Multidesk.be » Forums » Unix/Linux » Iso files ?

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Cdude op dinsdag 6 oktober 2009 om 19:38:48.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Voor de verandering heb ik nog eens een vraagje.
Gentoo viert 10 jarig bestaan dus ik dacht, even testen.
Hoe open je die andere(niet de 2.5 GB iso) files?

http://gentoo.osuosl.org//releases/x86/10.0/
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #1 geschreven door SMG op dinsdag 6 oktober 2009 om 20:27:39.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Dat zijn geen ISO bestanden, dat zijn gewoon nerd bestanden :p
livedvd-x86-amd64-32ul-10.0.iso.CONTENTS is een bestand met de inhoud van de ISO (gewoon een dir opdracht van de dvd)
livedvd-x86-amd64-32ul-10.0.iso.DIGESTS hierin staan de hash resultaten van de ISO (om te controleren of je geen corrupte ISO hebt)
livedvd-x86-amd64-32ul-10.0.iso.DIGESTS.asc is de PGP sleutel die gentoo gebruikt (ook weeral om na te kijken of je ISO toevallig niet is gewijzigd door een man in the middle)
livedvd-x86-amd64-32ul-10.0.iso.CONTENTS-squashfs.gz dat weet ik zelfs niet :D (zo nerd zijn ze zelfs :p)

Dat is allemaal om de gebruiksvriendelijkheid van Linux op te krikken ;) Een gewone gebruiker zal immers radeloos zijn van wat dat allemaal is en blijft dan tenslotte bij zijn - met virus overrompelde - Windows.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 2.33 % door SMG op dinsdag 6 oktober 2009 om 20:28:02.
^ Reactie #2 geschreven door Cdude op dinsdag 6 oktober 2009 om 21:06:07.
Cdude's avatar
Thanx, was ondertussen ook al zo ver maar hoe doe je die(content) open?
Mijn iso-soft zegt njet, ook na prullen met extensie.

quashfs is a compressed read-only filesystem for Linux.
http://squashfs.sourceforge.net/
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #3 geschreven door SMG op dinsdag 6 oktober 2009 om 22:09:23.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Bij die eerste content was het Opera die dat standaard openende. Gewoon notepad zou dus voldoen.

Die tweede content zou je open kunnen krijgen met 7zip (dat lukte toch voor mij).

De rest is ook met notepad te openen.
^ Reactie #4 geschreven door NightCreature op dinsdag 6 oktober 2009 om 22:56:37.
NightCreature's avatar
Multiviteit: 1196
MSc.
livedvd-x86-amd64-32ul-10.0.iso.CONTENTS-squashfs.gz .gz is gzip file normal zie je die als x.tar.gz gzip, 7-z en Winrar kunnen dat bestand openen
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 18.7 % door NightCreature op dinsdag 6 oktober 2009 om 22:59:33.
I need thought completion.
Shaders, een beetje vreemd maar wel lekker (voor de ogen dan he)
2.83Ghz Q9550 HD4850 512MiB 4GiB 1333Mhz DDR3 RAM
http://paulintheuk.blogspot.com
FE Programmer @ Codemasters (Front End)
^ Reactie #5 geschreven door Cdude op dinsdag 6 oktober 2009 om 23:00:53.
Cdude's avatar
Beide bedankt ,

Op de laatste na had ik ze al open gekregen. Met 7zip en Np.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen