Multidesk.be » Forums » Beveiliging » paswoord vergeten

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op zondag 13 september 2009 om 12:05:09.
Ik ben mijn paswoord vergeten voor veilig draadloos internet. Op mijn vast pc heb ik deze niet nodig maar nu wil ik mijn laptop gebruiken en dan moet ik voor de eerste keer draadloos te internetten het paswoord ingeven. Kan ik dit veranderen en hoe?

^ Reactie #1 geschreven door SMG op zondag 13 september 2009 om 12:18:14.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Natuurlijk kan je dat wijzigen ;)
Heb je het wachtwoord nog van je draadloze router of access point? Surf met je vaste computer naar je draadloze router of access point (in de handleiding van dat toestel staat naar waar je moet surfen, dit zou een IP adres moeten zijn in de aard van 192.168.1.1). Daar zal gevraagd worden voor een wachtwoord (het standaard wachtwoord staat eveneens in de handleiding), als je dit dus hebt gewijzigd en niet meer weet zal je het toestel moeten resetten.

Eens binnen kan je naar Draadloze beveiliging het wachtwoord wijzigen. Kies natuurlijk voor een WPA (of WPA2 beveiliging) en niet voor de veel zwakkere WEP beveiliging en kies een goed wachtwoord.

Als je het wachtwoord van het draadloos toestel niet meer weet moet je het resetten (zit dus niets anders op). Dan gaat alles terug naar de standaard waarden en zal je het helemaal terug moeten gaan instellen. Het resetten doe je door fysiek naar het toestel te gaan en met een tandenstoker op het reset knopje te drukken.
Het instellen hangt verder af van hoe je netwerk er uit ziet en welke internet leverancier je hebt.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen