Multidesk.be » Forums » Webdevelopment & -scripting » Hoe een link naar bepaald tijdstip in webfilm(Java?) creëren.

• Pagina
  • 1 van 1
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door Cdude op zaterdag 22 augustus 2009 om 23:20:57.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Je mag de titel gerust aanpassen als je het beter kan formuleren;)

Het betreft het volgende :

http://www.youtube.com/watch?v=5JESUFemaos#movie_player

In de reactie van Poolshark lees je "hahhaha she/he left the bear hanging at 4:43" waar de 4:43 een link is die je naar die tijd in het filmpje brengt.
Selecteer je echter "open link in new window" of je copy past de link, start het filmpje van het begin.

Mijn vraag is : Hoe link je naar en filmpje op het net naar een bepaald tijdstip?
Ik heb uiteraard de code proberen te ontcijferen maar vanwaar 2 X de tijd op 2 verschillende manieren?
CODE
  1. <a href="#" onclick="seekTo(4*60+43);return false;">4:43</a>

Ik kwam dit reeds eerder tegen maar dan je tijd ook in de url. Hier niet en kom je enkel op het tijdstip bij "onclick", niet bij het kopiëren van de link.

Graag een beetje uitleg en hoe je zo'n "time-index-link" maakt.

Als mijn vraag niet duidelijk is hoor ik het wel:D

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op zondag 23 augustus 2009 om 00:53:53.
Cdude's avatar
En waarom eigenlijk die "return false" hier ? Dat wordt toch meestal icm met "form validation" (of zo iets;)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door Cdude op zondag 23 augustus 2009 om 21:53:27.
Cdude's avatar
*bump*
Voor die zeldzame keer dat ik een vraag stel, niemand?
Waar zijn de webbers ?
^ Reactie #3 geschreven door thekid op zondag 23 augustus 2009 om 23:30:59.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
mja

't is via een script, dus 't is een beetje moeilijk te zeggen, hé

de seekTo is niet beschikbaar bij link openen in nieuw venster omdat je dan de # laadt, en niet de seekto functie

return false zorgt ervoor dat de webpagina zich ook niet opnieuw herlaadt, bij een return true zou de pagina ook wel eens opnieuw geladen kunnen worden

in de bron zelf heb ik niet direct de functie seekTo teruggevonden (ook niet zo veel naar zitten zoeken :))

4*60 (seconden) + 43 seconden = 4 min 43, is dan weer voor de nodige parameter van de functie

wil je dit desnoods op uwzelf doen, dan kan je steeds in de adresbar tikken
CODE
  1. javascript:seekTo(aantal seconden in het fragment)
en druk enter, en de film zal verspringen, 't is uiteraard niet volledig wat je wilt, maar je kan zo zelf al wat springen :D

enfin, 'k hoop dat je wat geholpen zijt?

*editje*

http://workbench.cadenhead.org/news/3500/link-specific-time-youtube

bvb:
http://www.youtube.com/watch?v=5JESUFemaos#t=4m43s
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 3.07 % door thekid op zondag 23 augustus 2009 om 23:36:39.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #4 geschreven door Cdude op maandag 24 augustus 2009 om 10:35:08.
Cdude's avatar
Ja hoor, de workbench link is wat ik zocht(wtg)
Ik wist niet dat je voor zo iets simpel een script nodig had.

Uitaard weet ik dat (4*60+43) = 4:43, ik vroeg me alleen af waarom de tijd nogmaals wordt vermeld na "return false"
Ik gebruikte Chrome's functie "inspect element" die je recht naar het element brengt. Nooit meer graven in de bron :)

Bedankt, ik weet genoeg om het verder uit te vissen.
Ik wist trouwens niet dat je code in de browser kon typen????

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.49 % door Cdude op maandag 24 augustus 2009 om 10:35:31.
^ Reactie #5 geschreven door thekid op maandag 24 augustus 2009 om 10:49:51.
thekid's avatar
Moderator
euh, de tijd na return false is de link? :D

en ja, nu weet je dat ook, hé, zo kan je de javascript uitvoeren die op de huidige pagina beschikbaar is ;)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #6 geschreven door Cdude op maandag 24 augustus 2009 om 10:59:13.
Cdude's avatar
Ach ja, khebbem (whistle)

Mag je dat veralgemenen naar : Wordt er een bepaalde code/taal gebruikt op een pagina, kan je daarvan regels uitvoeren via de browser?
Interesting....
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 4.9 % door Cdude op maandag 24 augustus 2009 om 11:00:02.
^ Reactie #7 geschreven door thekid op maandag 24 augustus 2009 om 13:05:04.
thekid's avatar
Moderator
mja, als je het oproept zoals het in de pagina gebruikt wordt, wel ja

wel rekening houden dat dit enkel geld ivm client scripting, zo zal je geen serverside scripts kunnen aanspreken, hé ;)
^ Reactie #8 geschreven door Cdude op maandag 24 augustus 2009 om 13:24:36.
Cdude's avatar
Ja? 'k Had nochtans eens opgevangen dat je met een of andere "injectie" wel serverside scripts kon aanspreken. SQL of zoiets? (evil)

ik denke deze winter wat ga experimenteren met dynamische webserver(Apache)
Avonschool bijna gedaan :)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 3.43 % door Cdude op maandag 24 augustus 2009 om 13:25:17.
^ Reactie #9 geschreven door thekid op maandag 24 augustus 2009 om 14:39:15.
thekid's avatar
Moderator
sql injectie zit iets anders in elkaar ;)

zie uitleg hier http://en.wikipedia.org/wiki/SQL_injection
^ Reactie #10 geschreven door Cdude op maandag 24 augustus 2009 om 14:41:28.
Cdude's avatar
Thanx but been there, seen it and read a lot about it ;)

Pfff, zoveel fauten in vorig bericht? (blush)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 30.43 % door Cdude op maandag 24 augustus 2009 om 14:42:12.
  • Pagina
  • 1 van 1

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen