Multidesk.be » Forums » Feedback » Moet klikken op "Bron weergeven"

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door joke op vrijdag 11 september 2009 om 19:07:49.
joke's avatar
Multiviteit: 2669
Morgen wordt het beter.
Hoi,

Ik zet mijn vraag hier maar neer omdat ik niet beter weet.

Ref: http://www.multidesk.be/forums/onderwerp/118725/Analyse-van-mijn-logjes-aub..html

Aan dat topic hangen twee tekstbestanden alse bijlage. De bijlage van HJT kan ik normaal lezen, tekst met linefeed enz.

Om de eerste bijlage normaal te kunnen lezen moet ik na het selekteren klikken op "Bron weergeven" zie bijlage.
Bijlage: 4cfc83e14a3d146a731a5724b70cf095.jpg

Wat is hiervan de reden en hoe kan ik dat voorkomen? Het eigenaardige is dat dit probleem zich niet bij alle topic voordoet.

Joke

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #1 geschreven door SMG op vrijdag 11 september 2009 om 23:12:54.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator

Randinformatie

Niet om eentonig te zijn, maar ik snap echt niet waarom mensen bij Internet Explorer blijven...

IE ziet dat bestand als een HTML bestand en aangezien daar geen enkel HTML code in staat zal hij dit dan allemaal aan elkaar plakken (aangezien ENTERS in een HTML bestand geen moer uithalen).
Opera en Firefox zien dat bestand dus wel als een gewoon txt bestand (aangezien het geen .html extensie heeft) en zullen dat dan ook de opmaak respecteren.

Opmerking van de crew

Off topic
SMG
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1 % door SMG op zaterdag 12 september 2009 om 13:14:24.
^ Reactie #2 geschreven door joke op zaterdag 12 september 2009 om 00:02:49.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
SMG,

Waarom zet je uw reactie niet tussen OT tags? Je geeft helemaal geen antwoord op mijn vraag.
Dacht je nu echt dat ik van het bestaan van de andere browsers niet op de hoogte was?
En waarom wordt een log van MBAM in andere topics wel goed getoond?

Op de manier waarop jij reageert ontneem je anderen die het antwoord mogelijk wel weten de lust om een goed antwoord te geven.

Maar niet getreurd, ik zal mijn vraag wel op een ander forum stellen.

Joke

Dochters, tot hun 16e zeuren ze om een paard en op hun 17e komen ze thuis met een ezel
^ Reactie #3 geschreven door Wheeldigger op zaterdag 12 september 2009 om 00:30:36.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
De eerste zin van SMG trekt inderdaad op niks, ik denk dat SMG het antwoord op die zin zelf best weet.

De rest van zijn reactie zou best goed kunnen zijn.
Helaas kan ik dat niet controleren omdat ik niet dezelfde versie van IE heb als u, ik heb nog IE6, die ik echter nooit gebruik.
Alle Multidesk.be zaken gaan bij mij via Opera, de meest recente versie steeds, en heb hier nog nimmer een hjt-log niet mee kunnen openen.

Ik ga toch eens even met de vraag spelen.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 5.02 % door Wheeldigger op zaterdag 12 september 2009 om 00:31:43.
^ Reactie #4 geschreven door Martijn op zaterdag 12 september 2009 om 08:17:57.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
De bestanden worden toch op dezelfde manier aangeboden. Waarschijnlijk heeft het iets te maken met het feit dat de extensie log en txt in Internet Explorer op een andere manier worden afgehandeld.

Is maar een eerste gedacht hoor, heb nog geen verdere tests gedaan. Als je die bestanden opslaat, kan je ze dan gewoon openen in Notepad ofzo?
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #5 geschreven door joke op zaterdag 12 september 2009 om 11:36:35.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
Het klopt, het heeft te maken met de extentie txt. Vanaf ik over gestapt ben naar IE7 heb ik dat probleem.

Nu herinner ik mij dat ik op mijn desktop een wijziging gedaan heb in de registry en dan was dit probleem opgelost.
Op mijn laptop is deze wijziging nog niet gedaan. Nu nog terug vinden wat die wijziging was.

Bedankt voor de hint.
Joke

Edit:
Dit is de regfix:
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\.txt]
"Content Type"="-text/plain"

En het probleem is opgelost.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 17.26 % door joke op zaterdag 12 september 2009 om 11:52:03.

^ Reactie #6 geschreven door SMG op zaterdag 12 september 2009 om 13:15:55.
SMG's avatar
Moderator
Het eerste deel van mijn reactie was inderdaad wel off topic. Het tweede deel was echter wel de oorzaak van je probleem.
^ Reactie #7 geschreven door joke op maandag 14 mei 2012 om 22:07:18.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
Sinds ongeveer een week heb ik terug dit probleem. Ik zit ondertussen aan IE8 (Windows XP).
Ik ben ook eens op een ander forum gaan zien (www.oplossing.be) en daar doet zich dit probleem niet voor.

Hoe los ik dit op?
Joke

Edit: Op mijn laptop met IE9 (Windows Vista) heb ik hetzelfde probleem.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 14.23 % door joke op maandag 14 mei 2012 om 22:25:29.

^ Reactie #8 geschreven door joke op dinsdag 15 mei 2012 om 22:09:34.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.
Met deze bijlage kan je zien waarvoor ik je hulp nodig heb. Als je deze bijlage normaal opend met Notepad dan staat de tekst mooi verdeeld over twee lijntjes.
Als ik dit topic lees met IE8 en dubbelklik op de bijlage dan staat de tekst op één lijn.

Bijlage: 6da616852d38f7a34eff59b489134ffb.txt

En op deze manier?
http://users.skynet.be/gv_soft/Programmas/Test_uitzicht.txt
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 9.49 % door joke op dinsdag 15 mei 2012 om 22:39:53.

^ Reactie #9 geschreven door Wheeldigger op dinsdag 15 mei 2012 om 22:53:55.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
Hier nu hetzelfde met IE8.
Vreemd genoeg met Opera zijn beiden als de "test".
Met FF krijg ik de optie "openen met", kies ik kladblok, en staat het wel goed.

IE aan de galg! :D
^ Reactie #10 geschreven door joke op dinsdag 15 mei 2012 om 23:04:32.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.

Dixit

Dixit Wheeldigger op 15/05/2012 22:53:55:
IE aan de galg! :D

En ik wil blijven werken met IE:? Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je om problemen te omzeilen maar gewoon overschakeld naar een andere browser.

Er moet toch een manier zij waarop je aan IE verteld met welk programma je een bestand wil openen. In Windows kan dat wel via Mapopties, nu nog vinden hoe je IE dat kunt vertellen.

^ Reactie #11 geschreven door SMG op donderdag 17 mei 2012 om 15:01:34.
SMG's avatar
Moderator
In Opera (als ik beide bestanden open) vraagt hij bij het bestand van Skynet niet om het te openen of te bewaren, maar geeft hij die meteen weer.
Bij het bestand op MD vraagt hij wel om het te openen of te bewaren.

Beide zijn dus niet te vergelijken want in de achtergrond worden er andere methodes gebruikt om het bestand af te halen. Denk dus de extensie txt weg want of het nu .log, .dat .blabla is, het maakt niet uit.
Bij MD gaat hij het bestand (als een txt) afhalen terwijl bij Skynet de inhoud van het bestand meteen wordt weergegeven. Gezien je kiest om bij MD te openen in IE zal IE het bestand openen en dan komen we tot de conclusie dat IE's motor waarschijnlijk denkt een HTML bestand te openen.
Iedere andere browser (als je kiest om het bestand meteen te openen) zal het bestand wel behandelen als txt bestand.

Het verschil zal hem zitten in de HTTP request en response headers. Die bepalen waar de browser zich aan mag verwachten. Deze zijn in beide gevallen dus verschillend en zullen er dus voor zorgen dat de enige behandeld wordt als txt bestand en de andere als HTML bestand (waar dus geen <br \> tags in staan).

Skynet Response details:
HTTP/1.1 200 OK
Date: Thu, 17 May 2012 12:41:56 GMT
Server: Apache/2.2.9 (Debian) PHP/5.2.13-0.dotdeb.1 with Suhosin-Patch
Last-Modified: Tue, 15 May 2012 20:03:51 GMT
ETag: "232952-25-4c018b38db7c0"
Accept-Ranges: bytes
Vary: Accept-Encoding
Content-Encoding: gzip
Content-Length: 48
Content-Type: text/plain
X-Cache: MISS from hostingpool001.isp.belgacom.be
Keep-Alive: timeout=15, max=30
Connection: Keep-Alive

MD request data:
HTTP/1.1 200 OK
Date: Thu, 17 May 2012 12:32:59 GMT
Server: Apache
Cache-control: no-store, no-cache, must-revalidate
Expires: Thu, 17 May 2015 12:32:59 GMT
Pragma: public
Cache-Control: pre-check=0, post-check=0, max-age=0
Last-Modified: Thu, 17 May 2012 12:32:59 GMT
ETag: "ebbddc6d"
Content-Length: 38
Content-Disposition: inline; filename=joke_6da616852d38f7a34eff59b489134ffb.txt
X-Powered-By: PleskLin
Keep-Alive: timeout=15, max=99
Connection: Keep-Alive
Content-Type: plain/text

Ongetwijfeld zal het hier aan liggen:
http://php.net/manual/en/function.file-get-contents.php

Conclusie: is weinig aan te doen. Is hoe MS heeft bepaald wat te doen met verschillende requests.
Ik zeg niet dat andere browsers het beter doen, ze doen het gewoon anders.

Opm: merk ook de verschillende fonts op die IE gebruikt:

http://www.multidesk.be/bijlage/6e4bb09146cd8a815b1123997b9dd5f4.png

Het eerste (van Skynet) wordt dus als txt behandeld (zoals je kan zien aan de font).
Die van Multidesk wordt als HTML behandeld want als je het 3de (van mijn Download map) bekijkt is de font dezelfde als de standaard font die IE gebruikt voor HTML bestanden.

Het eigen gemaakt HTML bestand is gewoon eentje met dezelfde regel erin om aan te tonen wat de standaard font is van HTML bestanden in IE.

Aanvulling

Vermoed dat als Martijn dit wilt aanpassen hier naar moet kijken:
https://www.vbulletin.com/forum/showthread.php/70959
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.98 % door SMG op donderdag 17 mei 2012 om 15:15:22.
^ Reactie #12 geschreven door joke op donderdag 17 mei 2012 om 21:48:38.
joke's avatar
Morgen wordt het beter.

Dixit

Dixit SMG op 17/05/2012 15:01:34:
Vermoed dat als Martijn dit wilt aanpassen hier naar moet kijken:

SMG, bedankt voor je reactie en je uitgebreide uitleg.

In den goeie ouwe tijd als ik dit probleem niet had opende een txt bestand gewoon met kladblok, tussen een txt bestand en een log bestand zag ik geen enkel verschil. Die werden allebei geopend met kladblok.

Op mijn desktop met Windows XP en IE8 maar ook bij mijn laptop met Windows Vista en IE9 komt dit probleem sinds enkele weken voor. Voor die tijd was dit probleem er niet.

Ik veronderstel dat Martijn ergens "iets" gewijzigd heeft en zou het op prijs stellen dat dit terug rechtgezet wordt en dat dit probleem van de baan is.

Groetjes,
Joke

• Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen