Multidesk.be » Forums » Microsoft Windows » [Tooltje] MD Quick Resize

• Pagina
  • [1]
  • 2
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door thekid op donderdag 6 augustus 2009 om 14:54:51.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
Simpelweg

Drag 'n droppen van de bestanden naar het programma'tje, en de bestanden worden herschaald in de vooraf ingestelde resolutie :)

Standaard staat ie op overschrijven, dus een beetje opletten, indien je niet wilt overschrijven moet je de checkbox afleggen en de correcte map selecteren.

Normaal schaalt ie correct, indien de target proporties niet overeenkomen zal ie witte randen meegeven waar het niet past...

.net frame v2.0 (zodoende moet je de 3.5 niet afhalen en is de installatie wat vlotter)

is, buiten taskmanager, enkel af te sluiten met zijn systray icoon, anders gaat ie bij sluiten gewoon in het systray, ie meld het ook wel :)

bugs, laat maar komen
'k zou misschien ook best aanraden om het niet te proberen met foto's die ietwat gevoelig zijn

Aanvulling

Laatste versie: De download: MD Quick Resize.zip
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 7.53 % door SMG op maandag 24 augustus 2009 om 20:17:57.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #1 geschreven door Kilian op donderdag 6 augustus 2009 om 15:22:38.
Kilian heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1629
Kan je ook een gehele map tegelijk resizen? Ik moet dit nu altijd met fotosoep doen...
^ Reactie #2 geschreven door thekid op donderdag 6 augustus 2009 om 15:24:22.
thekid's avatar
Moderator
ja, maar sleep dan gewoon alle bestanden in de map ernaartoe ;)

*denk eraan, standaard resized ie naar de bestaande afbeeldingen, hé*
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 36.68 % door thekid op donderdag 6 augustus 2009 om 15:24:50.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #3 geschreven door Cdude op donderdag 6 augustus 2009 om 15:30:23.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
Zou je dat niet beter aanpassen dan ? Just incase ?
Je kent de mensen eh , klik , klik, u want to pledge soul to the devil , klik .....(evil)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.7 % door Cdude op donderdag 6 augustus 2009 om 15:46:10.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #4 geschreven door thekid op donderdag 6 augustus 2009 om 15:31:02.
thekid's avatar
Moderator
mja, voor mijn gebruik is het nu eenmaal goed dat ie ze direct vervangt, 'k heb toch kopies :D :D
^ Reactie #5 geschreven door Kilian op donderdag 6 augustus 2009 om 15:42:16.
Kilian heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 1629
Moet het programma eigenlijk iedere keer geïnstalleerd worden?
Werkt wel vlotjes!
^ Reactie #6 geschreven door SMG op donderdag 6 augustus 2009 om 15:47:41.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
Kan volgens mij wel iets worden maar:
- % toevoegen want niet iedereen zal er even grote foto's in zetten
- de huidige verhouding respecteren. Een foto 1792x1200 kunnen verkleinen naar 100x1200 lijkt me niet zo mooi
- uitbreiding op het vorige: kijken of de foto landscape is en dan ook daarmee rekening houden
^ Reactie #7 geschreven door thekid op donderdag 6 augustus 2009 om 15:54:26.
thekid's avatar
Moderator

Dixit

Dixit Kilian op 06/08/2009 15:42:16:

Moet het programma eigenlijk iedere keer geïnstalleerd worden?
Werkt wel vlotjes!

nee hoor, het staat in de toekomst dan onder TKS Software -> MD Quick Resize ;)
thx

Dixit

Dixit SMG op 06/08/2009 15:47:41:

Kan volgens mij wel iets worden maar:
- % toevoegen want niet iedereen zal er even grote foto's in zetten
- de huidige verhouding respecteren. Een foto 1792x1200 kunnen verkleinen naar 100x1200 lijkt me niet zo mooi
- uitbreiding op het vorige: kijken of de foto landscape is en dan ook daarmee rekening houden

- ja, het kan idd aangepast worden, 'k ga daar eens voor kijken
- word de verhouding niet gerespecteerd, 'k had eigenlijk gewoon 1 van mijn resizefuncties uit mijn vorige codes genomen, maar aangezien je dit zegt, zal ik misschien de verkeerde gekopiëerd hebben, wordt ie gestretched dan?
- explain please :) ik moet kijken of de lengte en de verhouding naar de nieuwe lengte overeenkomt, en dan de grootte naargelang omwisselen?
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.21 % door thekid op donderdag 6 augustus 2009 om 15:55:32.
^ Reactie #8 geschreven door SMG op donderdag 6 augustus 2009 om 19:01:04.
SMG's avatar
Moderator
Hij doet precies toch een crop van de foto als de verhouding niet meer klopt. Had het niet opgemerkt. Then again, is dit wel een correcte handeling (maw verwacht men dit wel)?

Wat jij als uitleg gaf is er recht op: het omwisselen met de lengte en de breedte.
^ Reactie #9 geschreven door thekid op donderdag 6 augustus 2009 om 19:14:28.
thekid's avatar
Moderator
owkay, zal ik er dan wel voor kijken

Randinformatie

woow, is al 3x meer gedownload dan javascript date popup dingske (in het totaal 3x :D :D)
^ Reactie #10 geschreven door SMG op donderdag 6 augustus 2009 om 19:19:34.
SMG's avatar
Moderator

Randinformatie

klik klik klik klik klik klik....
Zal even je statistieken naar de knoppen doen (evil)
^ Reactie #11 geschreven door SMG op vrijdag 7 augustus 2009 om 09:43:31.
SMG's avatar
Moderator
Eigenlijk nog een klein puntje van kritiek. Ik heb meerdere programma's van je geinstalleerd en bv Sokoban maakt in het startmenu een map aan 'tks' terwijl dit programma eentje aanmaakt met 'tks software'.
Misschien consequent werken en een van de 2 kiezen ;)
^ Reactie #12 geschreven door thekid op vrijdag 7 augustus 2009 om 10:52:02.
thekid's avatar
Moderator
ja, 'k weet het, 't is een shizobedrijfje :) 'k ga eerder tks software kiezen voor tools en tks voor games :D
^ Reactie #13 geschreven door SMG op vrijdag 7 augustus 2009 om 11:41:27.
SMG's avatar
Moderator
Zucht... Zal ik ze dan maar manueel gaan verplaatsen. Ik moet niet hebben van veel rommel in mijn startmenu :p
^ Reactie #14 geschreven door thekid op maandag 10 augustus 2009 om 16:10:20.
thekid's avatar
Moderator
Ebde dan bij voorkeur een naam, TKS of TKS Software?

'k ga nl de update van de quickresizer direct posten zie, en of ik laat hem zoals ie nu is, of ik pas het aan naar TKS :)

updates bevatten:
- schalen naar percentage
- window on top houden of niet via contextmenu systray
- automatisch afsluiten of niet via contexdtmenu systray
- controleer of een foto al dan niet anders is qua resolutie en desgewenst aanpassen (wordt ook als warning meegegeven)
- alle settings onthouden voor wanneer het programma opnieuw opgestart wordt (zoals overschrijven of niet, laatste actie (vaste resolutie/percentage), welke resolutie, controle op landscape toestaan of niet, welke targetfolder, window on top houden, automatisch afsluiten)
- aangepast icoontje, ipv ToDo naar een (zelfgemaakt)icoontje :)

maar dus nog even wachten op SMG zijn antwoord :D

*edit*

aangezien ik vermoed dat SMG voorkeur geeft aan TKS, bij deze de installatie :)

*screenshotje*

http://www.multidesk.be/bijlage/8dfe3fd329dbe8c9000946a68b3f850c.jpg

Aanvulling

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 12 % door SMG op maandag 24 augustus 2009 om 20:18:18.
^ Reactie #15 geschreven door SMG op maandag 10 augustus 2009 om 17:33:54.
SMG's avatar
Moderator
Als je de doelmap gelijk stelt aan de map waar de afbeelding vandaan komt zal hij die overschrijven. Best dat je even een melding geeft dat er dus in de doelmap al een bestand is met die naam en vraag dan of de gebruiker wilt hernoemen (geef dan de keuze voor een auto hernoeming - dus met een 001 ofzo erachter).

Ik snap nog steeds niet hoe hij resized naar een vaste grootte. Ik heb een foto 1792x1200. Als ik opgeef Breedte 100, dan hoop ik dat hij de breedte naar 100 (ik wijzig niets in de hoogte) zal doen en de rest mee schalen. Mijn afbeelding zou dan een 100x66 moeten zijn.
Nu doet jou programma de breedte 100, maar doet ie een crop van de rest (dus ik krijg een afgeknipte versie van mijn 100x480 foto).
Het programma moet weten wat ik heb gewijzigd en dus geen rekening houden met die hoogte die hij standaard had ingevuld.

Het schalen werkt goed, always on top is leuk en zeker handig, automatisch afsluiten zou volgens mij standaard moeten staan (dus niet naar tray met optie om naar tray te gaan).
Goed gewerkt ;)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 10.48 % door SMG op maandag 10 augustus 2009 om 17:35:48.
^ Reactie #16 geschreven door thekid op dinsdag 11 augustus 2009 om 17:05:00.
thekid's avatar
Moderator
ja, het klopt, 'k had ook over die doelmap gedacht, maar 'k ga dat dan nog iets later wat anders opstellen, onder andere met evt andere benaming, en/of automatisch toevoegen van een numering bij reeds bestaande naam.

'k zou ook nog willen toevoegen dat ie het output formaat kan wijzigen, zodat je bvb grote bmp's kunt omzetten in 1x naar jpg/png formaten.

Bij dat tweede heb ik mijn bedenkingen, het programma doet eigenlijk wat er gevraagd is, maar ik ga dan moeten voorzien om te kiezen tussen oftewel een maximum hoogte of breedte of een vaste resolutie. Dan zal er echter geen landscape check aan te pas komen (bij maximum hoogte/breedte)

'k ga evt nog voorzien dat je een kwaliteit kunt selecteren, maar nu staat dat op wat .net het instelt ('k heb geen flauw idee hoeveel de kwaliteit bedraagt in dat geval :))

Automatisch afsluiten staat inderdaad niet automatisch aan, maar met 1 enkele klik is dat nu bewaard voor gelijk welke volgende start van het programma, dusja, ik kan dat nog aanpassen, maar niet dat het zoveel uitmaakt :)

verder weet ik niet of het aangepaste icoontje nu wel goed past, en goed uitkomt bij de meesten (bvb op voor windows XP sp x (weet niet echt welk) zouden er geen zo'n "zware" icoontjes kunnen werken (kleurdiepte).

zijn er ook nog andere opmerkingen? 'k ga dan nog eens de aanpassingen doorvoeren :) Ik kan evt voorzien dat je ook een folder ernaartoe kunt slepen, maar dat is zoals ik al eens eerder vermelde voor mij eerder een bijzaak, aangezien het niet veel inhoud om de folder te openen, ctrl+a te tikken en de selectie te verslepen :)

enneuh, bedankt voor de review :-)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.17 % door thekid op dinsdag 11 augustus 2009 om 17:06:49.
^ Reactie #17 geschreven door thekid op donderdag 20 augustus 2009 om 13:00:35.
thekid's avatar
Moderator
Laatste update dan (op bugfixes na)

* toegevoegd

- nummering toevoegen aan foto's (optioneel) (in de vorm van -00001.extensie, -00002.extensie, ...)
- naam hernoemen van doelbestand (nummering wordt automatisch aangevinkt)
- output van een bestand aanpassen (jpg, bmp, gif, png) (nummering wordt automatisch aangevinkt)
- herschalen naar max breedte of max hoogte

* update

- na standaard installatie wordt het programma automatisch afgesloten, moet niet meer aangevinkt worden ;) (allé, staat toch als default ingesteld, laat maar weten mochten het problemen leveren)

bugs/review, laat maar komen

Aanvulling

bug weggewerkt

Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 18.31 % door SMG op maandag 24 augustus 2009 om 20:18:41.
^ Reactie #18 geschreven door SMG op donderdag 20 augustus 2009 om 22:12:21.
SMG's avatar
Moderator
Nu dus op Windows:

Heb het getest en ben zeer tevreden, echt klasse software :D Het is een zeer simpele taak die het programma kan uitvoeren zonder nonsens. Het heeft dan nog eens de functies die je kan verwachten van uit een fotobewerker. Mensen die vaak met foto's werken zullen er dus veel baat bij hebben ;)
Heb wel een kleine bug gevonden nl dat hij (als je geen waarde opgeeft opgeeft) dat hij zal verkleinen naar 'iets'
(iets is hetgene wat hij als laatst heeft gedaan).

Nu kan je dit opvatten als bug of als functie :D Beide mogelijkheden zijn acceptabel (hoewel het mij meer logisch lijkt om een foutmelding te geven).

Wat wel een bug is, is dat hij niet onthoudt dat hij zijn venster op voorgrond moet houden of niet. Ik wijzig dus de instelling op voorgrond zetten (ik zet het af) en sluit het programma af. Als ik het dan terug opstart gaat hij het toch op voorgrond zetten. Als je de optie wilt wijzigen merk je overigens dat de optie wel nog steeds uit staat maar dat hij dit niet doet.

Als ik jou was zou ik toch eens een website maken met al die software. Ik denk dat veel mensen jouw programma's wel zullen interesseren ;)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 20.84 % door SMG op donderdag 20 augustus 2009 om 22:14:57.
^ Reactie #19 geschreven door thekid op donderdag 20 augustus 2009 om 22:34:54.
thekid's avatar
Moderator
morgen check it het

opnieuw bedankt voor de review :)

'k zit nu in ubuntu, daarmee dat de check dus morgen pas zal gebeuren :D

*edit*
en ahja, een website, graag, maar kga er eens tijd voor moeten maken, misschien zal ik mij daar volgende week eens mee bezighouden :D
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.18 % door thekid op donderdag 20 augustus 2009 om 22:36:11.
  • Pagina
  • [1]
  • 2

Snel-antwoordformulier
Toon uitgebreid antwoordformulier Bericht nalezen Bericht plaatsen