Multidesk.be » Forums » .Net » Execute SQL on a dataset

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Tiger op woensdag 23 september 2009 om 11:22:24.
Tiger heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 134
Hallo,

Ik heb een klein VB.NET (3.5 in 2008) project gemaakt waarin een dataset zit met (momenteel) 4 tabellen. 3 tabellen worden automatisch gevuld bij de start van het programma met gegevens uit 3 gelijknamige tabellen uit een Access 2003 database. De 4de tabel is een lege 'virtuele' tabel. Deze tabel gebruik ik om at run-time gegevens in op te slaan. Dit werkt zonder problemen. Op een gegeven moment wil ik een rapport kunnen genereren met gegevens uit deze 4de tabel. Ik moet echter niet altijd alle gegevens hebben en wil in plaats van een (check-)loop te maken liever meteen met een SQL statement de juiste gegevens uit deze dataset halen. Ik heb op het internet geen passende code gevonden. Heeft iemand misschien een oplossing?

Dank u
^ Reactie #1 geschreven door thekid op woensdag 23 september 2009 om 11:39:51.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Linq gebruiken ;)

heel makkelijk om in de code selecties uit te voeren op alle soorten data
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 69.37 % door thekid op woensdag 23 september 2009 om 11:40:31.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door Tiger op vrijdag 6 november 2009 om 08:28:57.
Tiger heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 134
Om in een dataset een query uit te voeren heb ik volgend commando gevonden:

CODE
  1. Dim dr As DataRow
  2.  
  3. For Each dr In dstabel.Select("ID=" & intID)
  4.    'do ...
  5. Next

Verder heb ik het opgelost met klasses. In mijn voorbeeld ging het over rapportgegevens die tijdelijk werden opgeslagen in de dataset.

Ik heb deze virtuele tabel verwijderd en elk rapport in een class arraylist gestoken. Nu zitten alle methodes die weerslagen op het rapport ook samen gebundeld in deze klasse.

Arraylist met klasses of een virtuele tabel?
Wat is volgens jullie de beste oplossing?
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen