Multidesk.be » Forums » Video- en 3D-kaarten » Blauwe vlekken op het scherm en soms gewoon freeze image.

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op maandag 26 oktober 2009 om 08:29:35.
Gegroet, sinds recent krijg ik opeens tijdens het gamen freeze images en zo van die blauwe stippen op men scherm. Soms kan ik zelfs helemaal niks meer van het beeld maken. Als ik dan alt tab doe naar windows is mijn beeld meestal terug goed. Alt tab naar het game terug, is het beeld ook terug goed, maar van zodra ik beweeg weer het zelfde probleem.

Ik heb al geprobeerd een oude crt die ik staan had erop aan te sluiten om te kijken of het misschien het scherm was, maar daar kreeg ik ook blauwe vlekken op. Als ik aan de kabel kom durven in windows zelf ook de blauwe vlekken komen of verdwijnen. In game verdwijnt het echter niet. Kabel heb ik ook al eens proberen vervangen maar werkt niet.

Ik begin te denken dat het mijn 3d kaart is. Wat ik ergens maar raar zou vinden want die is maar 1.2jaar ofzo oud, het is een Gforce 8800 gtx SLI gloof ik.

Het is raar dat als ik vereisten van de game lager zet ik minder snel de problemen krijg. Vroeger heb ik altijd de game gespeeld op max details etc en nooit een probleem gehad.

Aan wat denken jullie dat het ligt?
^ Reactie #1 geschreven door SMG op maandag 26 oktober 2009 om 08:59:24.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Zorg dat de kabel degelijk vast zit geschroefd in zowel de grafische kaart als de monitor. Haal ook eens de grafische kaart uit de computer (verwijder het stof) en stop hem terug erin (zorg dat hij goed in zijn aansluiting zit door een goed op te drukken). Ga vervolgens even naar de site van NVIDIA (http://www.nvidia.com) en download daar de laatste nieuwe drivers.

Veel van je symptomen wijzen uit naar problemen met je grafische kaart. Je kan hopen dat het een connectieprobleem is (dat je met bovenstaande uitleg kan oplossen), maar als er nadien geen beterschap is ben ik geen idee maar van wat die problemen veroorzaakt.
^ Reactie #2 geschreven door een gast op maandag 26 oktober 2009 om 09:06:07.
http://www.guru3d.com/category/rivatuner/

Al was ze nu één dag oud, kaarten kunnen kapot gaan en/of te warm worden in aanloop tot hun einde.
Door middel van eliminatie kwam je zelf tot de conclusie dat het probleem bij je kaart ligt.
Meet de temp eens met riva en kijk eens in je PC of er niet teveel stof aan de fans hangt en alles nog goed vast zit.

Heb je ook de recentste drivers?
^ Reactie #3 geschreven door een gast op maandag 26 oktober 2009 om 09:39:11.
Eerst dacht ik dat het aan men windows zelf lag, dus heb ik mijn computer geformat, alle nieuwste drivers zijn installed. Ik heb ook toen ik hem formatte volledig proper gemaakt. dus geen stof meer. Ook heb ik mijn kaart er al opnieuw in gestoken. Aangezien ik het probleem pas krijg als mijn graphische kaart goed moet doorwerken vrees ik dat er misschien iets met het geheugen ofzo mis is van de kaart.
^ Reactie #4 geschreven door Cdude op maandag 26 oktober 2009 om 09:57:03.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Wel, begin eens met de temp te meten met dat tooltje?
Als je kaart minder dan 2 jaar oud is, is ze in garantie:)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #5 geschreven door een gast op maandag 26 oktober 2009 om 10:29:08.
Denk je dat ze slecht begint te werken doordat ze te warm komt?
Ik heb gisteren rivatuner gedownload, ik ga het vanavond eens testen. Zit nu namelijk op mijn werk.
^ Reactie #6 geschreven door Cdude op maandag 26 oktober 2009 om 10:50:44.
Cdude's avatar
of omgekeerd ...dat ze warm wordt omdat ze stuk is...ik ben geen product Ing. :s
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #7 geschreven door een gast op maandag 26 oktober 2009 om 11:15:35.
Zou wel eens goed kunnen, zou ook verklaren waarom ze sneller crashed als ik de game instellingen naar hoogste zet. En ook waarom ik geen crashes krijg als ik alleen maar wat pruts in windows. Ook gebeurt het crashen nooit meteen, maar eerder na 20 mins ofzo, of later naargelang ge graphisch zwaar ik met iets bezig ben. Ik ga het zeker vanavond checken.
^ Reactie #8 geschreven door joke op maandag 26 oktober 2009 om 12:17:49.
joke's avatar
Multiviteit: 2669
Morgen wordt het beter.

Randinformatie

Dixit

Dixit Gast op 26/10/2009 11:15:35: als ik alleen maar wat pruts in windows.

Ik speel geen spellekes op de pc, ben ik dan een prutser?

Joke

Opmerking van de crew

Off topic
SMG
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.79 % door SMG op maandag 26 oktober 2009 om 14:27:52.

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #9 geschreven door Cdude op maandag 26 oktober 2009 om 12:24:38.
Cdude's avatar

Randinformatie

Jij niet, hij wel ;)
Sommige mensen gebruiken een PC nu eenmaal voornl om te gamen. (hack)

Opmerking van de crew

Off topic
SMG
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 4.71 % door SMG op maandag 26 oktober 2009 om 14:28:17.
^ Reactie #10 geschreven door Wheeldigger op maandag 26 oktober 2009 om 12:30:19.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Door het spel wordt er iets in de kaart over de top geholpen, door Windows kan het niet zo hoog komen.
Kaartje vervangen dus, eventueel onder garantie.
^ Reactie #11 geschreven door NightCreature op maandag 26 oktober 2009 om 14:30:30.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
het kan geheugen en warmte zijn op dit moment. Gebeurt dit bij alle spellen of slechts bij een enkele.

Spelen gebruiken nu eenmaal meer geheugen en GPU kracht waardoor zowel geheugen gebruik als temperatuur omhoog gaan. Je kunt ook eens proberen om een applicatie te installeren die de GPU in windows zelf gebruikt zoals Folding@home.
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen