Multidesk.be » Forums » Feedback » Spellcheck firefox

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Kilian op dinsdag 8 december 2009 om 22:19:49.
Kilian heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1629

Dixit Kilian:

btw, warom werkdt de spelchek van firrefox nied in de shoetboks? Zo tiep ik vel tz veeel fauten!

Waarom eigenlijk niet? Misschien werk tijdens de feestdagen voor onze lieve Martijn?
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op dinsdag 8 december 2009 om 22:26:19.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Waarom niet chewoon lere skrijfe? (clown)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door SMG op dinsdag 8 december 2009 om 22:30:54.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Omdat de spellcheck enkel in textarea's werkt en niet in kleine <input> velden. Dat is gewoon zo bij Firefox (en de andere browsers BUITEN IE want die heeft natuurlijk geen spell check -> sorry ik ben gemeen).
Misschien dat ze tenminst verwachten dat je een beetje foutloos kan schrijven :D

Aanvulling

Maar Firefox is een browser voor geeks dus er is wel een manier om dit te activeren...

Ga naar de about:config (dus gewoon about:config typen in de adresbalk en op enter drukken en de waarschuwing goed lezen :p)
In de filter typ je layout.spellcheckDefault
Dan zou er 1 resultaat moeten zijn met die naam en de waarde 1. Geef je die de waarde 2 dan zal hij ook de spelling ook controleren in input velden (dus ook in de shoutbox ;))
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.27 % door SMG op dinsdag 8 december 2009 om 22:47:16.
^ Reactie #3 geschreven door Kilian op woensdag 9 december 2009 om 12:04:47.
Ow, dat had ik eigenlijk nog niet door :) Ik dacht dat het aan de AJAX lag.

Enfin, bedankt SMG! Misschien een ideetje om er een artikeltje over te schrijven? Misschien zijn er nog meer mensen die dit fijn vinden!
^ Reactie #4 geschreven door Cdude op woensdag 9 december 2009 om 12:16:31.
Cdude's avatar

Randinformatie

De rest kan scheife
:p
Komaan, voor die korte stukjes tekst? Straks wil je nog een spoken language corrector rond je nek(bonk)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #5 geschreven door Kilian op woensdag 9 december 2009 om 12:36:38.
Bij kleine tekstjes heb ik het helemaal erg, dan typ je zeker zonder nadenken!
^ Reactie #6 geschreven door Cdude op woensdag 9 december 2009 om 12:45:53.
Cdude's avatar
Ik merk het (lol)
^ Reactie #7 geschreven door SMG op woensdag 9 december 2009 om 12:46:14.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
De bedoeling bij input berichten is nooit om veel te typen. Vaak is wat je typt ook niet echt onderhevig aan fouten aangezien input velden vaak een wachtwoord, email adres, naam, adres, zoekterm,... verwacht (en daar dan heb je weinig aan je spell check). Bij praktisch alles wat er dus in een input veld zou komen te staan is een spellingscheck eerder irritant (vind ik toch :D).
Tenzij natuurlijk bij heel sommige dingen zoals hier in de shoutbox. Maar ook dan zijn spelfouten niet zo erg ;)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 5.84 % door SMG op woensdag 9 december 2009 om 12:47:15.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen