Multidesk.be » Forums » Video- en 3D-kaarten » Tweede scherm wordt niet herkend

• Pagina
  • [1]
  • 2
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door StOosh op zondag 23 augustus 2009 om 13:08:30.
StOosh's avatar
Multiviteit: 1526
Ik probeer al geruime tijd een tweede scherm op mijn grafische kaart aan te sluiten, maar dat lukt me niet :(

Ik heb een ATI Radeon 4870 met één DVI, één HDMI en één DPconnector (Stond niet op de verkoopsfiche vermeld).

Via de DVI kan ik mijn Samsung Syncmaster perfect aansluiten(met VGA-DVI converter) Ook mijn andere scherm(pje) van Phillips werkt goed met een VGA-DVI converter.

Als ik nu één op de DVI en één op de HDMI (met nodige converter) aansluit dan wordt het tweede scherm op de HDMI poort niet herkend. Ik heb onze TV aangesloten op de HDMI poort en dan wordt die wel herkend, maar is enkel een clone mogelijk, geen doorlopend bureaublad.

Die DP-poort daar hjeb ik geen info over en ik weet niet hoe ik die moet gebruiken.
Zo ziet de poorten-lay-out van mijn kaart eruit (niet hetzelfde model)

http://global.hkepc.com/database/images//thumbs/450x338.20081216141550501888605312.JPG

Kan iemand me helpen?

*edit: 'k heb eindelijk het model teruggevonden :p
http://www.gigabyte.com.tw/Products/VGA/Products_Spec.aspx?ProductID=2971
en de afbeelding vervangen
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op zondag 23 augustus 2009 om 13:24:51.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
http://nl.wikipedia.org/wiki/DisplayPort

Strange, volgens de specs moet jij 2 DVI poorten hebben
Two integrated dual-link DVI display outputs Each supports 18-, 24-, and 30-bit digital displays at all resolutions up to 1920x1200 (single-link DVI) or 2560x1600 (dual-link DVI)2 Each includes a dual-link HDCP encoder with on-chip key storage for high resolution playback of protected content3

http://ati.amd.com/products/Radeonhd4800/specs3.html

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 6.41 % door Cdude op zondag 23 augustus 2009 om 13:25:05.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door StOosh op zondag 23 augustus 2009 om 13:35:54.
StOosh's avatar
Dit is eigenlijk een van mijn slechtste kopen :(
Overpowered voor mijn PC, een veel te luide fan, en maar 1 DVI...
En mijn goeie (ATI Radeon 3850(passive cooled) heb ik verkocht aan Dreams :'(

MAar ik zou graag een tweede scherm werkende krijgen...
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 37.43 % door StOosh op zondag 23 augustus 2009 om 13:38:42.
^ Reactie #3 geschreven door Cdude op zondag 23 augustus 2009 om 13:41:11.
Cdude's avatar
als ik in de specs van de fabrikant 2X DVI lees en ik zie er maar een zou ik snel terug in de winkel staan.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #4 geschreven door StOosh op zondag 23 augustus 2009 om 13:44:20.
StOosh's avatar
nee, er stond 1x DVI en 1x HDMI, van de DP-port wist ik niets.
Mar bij nader inzien mis ik toch een tweede DVI port :s
^ Reactie #5 geschreven door Cdude op zondag 23 augustus 2009 om 13:49:15.
Cdude's avatar
TWO integrated dual-link DVI display outputs

Hoezo "nee, er stond ..."?
Lijkt me nogal duidelijk , niet?

^ Reactie #6 geschreven door StOosh op zondag 23 augustus 2009 om 15:01:12.
StOosh's avatar
>_> Op de specs van MIJN kaart stond het correct, enkel was er geen melding van een DP-port...

Maar ik krijg mijn scherm dus niet aan de praat...
^ Reactie #7 geschreven door Cdude op maandag 24 augustus 2009 om 10:54:30.
Cdude's avatar
Heb jij dat hier juist ingesteld ?

http://ati.amd.com/products/catalystcontrolcenter/index.html
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.98 % door Cdude op maandag 24 augustus 2009 om 10:54:39.
^ Reactie #8 geschreven door StOosh op maandag 24 augustus 2009 om 11:24:04.
StOosh's avatar
Ik denk het wel, er valt niet veel juist in te stellen. Scherm aansluiten en op de knop 'Detect Displays' drukken. Maar ik krijg geen tweede scherm te zien :(

Ik ben nu een update van CCC aan het downloaden.
^ Reactie #9 geschreven door Cdude op maandag 24 augustus 2009 om 11:39:10.
Cdude's avatar
jaja, maar misschien moet je iets verder kijken dan je neus en "Detect Displays" :p

http://www.9lives.be/forum/software/592689-catalyst-control-center-8-8-2-schermen-op-zelfde-moment.html
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 11.51 % door Cdude op maandag 24 augustus 2009 om 11:40:15.
^ Reactie #10 geschreven door StOosh op maandag 24 augustus 2009 om 15:40:30.
StOosh's avatar
Ik heb mijn CCC geupdated in de hoop dat het misschien al beter zou gaan, maar na het herstarten gaf hij een grote error. Steeds weer opnieuw...

even denken gef me meteen de oplossing: na de herinstallatie van mijn pc heb ik gewoon de drivers van de cd-rom geïnstalleerd, maar die zijn voor een 32-bit os. En de drivers die ik gedownload heb om te updaten waren er voor de 64-bit versie. Nu heb ik dus tweemaal CCC draaien en die geven problemen. Vandaar de foutmelding denk ik. Ik heb nu de gewone CCC gedesinstalleerd en ga Ccleaner eens laten lopen en dan herstart ik m'n beestje nog eens (*kruist vingers*)
^ Reactie #11 geschreven door StOosh op maandag 24 augustus 2009 om 17:47:21.
StOosh's avatar
Ik heb alles van ATI gedesinstalleerd, heropgestart, Ccleaner laten werken, heropgestart en dan de nieuwe drivers erop gezet.

MAar als ik nu CCC opstart komt het wel tussen mijn processen te staan, maar opent het venster met de instellingen zich niet :(
^ Reactie #12 geschreven door Cdude op dinsdag 13 oktober 2009 om 17:18:28.
Cdude's avatar
Is dat eigenlijk ooit gelukt?
^ Reactie #13 geschreven door StOosh op dinsdag 13 oktober 2009 om 17:27:42.
StOosh's avatar
Nee, is nooit gelukt. Ik heb het opgegeven en leer nu leven met maar één scherm... :(
^ Reactie #14 geschreven door Cdude op dinsdag 13 oktober 2009 om 17:34:25.
Cdude's avatar
(cry)
^ Reactie #15 geschreven door SMG op dinsdag 13 oktober 2009 om 17:52:39.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
En met de standaard tool van Windows?
^ Reactie #16 geschreven door StOosh op dinsdag 13 oktober 2009 om 17:57:27.
StOosh's avatar
Ook niet.. :(

Maar ik denk dat het te maken heeft met het scherm dat ik wil aansluiten dat te oud en te klein is t.o.v. mijn hoofdscherm.
^ Reactie #17 geschreven door Cdude op dinsdag 13 oktober 2009 om 18:04:39.
Cdude's avatar
Misschien vergezocht maar , het scherm werkt toch nog?
^ Reactie #18 geschreven door SMG op dinsdag 13 oktober 2009 om 18:06:52.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Onzin :p (op dat van oud en te klein, dat het scherm defect is kan natuurlijk altijd :p)
Stop de kabel erin, rechtermuisknop op je bureablad -> eigenschappen -> laatste tab (dacht ik) daar zie je normaal gezien meerdere schermen. Selecteer die dat niet aan staat en klik nadien op extend.

http://www.mysuperpc.com/vcu/windows_xp_display_properties.gif

Normaal gezien zou je dan meteen beeld moeten hebben. Je kan vervolgens de schermresolutie lichtjes naar boven doen.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 9.01 % door SMG op dinsdag 13 oktober 2009 om 18:07:55.
^ Reactie #19 geschreven door StOosh op dinsdag 13 oktober 2009 om 18:17:16.
StOosh's avatar
neen, werkt niet. Ik sleep het beeldje op de hoofdmonitor en stel alles in, maar ik blijf 'No video Input' zien op mijn tweede scherm. Ik dacht dat mijn videokaart misschien een fout bevatte van in het begin.. :(
  • Pagina
  • [1]
  • 2

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen