Multidesk.be » Forums » Sitechecks » Sitecheck voor een B&B

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door k_a_lf op dinsdag 3 november 2009 om 17:54:20.
k_a_lf's avatar
Multiviteit: 2650
INFØMAN
k_a_lf says BWAAAAAP!
Heb voor/samen met (lees als ik alle html en css en zij alle tekst:p) een vriendin een site gemaakt voor de B&B van haar ouders en sinds enkele minuten staat deze online. Zouden jullie er even naar willen kijken?:) Namelijk deze: www.bb-placedesfetards.be

Een paar opmerkingen van mezelf uit al:
- de foto pagina is nog onder constructie:p
- de tabellen bij de prijzen vind ik ook afschuwelijk, bekijk dat van de week nog wel (heb ik dus niet zelf gedaan:p)
- de site is nog niet 100% W3C valid, ben ik mee bezig paar foutjes in de CSS vind ik niet (volgt nog een topic voor:p)
- een hoop van de foto's zijn nog 3000px groot, is een hel om te laden, heb dit even gemeld, dat moet ze namelijk zelf maar even aanpassen:p.

Verdere opmerkingen zijn welkom en zullen uiteraard in de mate van het mogelijke naar geluisterd worden!
Er zijn heel wat mensen, die veel weten en weinig begrijpen.
^ Reactie #1 geschreven door thekid op dinsdag 3 november 2009 om 18:10:58.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
- een menu moet opvallen, 'k vind een puur witte tekst op deze achtergrond niet opvallen, zowel bovenaan als vanonderen als de copyright text, 'k zou zeggen, probeer dat wat op te frissen, zodat het duidelijk is waar het menu is op het eerste zicht, en dat de menuitems niet verspringen bij een hover op de menu items

- het design voor de rest vind ik mooi, 'k heb er niet zoveel opmerkingen over :)

foto's kan je rap resizen met mijn tooltje :)
http://www.multidesk.be/forums/onderwerp/117005/Tooltje-MD-Quick-Resize.html
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door SMG op dinsdag 3 november 2009 om 19:05:08.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Inderdaad, foto's van 1.4MB zijn echt niet gewenst voor een website
  • Tabellen zijn wat aan de lelijke kant, de randen zelf gaan definieren in de css zou een goede oplossing zijn
  • -3 jaar lijkt mij wat raar. Komt over als iemand dat -3 (dus onder 0) jaar is. Ik zou eerder zetten 0-3 jaar of < 3 jaar (mijn voorkeur gaat uit naar 0-3)
  • Bij foto's verwacht ik een fotoalbum (zeker voor dit soort dingen) Wel geïntegreerd in de website (dus niet op een totaal anders uitziende website).
    Iets als lightbox zou mooi zijn
  • Bij contact zou ik de titels adres, telefoon en email een wat andere format geven dat het eigenlijke adres, telefoonnummer,.... kwestie van mooiigheid

Over het algemeen is het een mooie site. Eenvoudig maar toch leuk om naar te kijken. Het menu zou zeker aangepast moeten worden voor de duidelijkheid.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 7 % door SMG op dinsdag 3 november 2009 om 19:06:32.
^ Reactie #3 geschreven door Wheeldigger op dinsdag 3 november 2009 om 19:26:24.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Die tabellen, zijn die met WP 5.1 gemaakt? :D
^ Reactie #4 geschreven door k_a_lf op donderdag 5 november 2009 om 23:37:25.
k_a_lf's avatar
Multiviteit: 2650
INFØMAN
k_a_lf says BWAAAAAP!
Zo, wat is er veranderd ondertussen:
  • site is volledig w3c valid
  • foto's verkleind (behalve op foto pagina vermits die een van de dagen vervangen wordt)
  • heb de tabellen bij prijzen aangepast (CSS gebruikt)
  • contactpagina de "tussentiteltjes" aangepast

De nieuwe foto pagina is momenteel volop in ontwikkeling:p:). En van dat menu klopt inderdaad, maar hoe zouden we dat best aanpassen? Valt inderdaad niet echt overdreven op, maar zijn we momenteel tevreden over tot we een beter alternatief vinden:p. Het zou ook nog kunnen dat er nog een paar dingen in het menu bij moeten, dus kan zijn dat dat toch nog volledig herzien moet worden...

Het is overigens de bedoeling om voor elk seizoen een aangepaste website online te zetten (voor moest het nog niet zijn opgevallen:p).

@wheelie: geen idee hoe ze gemaakt waren:p behalve dan in saaie plain html:p.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.98 % door k_a_lf op donderdag 5 november 2009 om 23:39:18.
Er zijn heel wat mensen, die veel weten en weinig begrijpen.
^ Reactie #5 geschreven door thekid op vrijdag 6 november 2009 om 05:16:54.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
je zou een achtergrond kunnen geven aan je menubalk, zodat het meer opvalt, evt een halfdoorschijnende laag gebruiken?
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #6 geschreven door SMG op vrijdag 6 november 2009 om 10:25:01.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Kleine wijzigen, maar veel mooier resultaat! Het menu is het enige wat mij nu nog stoort.

Na het inspecteren van het menu zie ik wel een HTML element dat niet correct is gebruikt. Het menu zit (zoals zou moeten) in een listing (<ul> ) maar elk element van die listing zou eigenlijk in een <li> moeten zitten, niet allemaal in dezelfde.
Iemand die je HTML code zou nalezen zou hier problemen mee hebben.
Als je immers de css afzet krijg je dit resultaat:
http://www.multidesk.be/bijlage/ab0818365845824643493a13093f345d.png

Waarom is het goed gebruik van zulke elementen belangrijk? Eigenlijk is het niet belangrijk voor de browser, die toont het immers goed. Maar dit is wel belangrijker voor mindervaliden. Blinde mensen bv gebruiken screenreaders en die houden zeer veel rekening met correct opgebouwde menu structuren, metatags,...
Het is goed gedaan dat het menu in een lijsting zit (aangezien dat immers gaat om een opsomming van het menu), maar dan zou elk element dan ook in zijn eigen list moeten zitten (anders haalt het gebruik van een lijsting weinig uit).
Een andere reden is de aanpasbaarheid. Als je nu binnen een jaar wilt dat het hele menu links en verticaal komt te staan dan mag jij heel je HTML code gaan beginnen aanpassen, terwijl een kleine aanpassing in CSS normaal gezien voldoende moet zijn.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen