Multidesk.be » Forums » Webdevelopment & -scripting » Database backup terugzetten op andere server geeft error

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Paulus op maandag 30 november 2009 om 16:41:12.
Paulus heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 9
Middels de tutorial: http://www.multidesk.be/artikels/artikel/247/Hoe-maak-ik-eenvoudig-een-back-up-van-mijn-MySQL-database.html#H4.3
kan ik nu een database backup maken en terugzetten.

Ik heb nu echter een database backup gemaakt, en naar een andere webserver geFTPt. Vervolgens wil ik het sql.gz bestand omzetten naar de mysql server maar ik krijg een foutmelding. Namelijk:

Dixit

ERROR 1064 (42000) at line 4: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '-------------------------------------------------------

CREATE TABLE lite_' at line 1

Wat kan er nu fout gaan?
Helaas kan ik mijn sql bestand niet bekijken want als die is uitgepakt is het 1gb groot.

Kan dit probleem aan de verschillende servers liggen?
Beide servers draaien linux met plesk. Alleen de oude is oud en de nieuwe is nieuw ;)
Er zit verschil in mysql versie. Namelijk de oude is 3.23 en de nieuwe is mysql 5.0

Als dit het is? Hoe kan ik het probleem oplossen?
^ Reactie #1 geschreven door thekid op maandag 30 november 2009 om 17:28:13.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
volgens mij een fout in je dump, want -------------------------- zou moeten in commentaar staan :) Ben je zeker dat de linefeeds correct staan (dus windowsmode \r\n of slechts linuxmode \n)

je zou het bestand eens in een notepad moeten laden om het na te kijken, indien de linefeed niet goed staat (dus alle lijntjes op een rij), kan je het in dos openen met edit, en dan opnieuw opslaan, dan corrigeert ie de linefeed in 1x :)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door Paulus op maandag 30 november 2009 om 21:08:03.
Heb je ook een tip hoe ik een bestand van 1gigabyte kan openen? Mijn PC crasht bij het openen...

En hoe kan het dat linefeeds niet goed staan?
Beide servers zijn linux.

Kan het aan het FTP-en liggen? FTP-en liet ik via een phpscriptje doen met een crontab.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 20.92 % door Paulus op maandag 30 november 2009 om 21:09:42.
^ Reactie #3 geschreven door Paulus op maandag 30 november 2009 om 22:29:58.
Ik heb het probleem gevonden. Ik heb alles overnieuw gedaan maar dan met een kleine test database.

Ik heb echter nog één probleem en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Het probleem betrof namelijk één teken in de dump:

Dixit

-- MySQL dump 8.23
--
-- Host: localhost Database: phpbbforum
---------------------------------------------------------
-- Server version 3.23.58

--
-- Table structure for table `phpbb_auth_access`
--

CREATE TABLE phpbb_auth_access (

Want als ik een spatie toevoeg na --op rij 4, dan doet het het.

Waarom snapt mijn nieuwe server dit niet?
En hoe kan ik dit nu in mijn 1.06gb grote sql bestand oplossen? Dit bestand kan ik namelijk niet even wijzigen. Mijn computer loopt vast bij het inlezen.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 70.39 % door Paulus op maandag 30 november 2009 om 22:51:08.
^ Reactie #4 geschreven door Kilian op dinsdag 1 december 2009 om 07:47:36.
Kilian heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1629
Heb je toegang tot SSH? Indien dit moest zijn kan je in de command line je database importeren.
^ Reactie #5 geschreven door Paulus op dinsdag 1 december 2009 om 12:22:36.

Dixit

Dixit Kilian op 01/12/2009 07:47:36:

Heb je toegang tot SSH? Indien dit moest zijn kan je in de command line je database importeren.

Bewerken? Met welk command kan dat?
Want importeren probeer ik al via de SSH en de codes uit het artikel van deze website.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 3.69 % door Paulus op dinsdag 1 december 2009 om 12:22:57.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen