Multidesk.be » Forums » Sitechecks » Sitecheck: appletje.be (gesloten)

Helpinformatie
Dit onderwerp werd gesloten.
Het is bijgevolg niet mogelijk er nog op te reageren.
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS
  • Eerste ongelezen reactie
  • Plaats een reactie
  • Abonneer mij
  • Onderwerp sluiten
0 gasten lezen dit onderwerp.
^ Onderwerp geschreven door GinGin op dinsdag 26 mei 2009 om 19:53:38.
GinGin's avatar
Multiviteit: 114
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Hoi,

www.appletje.be staat nog maar enkele dagen online en is nog niet volledig afgewerkt. Toch had ik alvast graag jullie mening gehad zodat ik verdere aanpassingen kan doen.

Problemen
- Snelheid van de website (draait momenteel op mobile me)
- Hoe laat je google je website vinden? :)
- www.appletje.com moet nog in werking gesteld worden
- ...

Zoals je wel kan vermoeden: deze site is op een mac gemaakt. Ik checkte hem al eens op een Windows PC, en buiten verschillen in lettertype en kleine details in de layout merkte ik niet veel problemen op, maar mijn gevoel zegt iets anders. Het lijkt me heel onwaarschijnlijk dat alles perfect zou werken.

Alvast bedankt om een kijkje te nemen,
Gintje

Gintje loves Ghost // Without music in my heart I'd be an other person // Appletje, it was love at first sight
^ Reactie #1 geschreven door SMG op dinsdag 26 mei 2009 om 20:32:52.
SMG's avatar
Multiviteit: 12000
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Google komt normaal gezien vanzelf naar je site. Je kan dit proces wat sneller laten verlopen door Google naar je site te leiden.
http://www.google.nl/addurl/?hl=nl&continue=/addurl

Verder is het aangeraden om meta data op je site te zetten zoals deze:
<meta name="keywords" content="........." />
<meta name="description" content=".........." />
Het eerste zijn dus kernwoorden voor je website. Bij jou zal dit dus Apple, iPod, iPhone, Appletje, Nieuws, Apple,... Kortom alle kernwoorden die volgens jou bij je site passen. Dit helpt Google een beetje met kernwoorden voor jou site te bedenken.
De description is eigenlijk ook logisch. Een beschrijving van je site.

Hier op Multidesk.be zijn die devolgende:
CODE
  1. <meta name="keywords" content="multidesk.be, gratis, woordenboek, woordverklaringen, artikels, faqs, faq's, links, forums, fora, helpdesk, help, hulp, helpdesksite, helpsite, hulpsite, multimedia, procesinformatie, process info, media, pda, gadgets, hardware, software, probleem, problemen, oplossingen, computer, pc, mac, server" /><meta name="description" content="Multidesk.be is d&eacute; gratis helpdesk-community voor iedereen met PC- en multimediaproblemen." />

Al deze hoop moet tussen de <head> tags in het begin van je pagina komen.

De website:
  • Het logo zou moeten leiden naar de home. Zorg dus dat het logo en de tekst leidt naar de startpagina van je site
  • Ik zou de titel van de pagina (dus letterlijk de titel van de pagina, datgene wat tussen de <head> tag zit -> <title>ARTIKEL VAN DE WEEK</title> ) zou ik niet met hoofdletters zetten. Komt wat aanvallend over.
  • Als je op een artikel drukt zou de titel van het document (dus waar die <title> ) veranderen naar de titel van dat artikel.
  • Wat is er hier gebeurt? De tekst valt weg onder de foto's. Dit op IE, Firefox, Opera en Chrome
    1edb20afcd8a670a274d4cff7b7bc9ab.png
  • Maak de welkom pagina wat interessanter... Zet daar het laatste nieuwsbericht, de poll en uitgetest. Het moet niet veel zijn, een korte tekst met een link naar het volledige artikel.
  • Je mist RSS en dit is voor een nieuwssite zeer belangrijk. Hopelijk komt dat nog

Let op wat je begeeft je op gevaarlijk terrein. Apple is een hot topic en je hebt dus serieuze concurrentie. Doe je het goed, dan mag je veel bezoekers verwachten, anders zal je bij al de rest belanden.
Ik vind de website aangenaam en zeker proper gemaakt. De site is echter (zoals je al zei) bijzonder traag en dat is zeker een probleem. Ze is wat sober, maar daar houden Apple fans zeker van :p

IE7 en IE8 geven geen problemen, alsook de andere veel voorkomende browsers op Windows. Alleen die tekst dat wegvalt onder die afbeeldingen.
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 2.62 % door SMG op dinsdag 26 mei 2009 om 20:34:57.
^ Reactie #2 geschreven door GinGin op dinsdag 26 mei 2009 om 20:40:00.
GinGin's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Amaai, hartelijk bedankt voor de opmerkingen. Ik maak er deze avond / morgenochtend werk van. Wat dit is op geen halfuurtje geklaard :) en er liggen nog een pak interessante cursussen *kuch* op mij te wachten
Gintje loves Ghost // Without music in my heart I'd be an other person // Appletje, it was love at first sight
^ Reactie #3 geschreven door GinGin op dinsdag 26 mei 2009 om 21:34:09.
GinGin's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Google-probleem is voor morgen

Het logo zou moeten leiden naar de home. Zorg dus dat het logo en de tekst leidt naar de startpagina van je site => Het logo staat enkel op de homepage. Overal een logo toevoegen is een mogelijkheid, maar niet echt mooi. Het 'strakke' gaat daardoor verloren. Ik heb de titels Artikel van de week, Product uitgetest, Poll van de week en Contact en info aanklikbaar gemaakt en dit gelinkt aan de homepage. Echter de titels van elk artikel op zich niet.

Ik zou de titel van de pagina (dus letterlijk de titel van de pagina, datgene wat tussen de <head> tag zit -> <title>ARTIKEL VAN DE WEEK</title> ) zou ik niet met hoofdletters zetten. Komt wat aanvallend over. => aangepast naar kleine letters

Als je op een artikel drukt zou de titel van het document (dus waar die <title> ) veranderen naar de titel van dat artikel. => aangepast

Wat is er hier gebeurt? De tekst valt weg onder de foto's. Dit op IE, Firefox, Opera en Chrome => Ik denk dat het nu wel in orde is. Dit is omdat het lettertype dat we gebruiken enkel standaard op Mac staat en niet op PC.

Maak de welkom pagina wat interessanter... Zet daar het laatste nieuwsbericht, de poll en uitgetest. Het moet niet veel zijn, een korte tekst met een link naar het volledige artikel. => ik zou graag een balk maken in het genre van dit: http://www.apple.com/benl/index.html (zie hot news) enkel heb ik er geen flauw idee van hoe je aan zo iets begint.

Je mist RSS en dit is voor een nieuwssite zeer belangrijk. => dat is vreemd; normaal zou er reeds een knop voor RSS aanwezig moeten zijn.

Nogmaals bedankt!
Deze tekst werd het laatst bewerkt voor 1.5 % door GinGin op dinsdag 26 mei 2009 om 21:54:39.
^ Reactie #4 geschreven door SMG op woensdag 27 mei 2009 om 12:25:43.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Was mij eigenlijk niet opgevallen dat het logo enkel op de home staat. Dan is het eigenlijk niet nodig. Alhoewel, als je de hoofdpagina vaak gaat updaten zou dit toch wel handig kunnen zijn.

Ik heb er zelf ook geen flauw idee van. Maar als je een beetje kent van JavaScript zou je die hun code kunnen gebruiken. Op het internet staan wel andere dingen gratis dingen dat je kan gebruiken.

Zorg dat op elke pagina het RSS icoontje in de adresblak komt te staan (dus door middel van <link rel="alternate" type="application/rss+xml" title="RSS" href="http://web.me.com/kim.reymenants/APPLETJE/Appletjes_Nieuws/rss.xml" />;)
Op elke pagina kan je kan je links zetten naar als je RSS pagina's zodat als iemand er op klikt in de browser er een lijstje komt met alle RSS abonnementen die op je hele site zijn te vinden.
Als je bv die van Multidesk.be klikt op de hoofdpagina zie je die van Links, Artikels, forums,... terwijl je enkel nog maar op de hoofdpagina zit.
^ Reactie #5 geschreven door GinGin op woensdag 27 mei 2009 om 17:31:07.
GinGin's avatar
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Met wat googlewerk vind ik waarschijnlijk wel de code voor zo'n balkje.

Wat RSS betreft: de website is geschreven met iWeb en ik heb het programma (ondanks het feit dat het relatief eenvoudig is) toch nog niet volledig onder die knie. Ik denk dat ik dit probleempje even doorstuur maar mij vriend :)

SMG, hartelijk bedankt voor je advies! (en je sneller reacties)
^ Reactie #6 geschreven door SMG op woensdag 27 mei 2009 om 18:10:54.
SMG's avatar
Moderator
  • Bewerken
  • Citeren
  • Reageren
  • Verwijderen
  • Waarschuw een crewlid
Graag gedaan ;)
  • Pagina
  • 1 van 1
  • RSS