Multidesk.be » Forums » .Net » Klein besturingssysteem voor oude computer

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door DTC op vrijdag 16 oktober 2009 om 15:45:23.
DTC's avatar
Multiviteit: 87
Beste,

Ik heb onlangs een oude computer gekregen die geen besturingssysteem heeft.
Ik heb wel een cd-rom van windows 95 maar ik zou liever zelf iets maken.
Daarom vroeg ik mij af of ik met C# een programmaatje kan schrijven dat draait zonder een besturingssysteem. Ik heb al een beetje ervaring met VisualBasic express edition 2008 en ik kan al een klein beetje overweg met Visual C#. Ik heb zelf al eens geprobeerd een console applicatie met Visual C# te maken maar die werkt alleen op mijn windows XP en niet op de oude computer die ik gekregen heb.

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik zelf een soort van klein besturingssysteem maak met C#?

Alvast bedankt
DTC
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op vrijdag 16 oktober 2009 om 17:17:23.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Als dat zou kunnen met die beperkte kennis ...(no)

Ik denk dat je beter uitkijkt naar Linux. Daar heb je de keuze uit enkele zr kleine distro's.

http://bengross.com/smallunix.html
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door NightCreature op vrijdag 16 oktober 2009 om 19:45:43.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
Dat gaat niet lukken VB.Net en C# hebben alle bij een interpreter nodig om te kunnen werken.
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
^ Reactie #3 geschreven door StOosh op vrijdag 16 oktober 2009 om 21:06:15.
StOosh's avatar
Multiviteit: 1526
Misschien ga je beter voor tinyXP of microxp...
^ Reactie #4 geschreven door NightCreature op zaterdag 17 oktober 2009 om 00:41:55.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
Nee voor wat hij wil heb je een compiler nodig die je applicatie naar flat binary vertaalt zodat het op de CPU uitgevoerd kan worden zonder tussen komst van iets. Flat binary wil zeggen een file zonder header zodat het eerste in de file ook daadwerkelijk een CPU instructie is.

Het probleem hiermee is echter dat je in C/C++ moet programmeren of zelfs met asm moet gaan werken. Gezien de ervaring van de TS denk ik niet dat dat zal gaan lukken. Om eerlijk te zien denk ik zelf dat ik het niet eens voor elkaar zou krijgen. Je moet namelijk ook alle drivers zelf schrijven en de protocollen daar voor.
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen