Multidesk.be » Forums » Webdesign & graphics » achtergrond ilustraties plaatsen in dreamwaever

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op donderdag 8 oktober 2009 om 22:20:48.
Momenteel ben ik enorm aan het worstelen met een ontwerp, waarin tabellen zitten. De tabel zelf en de vakken hebben verschillende achtergrond illustraties in jpg-formaat. De vakken worden gevuld met andere zaken.

Nu plaats ik een achtergrond-jpg, maar deze verspringt/vervormt en soms zie de hem 2x, ook 180graden gedraaid in 1 afbeelding. Het lijkt soms ook of hij een vorige versie nog ergens in het geheugen heeft en ook laat zien tegelijkertijd.
Wat dus helemaal niet kan.
Ik heb geprobeerd: jpg, of gif. preview geeft hetzelfde euvel. Zelfs na herstarten computer ook. Ook uploaden naar internet geeft hetzelfde manko.

Wie kent dit probleem? Is het een setting die ik nog ergens kan veranderen?
Graag hoor ik een bruikbare tip.
vriendelijke groet
Gea
^ Reactie #1 geschreven door michelscot op zondag 18 oktober 2009 om 13:06:52.
michelscot's avatar
Multiviteit: 32
het heeft ook te maken met de grote van je foto en hoe je deze wil plaatsen als achtergrond-foto, één foto op de volledige pagina, of als versiering aan de rand van de pagina

http://gratiscursus.be/Dreamweaver_CS3/DW_CS3__les012.htm

groetjes michelscot (thumbsup)
^ Reactie #2 geschreven door een gast op woensdag 21 oktober 2009 om 22:01:04.
Beste michelscot,
Ik heb je tip bekeken bij de gratiscursus en ik heb het exact zo aangepakt. Dus daar zit de oplossing niet.

De foto's staan er beeldvullend in, exact even groot als de frames, maar bestaan uit een hoekrand en heel veel wit.
De hoekrand wordt volledig rondom weergegeven of geheel gebroken, wat dus niet bestaat in het jpg-bestand.
Zelf dacht ik dat het geheel misschien een geheugenprobleem is, hoewel de foto niet zwaar is.

Hoe dan ook, ik heb alles overgezet in layers. Dat werkt.
Alleen een ander probleem dient zich aan: in een layer kan ik niet navigeren op dezelfde pagina naar een andere layer.
Kun je ook een frameset plakken in een layer? Ik heb het nog niet gevonden.

Gea
^ Reactie #3 geschreven door Cdude op woensdag 21 oktober 2009 om 22:27:12.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
"...Zelf dacht ik dat het geheel misschien een geheugenprobleem is, hoewel de foto niet zwaar is...."

Zet er even je specs, je OS en de grootte van je foto bij. Hoe meer info, hoe efficiënter de oplossing;)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen