Multidesk.be » Forums » Sitechecks » www.simonopsomer.be

• Pagina
  • <
  • 1
  • [2]
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Reactie #20 geschreven door SMG op zondag 30 augustus 2009 om 16:49:05.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Lolly is mijn test :p You passed the lolly test ;)
Al mijn berichten mogen dus weg :p (sorry voor het vervuilen van de databank - you know me :p)
  • http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.simonopsomer.be%2F
  • Melding dat je reactie is geplaatst is slecht. De feedback staat helemaal vanonder (dus weer met die ID en verspringen werken of kiezen om de reactie vanboven te zetten). Ook staat er dik uitroepteken bij iets wat geslaagd is. Enigszins verwarrend (een blauwe i in dezelfde grootte zou stukken beter zijn)
    Ik zie mijn reactie niet meteen (wat ik wat spijtig vind). Mensen gaan dan op refresh drukken en krijgen dan de melding om de gegevens opnieuw te verzenden (waar de meeste spontaan JA op zeggen en dan zit je databank met dubbels).
  • Persoonlijk vind ik de blauwe balk vanonder wat lelijk op een pagina met weinig inhoud. Dan komt immers de balk in het midden te staan wat ik wat minder vind.
    De balk fixed altijd vanonder zetten lijkt me een goede oplossing.
  • Tabellen gebruik voor het correct plaatsen van inhoud is ouderwets (bedoeld voor oude browsers die nog geen CSS ondersteunen).
    Die donker blauwe kader met Laatste werk hoort daar dus onder
  • Beetje consequent zijn in je school opsomming

Dixit

Ik volg de richting ingenieurswetenschappen aan de Katholieke Universiteit Leuven Afdeling Kortrijk (ofwel KULAK)

Voor de lagere school en middelbaar schrijf je ook geen Ik volgde... dus maak er dus dit van

Dixit

Ingenieurswetenschappen aan de Katholieke Universiteit Leuven afdeling Kortrijk (kort KULAK)

Schrijf er eventueel bij in welk jaar je zit.
  • Een beetje ruimte tussen errorbox en de pagina nummering:
    http://www.multidesk.be/bijlage/c8a993fc30147352f42636e24bff2a8e.png
  • "Gepost in: simonopsomer.be"
    Zijn dat de tags ofzo? Vervang die Gepost in door trefwoorden of tags.
    Doorbreekt ook een beetje de routine omdat vanboven ook gepost door... staat
  • Dixit

Ik heb er nu wel voor gekozen om de werken op ťťn pagina te laten zien zonder een echte indeling in categorieŽn.
    Waarom staat er dan een pagina nummering vanonder bij portfolio?
  • Met het reactievoorbeeld zijn we er nog niet helemaal. Als ik : ; " ' $ < > invoer krijg ik : ; \" \' $ < > te zien.
    http://www.multidesk.be/bijlage/e57ce6c3e9e424d9761be5519f97fe5c.png
  • Internet Explorer zou IE niet zijn als het geen fouten geeft. De footer loopt een beetje mis in IE6 en zijn trouwe opvolger:
    http://www.multidesk.be/bijlage/ac065b5204a7d91c2ae0b98cf3d4b036.png
  • En helaas niet alleen de footer is het slachtoffer van IE maar ook de header heeft het zitten: screenshot
  • Als je dacht dat het daarmee gedaan was heb ik nog slechter nieuws... In IE7 loop het met de header nog slechter af (waardoor het menu onklikbaar wordt: screenshot)
  • Mensen die IE nog een goede browser vinden mogen zich nog meer beginnen schamen want het is niet voorbij:
    Ook in het reactieformulier loop het enigszins mis met IE6 en 7: screenshot

Getest met IE8 (en zijn compatibility view met de motor van IE7), IE6 (met MultipleIE), Firefox 3.5.2 en Opera 9.64. Ik neem aan dat alles goed werkt in Safari (aangezien je een Mac hebt). Heb geen zin om die bloadware te draaien (evil).

Site werkt volledig in IE8, Opera 9.64, Firefox 3.5.
In IE7 moet het header probleem opgelost worden aangezien je niet kan navigeren. In IE6 en 7 zit ook nog het footer probleem wat lelijk uitstraalt (best dus ook oplossen) en het reactieformulier (maar dat laatste is wat minder erg).
IE6 heeft ook een header probleem maar is niet zo erg (je kan immers nog navigeren). Maar als je dat van IE7 kan oplossen zal de oplossing voor IE6 niet veraf zijn.

Altijd wel oppassen met wat je op de website zet. Je richt je hier vooral naar vrienden en later ook professionele mensen.
Gevoelige foto's, topics die wat taboe zijn,... kunnen een slechte eerste indruk geven.

Mits wat kleine aanpassingen is het een technisch zeer goede site ;)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.08 % door SMG op zondag 30 augustus 2009 om 16:51:51.
^ Reactie #21 geschreven door Simon op zondag 30 augustus 2009 om 17:52:08.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
je zou normaal al moeten verspringen naar onderaan de pagina als er in de reactie iets niet klopt.
Gepost in simonopsomer.be is een blogcategorie. Nu is er nog maar ťťntje, maar als ik bijvoorbeeld berichten post die niets met de website te maken hebben zullen er meerdere categorieŽn bijkomen.
Die fouten in IE heb ik nooit ervaren?

Alleszins bedankt voor het uitgebreide testen. Ik ga er zeker mee aan de slag!
^ Reactie #22 geschreven door een gast op zondag 30 augustus 2009 om 18:11:18.
"...topics die wat taboe zijn,..."

Schrijven dat je werk "sucks" en je baas "a wanker" is als je nog in proeftijd zit (lol)
^ Reactie #23 geschreven door SMG op zondag 30 augustus 2009 om 18:27:28.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Fouten in IE nooit waargenomen (eek)

http://users.telenet.be/smggm/simon.avi (ong. 4MB)
0:01 Menu in IE6 dat niet geheel in de header zit
0:03 footer in IE6 dat dubbel komt te staan
0:10 [nieuwe bug] listing dat niet goed zit in IE6
0:12 reactie formulier dat niet echt juist zit in IE7 en IE6
0:16 menu items dat achter de grote pijl zitten in IE7 (en dus ook niet aanklikbaar zijn)
0:12 [nieuwe bug] listing dat niet goed zit in IE7
0:30 footer dat ook in IE7 dubbel wordt weergegeven

Nu zie je ze ook :D
Nu zelfs getest met IE6 op een virtuele XP.

Dixit

Dixit Gast op 30/08/2009 18:11:18:

"...topics die wat taboe zijn,..."

Schrijven dat je werk "sucks" en je baas "a wanker" is als je nog in proeftijd zit (lol)

Niet enkel wanneer je in proefbeding bent hoor ;)

Topics die wat taboe zijn zoals je mening over holebi's, Godsdienst tot zelfs het ontstaan van de aardbol. Er zijn altijd wel mensen die iets tegen je mening zullen hebben en laten we hopen dat juist die mensen niet moeten beslissen over jouw toekomst.
Nu een mening mag natuurlijk altijd (is ook positief), maar zorg er dan altijd voor dat je deze beargumenteert. Er zijn natuurlijk topics waar je zelfs met een zeer goed argument niet kan winnen (zoals Godsdienst kwesties). Je mag die dan wel aanhalen, maar breek die Godsdienst iets dan niet af :p Benadruk dan wel steeds dan je respect hebt voor iedere Godsdienst (en begin het dan af te breken :D)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.48 % door SMG op zondag 30 augustus 2009 om 18:28:10.
^ Reactie #24 geschreven door Simon op maandag 31 augustus 2009 om 13:00:07.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
De dingen die je aangehaald hebt zijn opgelost, ook de problemen in beide IE browsers.
De footer altij onderaan plaatsen, daar heb ik in het begin ook aan gedacht. Het is me echter niet gelukt om dit voor elkaar te krijgen. Nuja, ik vind dat het niet echt storend is nu.
  • Pagina
  • <
  • 1
  • [2]

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen