Multidesk.be » Forums » PHP » serialize met array

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Simon op donderdag 27 augustus 2009 om 22:08:40.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
Om een array op te slaan in een database gebruik ik de functie serialize() maar de array er terug uit halen via unserialize() lukt me niet.

De array zelf wordt gemaakt door het aanklikken van checkboxes. Als je er maar eentje aanvinkt bevat de array $_POST['techniek'] maar één element, bij 2 vinkjes, 2 elementen, enz.... Dat gaat allemaal zonder problemen.

CODE
  1. <input type="checkbox" name="techniek[]" id="HTML en CSS" value="HTML en CSS"  />
  2. <label for="HTML en CSS">HTML en CSS</label><br />
  3.  
  4. <input type="checkbox" name="techniek[]" id="Javascript" value="Javascript"  />
  5. <label for="Javascript">Javascript</label><br />
  6.  
  7. <input type="checkbox" name="techniek[]" id="PHP en MySQL" value="PHP en MySQL"  />
  8. <label for="PHP en MySQL">PHP en MySQL</label><br />
  9.  
  10. <input type="checkbox" name="techniek[]" id="Adobe Photoshop" value="Adobe Photoshop"  />
  11. <label for="Adobe Photoshop">Adobe Photoshop</label><br />
  12.  
  13. <input type="checkbox" name="techniek[]" id="Adobe Illustrator" value="Adobe Illustrator"  />
  14. <label for="Adobe Illustrator">Adobe Illustrator</label><br />

Om die verkregen array dan op te slaan in de database gebruik ik serialize().
Deze array bijvoorbeeld: array(2) { [0]=> string(10) "Javascript" [1]=> string(12) "PHP en MySQL" } geeft in de database: s:5:"Array";.
Als ik dan die array er terug wil uithalen op een andere pagina via unserialize() krijg ik geen array meer.
PHP
  1. <?php
  2.  
  3. echo unserialize($databaseresultaat); //geeft Arraystring(5)
  4.  
  5. echo var_dump(unserialize($databaseresultaat)); //geeft "Array"
  6.  
  7. ?>
^ Reactie #1 geschreven door Martijn op donderdag 27 augustus 2009 om 22:45:49.
Martijn heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 13785
Beheerder
Wat gebeurt er wanneer je gewoon over die gedeserialiseerde (amai) array looped? Volgens mij moet dit wel lukken hoor. Wat gebeurt er wanneer je json_encode() gebruikt (http://be2.php.net/manual/en/function.json-encode.php)?
Met vriendelijke groeten,
Martijn Wouters
^ Reactie #2 geschreven door Simon op vrijdag 28 augustus 2009 om 11:15:55.
Simon's avatar
Multiviteit: 3742
De gedeserialiseerde (:D) array doorlopen ging ook niet. Maar met json_encode() en json_decode() is het wel gelukt.
Bedankt voor de hulp!
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen