Multidesk.be » Forums » PDA » Windows Mobile of Symbian en waarom.

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Cdude op woensdag 26 augustus 2009 om 14:26:29.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
De titel zegt het al.

Graag meningen en/of ervaringen. _O_
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #1 geschreven door thekid op woensdag 26 augustus 2009 om 14:54:46.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
hierzie, een volgens mij nog redelijk correcte vergelijking

http://www.letsgomobile.org/en/review/0037/symbian-windows-mobile/

verder, geen ervaring met die dingen :D
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #2 geschreven door Cdude op woensdag 26 augustus 2009 om 15:19:49.
Cdude's avatar
Bedankt maar ik schreef bewust meningen en/of ervaringen omdat ik de kunst van het Goegelen toch al een klein decennia onder de knie heb. :p
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #3 geschreven door SMG op woensdag 26 augustus 2009 om 15:33:39.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
SYMBIAN :p
Heb ervaring met Windows Mobile 2003 en Symbian S06v3. S06v3 is de niet touchscreen versie die meer bedoeld is voor professioneel gebruik. Is wel geen eerlijke vergelijking :p
Windows Mobile liep tamelijk vaak vast en een keer was ik gewoon al mijn data kwijt omdat het alles in het RAM had bewaard (dus agenda enz zat in het RAM en niet op flash geheugen). Dat was de druppel voor mij.

Ik heb een e71, daarvoor een Palm en daarvoor die Windows Mobile.
Symbian is vreselijk goed in multitasking, heeft een tamelijk goede browser aan boord (als je vergelijk met IE op WinMobile is het een zegen).
Bij Windows Mobile kreeg ik het gevoel dat het een lap systeem is. Symbian lijkt mij meer een systeem dat in ontwikkeling is. Het is zeer stabiel en snel (ook met meerdere programma's open). Symbian lijkt mij meer een smartphone OS (en dat vind ik positief). Bij Windows Mobile komt weliswaar het vertrouwde terug, maar ik vind dit eerder een negatief iets. Het is slecht met touch (klein virtueel toetsenbord) en kan niet zoals bij Palm goed met enkel klavier werken.

Symbian is geen show OS. Het ziet er wel aangenaam uit maar ga het niet vergelijken met een iPhone ofzo. Het is niet fancy en flashy (zoals je soms ziet met van die skins voor Windows Mobile bv de HTC touch diamond met touch flow).

Synchronisatie is met Symbian ook beter (vind ik). Standaard komt het met Nokia PC suite maar de opvolger hiervan (Ovi Suite) is stukken beter en werkt zeer intuïtief. Natuurlijk kan je ook synchroniseren met Outlook (net zoals de Windows Mobile tegenhanger ActiveSync).
^ Reactie #4 geschreven door Cdude op woensdag 26 augustus 2009 om 15:38:50.
Cdude's avatar
Alé dan is het goed dat mijn oog is gevallen op de 5800 EM ;) (ik heb een iPhone 1G, ooit gekocht voor 170€, UK :D)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 30.68 % door Cdude op woensdag 26 augustus 2009 om 15:39:58.
^ Reactie #5 geschreven door Wheeldigger op woensdag 26 augustus 2009 om 18:27:36.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator

Dixit

Dixit SMG op 26/08/2009 15:33:39:
Windows Mobile liep tamelijk vaak vast

Neeee.... je meent het... hoe is dat nu mogelijk? :D
^ Reactie #6 geschreven door SMG op woensdag 26 augustus 2009 om 18:43:45.
SMG's avatar
Moderator
Mijn broer heeft de 5800. Als je concrete vragen hebt dan kan ik ze misschien wel beantwoorden ;)
^ Reactie #7 geschreven door Cdude op woensdag 26 augustus 2009 om 18:56:02.
Cdude's avatar
Aha goed om te weten maar concrete vragen heb ik (nog ) niet.
Ik ga gewoon beetje af op de specs/tests op het net.
Mocht er iets zijn waarvan hij echt niet tevreden/zéér tevreden is mag je het me uiteraard vertellen. _O_
^ Reactie #8 geschreven door Cdude op woensdag 26 augustus 2009 om 19:39:05.
Cdude's avatar
Normale prijs bij phonehouse 299€, "kortingsprijs" 279€ mits :

Cumuleerbaar aanbod(3) geldig van 21.08.09 tot en met 30.09.09 zolang de voorraad strekt. 1)Geldig bij het ondertekenen van een Lifeline verzekering Silver/Gold/Platinum voor een minimum periode van 9 maanden. Trimestriële premie 19.99/29.99/42.50€. Contract hernieuwbaar voor 3 maanden. Om van deze prijs te kunnen genieten, hoeft de klant ook een contract te ondertekenen met The Phone House, waarin hij zich ertoe verbindt het bedrag van de verkregen korting terug te betalen aan The Phone House door heffing via domiciliëring, indien de klant de minimum contractduur van de Lifeline verzekering niet respecteert. 2) Prijs van de gsm “alleen”, geldig bij de activatie van een Proximus abonnement (behalve Smile 5, Automatic Reload en Mobile Internet) voor een periode van minimum 18 maanden of geldig bij de activatie van een BASE abonnement (behalve Postpaid 0) voor een minimum periode van 24 maanden. Wordt het abonnement onmiddellijk geactiveerd door Proximus of BASE, dan krijgt u onmiddellijk een voordeel van 29€ bij aankoop van de gsm. Wordt uw abonnement niet onmiddellijk geactiveerd door Proximus of BASE, dan overhandigen wij u een bon die u recht zal geven op een voordeel van 29€ van zodra uw abonnement geactiveerd is. Om van deze prijs te kunnen genieten, hoeft de klant ook een contract te ondertekenen met The Phone House, waarin hij zich ertoe verbindt het bedrag van de verkregen korting terug te betalen aan The Phone House door heffing via domiciliëring, indien de klant de minimum contractduur van 13 maanden van het abonnement niet respecteert. 3) Minimum bedrag na substractie van aanbiedingen : 0€. Geen enkel bedrag wordt terugbetaald. BTW en recupel inbegrepen * Een bijkomende korting van maximaal 150€ kan enkel aangeboden worden voor de overname van uw oude gsm met batterij, lader (220 V) en in goed werkende staat (scherm en voorzijde niet gebarsten). Zie voorwaarden en volledige lijst in de winkel. BTW en recupel inbegrepen *.

En dit voor 20 héle euro? (bonk)
Ik verdien meer op de tijd dat ik nodig heb om de tekst te ontcijferen.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.96 % door Cdude op woensdag 26 augustus 2009 om 19:53:11.
^ Reactie #9 geschreven door SMG op woensdag 26 augustus 2009 om 20:19:28.
SMG's avatar
Moderator
De laatste software update heeft de GSM een beetje in de soep gebracht. Hij startte wat moeilijk op (liep vaak vast bij het Nokia logo) maar dit is nu verleden tijd. De laatste nieuwe versie heeft wel serieuze verbeteringen met zich meegebracht (beter virtueel toetsenbord, sneller reageren van het menu, betere touch,...). De veranderingen hadden best wel een grote impact vooral omdat het de eerste keer was dat mijn broer de update deed.

Wat ik wel spijtig vind is dat je een vrij onhandig beschermhoesje meekrijgt. Mijn e71 heeft een veel handigere hoes meegekregen. Best de GSM dus niet mee te stoppen bij de sleutels (om krassen te vermijden).

Mocht je interesse hebben in GPS navigatie
Wat ik wel spijtig vind is dat Nokia Maps niet meer gratis is voor voetgangers. Vroeger kon je dus gratis navigatie krijgen zonder stem (dus eerder bedoeld voor te voet), maar met Ovi Maps is het €8 voor 2 jaar. De navigatie met de auto is veel te duur (€60 per jaar). Dan zou ik eerder voor een permanente licentie gaan van Sygic McGuider gaan (€20 duurder maar dus permanent). Ovi Maps heeft wel het voordeel dat je altijd de meest geupdate kaarten hebt (omdat het gaat om een jaarabonnement) en Maps kan werken met de A-GPS wat een zeer snelle, maar wel wat onnauwkeurige plaatsbepaling geeft in afwachting van de GPS fix.
Met a-gps ga je de GSM masten gebruiken om te bepalen waar je bent. Tamelijk nauwkeurig in de stad, op den buiten mag je rekenen op circa 1km foutmarge.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 7.72 % door SMG op woensdag 26 augustus 2009 om 20:21:38.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen