Wie bedoel jij?
^ Reactie #6 geschreven door SMG op woensdag 30 december 2009 om 11:00:16.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Katy Perry was (dacht ik) gespot op YouTube. De talentenjacht begint op YouTube. Kan je goed zingen, maak een filmpje en als je goed bent zal je wel bekend worden.
Als je ziet dat 4 gasten (http://www.youtube.com/user/chartjackersproject?blend=1&ob=4) zonder 1 cent in de top 40 kunnen belanden van de BBC hitlijsten, dan zie ik niet in waarom een beginnende artiest dat niet kan.
^ Reactie #7 geschreven door Kilian op woensdag 30 december 2009 om 11:03:33.
Kilian heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1629
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Dé oplossing: een interne HDD wordt niet belast. Aangezien je op een enclosure geen data kan zetten zullen deze ook niet belast worden -> externe HDD :d

Verder is het inderdaad belachelijk wat die "minister" in z'n kopje heeft gekregen. Je kan toch moeilijk mensen gaan belasten op iets wat eigenlijk illegaal is? Als je de CD/MP3 koopt heeft de artiest zijn geld. Aangezien iedereen de wet volgt wordt er natuurlijk niet illegaal gedownload. Waarom moet er dan een tax zijn op iets wat er eigenlijk niets mee te maken heeft?

Een internetverbinding belasten zou dan nog logischer zijn dan dit... (maar in het klein gezet zodat hij dit niet kan lezen!)
^ Reactie #8 geschreven door Cdude op woensdag 30 december 2009 om 11:08:47.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Ik zal het hele filmpje wel in 2010 bekijken(lol) maar ik denk dat "Children in need " hier het keyword is.
Je hebt géén idee hoe populair dit is in the UK. Letterlijk IEDEREEN doet er aan mee.
Vergeet Music for Life...

Interne in enclosure doe ik al jaren. Ietsje duurder maar tenminste controle over type schijf.
En nu wordt dat nog interessanter (kijkt even naar zijn 3TB :p:p
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 27 % door Cdude op woensdag 30 december 2009 om 11:10:04.
^ Reactie #9 geschreven door SMG op woensdag 30 december 2009 om 11:16:03.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Het geld wordt oneerlijk verdeeld. Denk jij dat een beginnende artiest een cent ziet van het geld dat er ingezameld wordt bij al die taxen? Terwijl die eigenlijk het ergst afzien omdat zij geen platencontract vast kunnen krijgen. Nee, dat gaat naar artiesten zoals Madonna, Clouseau,... die letterlijk al zwemmen in het geld (zoals Cdude al zei op het ZdNeT forum).

Ik betaal graag een cd van een beginnende artiest, omdat ik weet dat die moeten bewijzen dat ze het waard zijn. Maar ik vind dat die bekende artiesten al genoeg verdienen met hun concerten alleen.
Om je maar een idee te geven: de laatste tour dat Madonna heeft gedaan heeft bijna een half miljard $ opgebracht.

Het ging inderdaad over Children in need, maar ze hebben wel het wel gedaan via het YouTube kanaal ;)
^ Reactie #10 geschreven door Cdude op woensdag 30 december 2009 om 11:21:54.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
No but really, children in Need dude...Van de hoogste politicus, tot de laagste presentator/comedian.
Ik zowat 20jaar aan marathonafl van die shows. zelfs F** worden dan niet weggebliept:p

Wat die beginnende artiesten betreft, die krijgen idd niets.
Je moet nl een "minimum" aan inkomsten gegenereerd hebben anders betaalt SABAM je niet uit. :@
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten