Multidesk.be » Forums » Video- en 3D-kaarten » NVIDIA GeForce 7800 GTX 512Mb ram

0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door pcertje op vrijdag 4 december 2009 om 11:49:45.
pcertje heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 112
hoi

ik wou een NVIDIA GeForce 7800 GTX 512Mb ram kopen omdat dat leuk bij mijn budget past, maar zijn er dan systeem vereisten die ik zou moeten hebben dan?

dit is dus de kaart als je er iets mee bent:
Graphics Bus Technology PCI Express
Memory 512MB
Memory Interface 256-bit
Memory Bandwidth (GB/sec) 54.4
Fill Rate (Billion pixels/sec) 13.2
Vertices/Second (Millions) 1100
Pixels per clock (peak) 24
RAMDACs (MHz) 400

en mischien beetje off-topic maar waar kan ik zien hoeveel watt mijn voeding is?

bedankt
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op vrijdag 4 december 2009 om 13:03:37.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5410
Eat my shorts :)
Zeg ons welke onderdelen er in je PC zitten (CPU, type RAM, model moederbord, ...) en we zeggen of de graka past :)

Wattage voeding staat .....op de voeding ;)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door pcertje op vrijdag 4 december 2009 om 17:45:25.
processor: Intel(R) Celeron(R) D CPU 3.33GHz
bij model van moederbord staat : RC415

En wat bedoel je met type ram? DDR2? of hoeveel Ram ik heb?

wat de voeding betreft er staat op: TOTAL POWER 450W en TOTAL POWER 350W
^ Reactie #3 geschreven door Cdude op vrijdag 4 december 2009 om 19:19:58.
Cdude's avatar
Moederbord merk ook graag
En normaal staat een van beide wattages aangevinkt.

Ik vrees dit weekend geen tijd meer te hebben duzs mocht er iemand dit willen opvolgen(wtg)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #4 geschreven door pcertje op vrijdag 4 december 2009 om 20:13:06.
merk: Packard Bell BV
^ Reactie #5 geschreven door SMG op vrijdag 4 december 2009 om 20:40:32.
SMG's avatar
Multiviteit: 12006
Moderator
Ik denk dat Cdude dacht dat het om een eigen samengestelde computer ging.
Nu we dus weten dat het gaat om een PC gekocht bij fabrikant kan je best het model meegeven van de computer. Bij Packard Bell is dit iets in de aard van Packard Bell iMedia A5257

Ik moet je helaas al wat waarschuwen dat je niet al te hoge verwachtingen moet hebben. Aan het type van je CPU te zien is het al geen bijzonder krachtige. Veronderstel dus niet dat je met een nieuwe grafische kaart (hoe goed die dan ook mag zijn) plots alles zal kunnen draaien. Uiteindelijk is processor kracht en RAM geheugen ook belangrijk.
^ Reactie #6 geschreven door NightCreature op vrijdag 4 december 2009 om 21:03:27.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1197
MSc.
Voor een GPU moet je enkel een slot hebben waar het in past, maar bij langzamere PC zal je spullen de CPU als een bottleneck gaan zien.
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
^ Reactie #7 geschreven door pcertje op vrijdag 4 december 2009 om 21:48:17.
ik weet het model niet meer 100% zeker maar ik denk een Packard Bell iStart D2226
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.23 % door pcertje op vrijdag 4 december 2009 om 21:50:28.
^ Reactie #8 geschreven door Wheeldigger op vrijdag 4 december 2009 om 22:59:27.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10183
Moderator
Dan trek eens een deftige foto van het moederbord en smijt dat hier eens neer, ook van je voeding waar het vermogen op staat.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 23.15 % door Wheeldigger op vrijdag 4 december 2009 om 23:00:07.
^ Reactie #9 geschreven door SMG op vrijdag 4 december 2009 om 23:10:08.
SMG's avatar
Moderator
Je hebt momenteel een ge´ntegreerde grafische kaart op het moederbord. Dit wordt zeer vaak gedaan bij budget computers. Ik raad daarom zeer sterk af om een nieuwe grafische kaart te kopen.
Zoals ik en nightcreature al hebben gezegd, een traag systeem kan je in zijn geheel niet snel maken door er 1 component te vervangen. Het geheel zal nog steeds traag blijven. Om een vergelijking te maken: je stop in een Peugeot van 10 jaar oud ook geen turbo.

Je kan wel een andere grafische kaart steken (als je voeding het natuurlijk aan kan want dat kon ik niet vinden), maar of het effectief zijn geld waard zal zijn blijft maar de vraag.
http://support.packardbell.com/nl/item/index.php?pn=PB82127986&t=1418
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 5.06 % door SMG op vrijdag 4 december 2009 om 23:12:34.
^ Reactie #10 geschreven door pcertje op zaterdag 5 december 2009 om 16:31:44.
de foto zal voor morgen zijn denk ik
de voeding is 350W

maar wat zou er gebeuren als ik toch die kaart erin zou steken? zou die dan niet werken? of half? of gewoon?
( in een 10 jaar oude peugot kan je wel turbo steken :) )

mijn voeding zou het aan moeten kunnen: ik heb gelezen dat je voor die grafische kaart 350W nodig hebt
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 19.22 % door pcertje op zaterdag 5 december 2009 om 16:43:53.
^ Reactie #11 geschreven door SMG op zaterdag 5 december 2009 om 16:46:59.
SMG's avatar
Moderator
Dat zal zeker gaan, maar zoals bij die Peugeot zal die computer er niet echt voor gemaakt zijn.

Als je een computer koopt dan zijn alle onderdelen ongeveer evenwaardig aan elkaar. Ze gaan er geen onderdeel in stoppen dat veel beter is dan al de rest. Als jij een PC wilt uitbreiden kan dat zeker, maar als je uitbreidt ga je de fakkel van het traagste stuk hardware gewoon aan iemand anders geven.

Voorbeeld: Je grootmoeder rijdt zeer traag met haar 15 jaar oude Skoda dus je geeft je grootmoeder een Ferrari. De auto zal wel snel rijden, maar zij niet. Ze zal nooit het potentieel van die Ferrari eruit halen, het is dus deels weggegooid geld.
Je nieuwe grafische kaart zal zeker wel iets uithalen maar uiteindelijk blijft het geheel traag (je het een trage CPU, traag RAM, traag moederbord en dan een goede grafische kaart -> verwacht niet dat het geheel veel sneller zal zijn).

Nu dit principe is bij elke upgrade zo, maar bij jou vind ik de stap bijzonder groot. De grafische kaart die je erin wilt stoppen is vele malen beter als je huidige.
Ik wil je graag doen inzien dat het zeker wel iets zal geven van verschil, maar denk maar niet dat je plots alle games in hoge resolutie zal kunnen draaien. Die grootmoeder zal immers ook wel sneller zijn dan met haar oude skoda maar die zal er wel uitstappen met een hartaanval :p

Sorry als ik grootmoeders, Skoda's, Peugeots of Ferrari's beledig :D
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 4.63 % door SMG op zaterdag 5 december 2009 om 16:50:10.
^ Reactie #12 geschreven door NightCreature op zaterdag 5 december 2009 om 16:51:49.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1197
MSc.
Die Grafische kaart werkt wel , tenminste als het slot past en de stroom toevoor toe reikend is.

Het punt waar ik en SMG het over hebben is dat de GPU niet voor 100% wordt gebruikt door een spel, doordat de processor de data niet snel genoeg bij de GPU krijgt.

De Geforce 7 serie en de Celeron die de TS heeft komen uit hetzelfde tijdperk dus passen redelijk bij elkaar. Het enige minpunt is dat de CPU een celeron is en niet een volwaardige P4.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 26.33 % door NightCreature op zaterdag 5 december 2009 om 17:04:18.
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
^ Reactie #13 geschreven door Cdude op zaterdag 5 december 2009 om 16:55:35.
Cdude's avatar

Randinformatie

Slechte vergelijking SMG. Ik heb nog leren rallyen met Kadetje met 180PK:p
^ Reactie #14 geschreven door Wheeldigger op zaterdag 5 december 2009 om 17:45:56.
Wheeldigger's avatar
Moderator

Dixit

Dixit pcertje op 05/12/2009 16:31:44:
de voeding is 350W

mijn voeding zou het aan moeten kunnen: ik heb gelezen dat je voor die grafische kaart 350W nodig hebt

Waardoor er bar weinig overblijft voor de rest, 350 - 350 = ........
Als je dan toch de kans wil benutten, steek er meteen een zwaardere/stillere voeding in :)
^ Reactie #15 geschreven door StOosh op zaterdag 5 december 2009 om 17:56:29.
StOosh's avatar
Multiviteit: 1527
en een nieuwe CPU...
^ Reactie #16 geschreven door SMG op zaterdag 5 december 2009 om 18:21:15.
SMG's avatar
Moderator
En meer RAM en als je dan toch bezig bent een nieuw moederbord om al die dingen met elkaar te verbinden :p
^ Reactie #17 geschreven door Wheeldigger op zaterdag 5 december 2009 om 19:28:08.
Wheeldigger's avatar
Moderator
En nieuw stof om tussen de onderdelen te steken......

Voila, keuze genoeg :)
^ Reactie #18 geschreven door Cdude op zondag 6 december 2009 om 03:23:55.
Cdude's avatar
Quote Wheely "...Waardoor er bar weinig overblijft voor de rest, 350 - 350 = ..."

Ola ola, remember de topic met Stoosh of de klak?
Daar stond ook 450 op de doos van GPU en dat ging over het ADVIESWATTAGE van de voeding voor een systeem die GPU inclu.

voor het verbruik"stressed" misschien even specs GPU opzoeken? ;)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.3 % door Cdude op zondag 6 december 2009 om 03:24:09.
^ Reactie #19 geschreven door Wheeldigger op zondag 6 december 2009 om 10:40:18.
Wheeldigger's avatar
Moderator
Inderdaad, maar aangezien die GPU mannen weinig idee hebben wat er in je pc zit, en toch het beste uit je onderdelen te halen, is het niet onverstandig de voeding ook een upgrade te geven.

Daarbij, wat is Watt?
Een kwaliteitsvoeding van 250 Watt is beter dan een broltech van 350 Watt.

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen