Multidesk.be » Forums » ASP » pagina opent in dreamweaver ipv explorer

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door een gast op zaterdag 29 augustus 2009 om 13:32:25.
hallo,

ik ben bezig met het maken van een site in asp. Het probleem is nu dat de site perfect werkt op de localhost. wanneer ik de site upload en wil openen in explorer wilt de site altijd openen in dreamweaver ipv in explorer.

iemand een idee waardoor dit komt?
^ Reactie #1 geschreven door SMG op zaterdag 29 augustus 2009 om 13:39:50.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Als je webhost geen ASP ondersteunt zal hij dat bestand gewoon aanbieden als download (net alsof je een zip, word of ander soort bestand download). Hij zal dan ook het standaard programma gebruiken om het bestand te openen (in jouw geval dus dreamweaver).

Een host die wel ASP ondersteunt zal de code in die het ASP bestand staat uitvoeren en het resultaat (de website) doorsturen naar de bezoeker.
Als jij in dreamweaver de code ziet staan dat jij hebt geschreven is er geen enkel andere oorzaak, webhost ondersteunt geen ASP.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 35.11 % door SMG op zaterdag 29 augustus 2009 om 13:42:16.
^ Reactie #2 geschreven door een gast op zaterdag 29 augustus 2009 om 15:25:44.
Pagina's van een andere website van het bedrijf waar ik mijn hosting account heb, is met .aspx extensies.
Ik dacht dat dit wou zeggen dat zij asp ook ondersteunen. of vergis ik mij hierin? (ik ken er niet zo veel van...)

Wanneer ik mijn site open op een pc zonder dreamweaver, opent hij hem wel in explorer, maar krijg ik de html code te zien (idd zoals ingegeven in dreamweaver)
^ Reactie #3 geschreven door SMG op zaterdag 29 augustus 2009 om 15:48:04.
SMG's avatar
Moderator
Als die webhost ASP.net (ASPX dus) ondersteunt zou het logisch zijn dat het ook ASP ondersteunt, maar echt 100% garantie heb je hier niet in. Het kan zijn dat dit om veiligheidsoverwegingen uitgeschakeld staat. ASP.net is de grote broer van ASP en is niet hetzelfde.

Om zeker te zijn toch maar even een test. Maak een nieuw ASP bestand en plaats dit erin. Zet het dan even online:
ASP
  1. <html>
  2. <body>
  3. <%@language="vbscript"%>
  4. Dit is HTML code<br />
  5. <%
  6. response.write("Dit is door ASP geschreven")
  7. %>
  8. <body>
  9. </html>

Als je dat nu opent, wat zie je dan in de browser?
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.2 % door SMG op zaterdag 29 augustus 2009 om 15:49:11.
^ Reactie #4 geschreven door een gast op zaterdag 29 augustus 2009 om 15:59:18.
dan krijg ik te lezen: dit is html code

de link naar de pagina die niet werkt is: http://www.scalaspecials.be/scaladef/citytrips.asp

Zou het aan de 'connection string' naar de database kunnen liggen want hier heb ik nogal mee gesukkeld voordat dit gelukt is?
^ Reactie #5 geschreven door SMG op zaterdag 29 augustus 2009 om 16:15:38.
SMG's avatar
Moderator
Als je server ASP zou ondersteunen zou je dit moeten gezien hebben:
Dit is HTML code
Dit is door ASP geschreven

Als je bv in de bron gaat kijken van die pagina dan zal je de volledig HTML+ASP code zien en dat zou niet mogen. De server zou immers de ASP code moeten uitgevoerd hebben.

Je zegt de pagina die niet werkt is... zijn er dan pagina's die wel in ASP geschreven zijn die wel werken (en effectief ook ASP code bevatten)?

Je kan ook even zeggen wie je webhost is en welk pakket je hebt aangekocht (of gekozen als het een gratis host is). Kunnen we zelf eens zien wat er ondersteunt wordt en wat niet.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 17.3 % door SMG op zaterdag 29 augustus 2009 om 16:17:10.
^ Reactie #6 geschreven door een gast op zaterdag 29 augustus 2009 om 16:30:33.
de pagina's die wel werken zijn in html geschreven van de vorige poging die ik ondernomen heb. werken met een database leek mij echter interessanter vandaar dat ik opnieuw begonnen ben (alles in zelfstudie zonder cursus vandaar het gesukkel met zaken die heel simpel blijken te zijn als je ze eenmaal doorhebt) :)

de webhost is flexuro, maar zij hebben hun pakketten nog niet online staan. ik zal hen wel even een mailtje sturen om het na te vragen.

In ieder geval, hartelijk dank voor je hulp!
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen