Multidesk.be » Forums » Printers, scanners & plotters » Printer delen (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • [1]
  • 2
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door suomy op vrijdag 19 juni 2009 om 19:35:34.
suomy heeft nog geen avatar toegevoegd
Multiviteit: 196
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
hoi,

Het klinkt misschien noob maar zo simpel is het nog niet. Ik zou graag m'n printer delen naar de andere computers maar ik zit met een probleem. thuis hebben wij dit netwerk

http://img35.imageshack.us/img35/8205/netwerk.jpg

Dus de ip adressen stonden volledig verschillende omdat de draadloze router een nieuw ip aanmaakte met 192.168... en het ip van telenet was 81.165.... is dit het ik al in dezelfde range gekregen door het ip in de rouetr in te stellen. Maar de pc1 en 2 vinden nog steeds pc3 niet. en zo kunnen zei niet afdrukken.

Kan iemand me hierbij een beetj meer info geven aub?

Alvast bedankt
Diego
^ Reactie #1 geschreven door Cdude op vrijdag 19 juni 2009 om 19:40:37.
Cdude's avatar
Multiviteit: 5427
Eat my shorts :)
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
PC3 aan de draadloze router hangen.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #2 geschreven door suomy op vrijdag 19 juni 2009 om 19:42:08.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
neen de kabels die je als een soort bliksem ziet is kabel en als het een rechte lijn is is het draadloos dus pc3 is kabel :)
^ Reactie #3 geschreven door thekid op vrijdag 19 juni 2009 om 19:43:15.
thekid's avatar
Multiviteit: 5273
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
screw it, zolang uw pc's niet in hetzelfde subnet zitten heb je geen netwerk

is het een hub of router? maakt een belangrijk verschil uit, de router gaat nl zelf zijn adressenpool beheren terwijl een hub je gewoon adressen gaat toewijzen via telenet...

in uw situatie kunde misschien een iets ingewikkeldere combinatie maken, nl

Modem Telenet -> Hub met digibox en router aangesloten, op de router -> draadloos netwerk en de link naar PC3 ;)

dan staat de digibox nog goed voor telenet (heeft voor 1of andere obscure reden een de hub nodig om deftig te werken, je adressenpool staat dan op de router waardoor de 3 pc's elkaar kunnen zien, allen een 192.168.1.x adres toegewezen krijgen

de draadloze AP van telenet is in dit geval niet meer zo handig en kan je er evt van tussen uit halen (en dus wired router (met wireless mogelijkheden) aanschaffen in plaats daarvan)

volgens mij klopt uw tekening ook niet volledig, en zit je draadloze router aangesloten op de hub van telenet ;)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 0.45 % door thekid op vrijdag 19 juni 2009 om 19:44:09.
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #4 geschreven door suomy op vrijdag 19 juni 2009 om 19:45:03.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ow die was ik vergeten ja xD de hub op de tekening en de draadloze router daar zit nog een hub van telenet tussen.

Dus zal niet werken hmmm dan zal m'n moeder iedere keer maar naar hier moeten komen als ze iets wil afdrukken ;)

Bedankt voor de snelle antwoorden

grts
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 41.75 % door suomy op vrijdag 19 juni 2009 om 19:46:44.
^ Reactie #5 geschreven door thekid op vrijdag 19 juni 2009 om 19:47:04.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
dan zoals ik zei, uwen 2de hub eruit, die vervangen door router met draadloze mogelijkheden, en de 3 pc's op deze router aansluiten (1 over draad en 2 over wireless), deze router gaat dan op de eerste hub en uw netwerk is draaiende ;)
"Human beings make life so interesting. Do you know, that in a universe so full of wonders, they have managed to invent boredom." - Death in Hogfather
^ Reactie #6 geschreven door suomy op vrijdag 19 juni 2009 om 19:52:53.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ja snap ik maar is zo goed al onmogelijk dan moet ik nog een extra kabel naar mijn kamer trekken want de digibox en pc staat in mijn kamer daarom die hub ertussen :)
^ Reactie #7 geschreven door Cdude op vrijdag 19 juni 2009 om 19:53:30.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Zoals ik zei dus :p.
Een "draadloze router" heeft meestal toch wel één lan connectie?
Of is het geen router maar een Acces Point ? (hoe weet jij dat die van Teleslet is TK? )

Alternatief : 2de printer kopen. Kost niks meer tegenwoordig. (de inkt daarentegen(bonk)
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 20.54 % door Cdude op vrijdag 19 juni 2009 om 19:57:06.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."
"Friendship is like peeing in your pants : everybody can see it but only u can feel it's warmth"
^ Reactie #8 geschreven door suomy op vrijdag 19 juni 2009 om 19:56:09.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ja er zit ook een hub op maar ik moet dan extra kabel trekken in de muur naar mijn kamer en daarvoor krijg ik de toelating niet :( anders had ik dat al geprobeerd :)
^ Reactie #9 geschreven door thekid op vrijdag 19 juni 2009 om 19:58:35.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid

Dixit

Dixit Cdude op 19/06/2009 19:53:30:

Zoals ik zei dus :p.
Een "draadloze router" heeft meestal toch wel één lan connectie?
Of is het geen router maar een Acces Point ? (hoe weet jij dat die van Teleslet is TK? )

Alternatief : 2de printer kopen. Kost niks meer tegenwoordig. (de inkt daarentegen(bonk)

wat moest ik er van weten Cdude?

als die digibox niet rechtstreeks op de hub van telenet zit werkt dat spel niet meer, uit ervaring geleerd moet een 10.x.x.x adres hebben ofzo
^ Reactie #10 geschreven door Cdude op vrijdag 19 juni 2009 om 20:02:08.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
"....de draadloze AP van telenet is in dit geval niet meer zo handig..."
Kzie het nu, je vergat de "als" ;-)

Randinformatie

Heb al lang gn Tele/Belga meer.
Sattelite for me = pay once, vieuw forever :d

Monopoly sucks
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 4.04 % door Cdude op vrijdag 19 juni 2009 om 20:03:02.
^ Reactie #11 geschreven door suomy op vrijdag 19 juni 2009 om 20:06:57.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ja zijn we van plan zal dan de oude printer beneden in de garage zetten met printerserverke op draadloos en dan de nieuwe in m'n kamer xD

@Cdude waarom sucked monopoly? xD
^ Reactie #12 geschreven door Cdude op vrijdag 19 juni 2009 om 20:08:27.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Not the game maar de positie van Teleslet op de kabel.
^ Reactie #13 geschreven door suomy op vrijdag 19 juni 2009 om 20:16:18.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ah lol owkay xD zal het gewoon doen zoals TheKid zei nieuwe printer kopen dacht om deze te kopen. Is dit goeie keus? Kleuren heb ik niet echt nodig
^ Reactie #14 geschreven door Wheeldigger op vrijdag 19 juni 2009 om 21:11:04.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Geef even wat meer info omtrent wat je ermee wil doen, hoeveel pagina's per tijdseenheid je wilt afdrukken, en hoeveel je wilt besteden aan euro's.
^ Reactie #15 geschreven door suomy op vrijdag 19 juni 2009 om 21:14:22.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
wel m'n moeder is iemand die zeer veel afdrukt toch wel een blz of 150 per week dit is altijd zwart wit en moet niet een hele goeie kwaliteit zijn.
De tijd doet er niet erg toe zolang hij goed werkt :)
Prijsklasse had ik iets van 150 euro excl. btw dus 181.5 euro incl.
Ik druk soms af ik kleur maar daar zou ik dan mijn oude printer voor gebruiken.

Ik hoop dat dit volstaat?

grts Diego
^ Reactie #16 geschreven door Cdude op vrijdag 19 juni 2009 om 21:17:33.
Cdude's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
- Printen
- Budget : 150€
- Pag. p/maand +250

:d:d:d:d:d
^ Reactie #17 geschreven door Wheeldigger op vrijdag 19 juni 2009 om 23:06:14.
Wheeldigger's avatar
Multiviteit: 10173
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Aangezien je toch al een heel circus aan netwerk daar hebt liggen, kun je dan niet beter een netwerkprinter nemen?
Hoef je niet via een pc (vertraging, fails), pc hoeft niet aan te staan,
en je kunt je eigen monochrome pagina's daar ook naar toe sturen ipv naar je inktspuiter :)
Dat zou dan de P1505N zijn....
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 5.39 % door Wheeldigger op vrijdag 19 juni 2009 om 23:08:19.
^ Reactie #18 geschreven door suomy op zaterdag 20 juni 2009 om 00:03:24.
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ja maar dan zit ik toch weer met hetzelfde probleem dat ik een extra kabel moet trekken om op het netwerk van de anderen te komen dus netwerk zou dan niet veel helpen of er zou dan al wifi moeten in de printer zitten dat bezit iedere computer hier.
^ Reactie #19 geschreven door thekid op zaterdag 20 juni 2009 om 00:06:25.
thekid's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
ge kunt eigenlijk ook draadloos stickje voor uwen pc kopen en de wireles router op de plaats zetten waar de rest staat :)
  • Pagina
  • [1]
  • 2
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten